Ieškant universalaus, taupaus ir erdvaus šeimos automobilio, naudotas „Volkswagen Golf“ universalas dažnai tampa vienu iš pagrindinių pasirinkimų. Septintos kartos „Golf Estate“ (2013–2020 m.) apjungia komfortą, tvirtą surinkimą, vairavimo malonumą ir pažangius ekonomiškus variklius – visa tai žymiai didesniame kėbule nei įprastas hečbekas.
Praktiškumas ir kasdienis naudojimas
Lyginant su hečbeku, universalas siūlo net apie 35% daugiau bagažinės talpos, todėl puikiai tinka kelionėms ar didesnių pirkinių vežimui. Universale patogu keliauti keturiems suaugusiems, o interjeras vertinamas dėl solidžio apdailos ir komforto. Maža pakrovimo anga, lengvai nulenkiamos galinės sėdynės ir reguliuojamas bagažinės dugnas užtikrina, kad erdvė būtų lengvai išnaudojama įvairiose situacijose.
Nors naudotų universalo kėbulo „Golf“ pasirinkimas mažesnis nei hečbekų, jei pavyksta rasti tinkamą variantą, automobiliui priekaištų tikrai nedaug.
Patogumas, pakaba ir vairavimas
„Golf Estate“ išsiskiria ramiu ir komfortišku važiavimu net ilgose kelionėse, tiksliai reaguojančia vairo sistema bei stabilumu automagistralėse. Dėl geros apžvalgos ir saugumo įrangos (dalies – standartinės, dalies – pasirenkamos) automobilis puikiai jaučiasi tiek miesto, tiek užmiesčio sąlygomis. Sportiškesnės GTD ir R versijos pasiūlys dar daugiau vairavimo malonumo išlaikant universalui būdingą praktiškumą.
Varikliai: pasirinkimo galimybės
Naudoto „Golf Estate“ pirkėjui aktualiausi yra dyzeliniai modeliai – šie itin taupūs, ypač ilgoms kelionėms. Visgi, jei per metus nuvažiuojama mažiau nei 24 000 km, vertėtų paieškoti benzininės versijos. 1,4 l TSI variklis garsėja geru balansu tarp ekonomijos ir dinamikos bei tylos. Nuo 2016 m. vietoje jo gaminamas ekonomiškesnis ir galingesnis 1,5 l TSI „Evo“. Taip pat žvitrus ir 1,0 l trijų cilindrų benzininis motoras.
Didesnio pajėgumo ieškantiems universalas gamintas ir GTD (galingas dyzelis) versijoje, taip pat sportiškas visų varančiųjų ratų „R“ su 296 AG iš 2,0 l benzininio turbovariklio. Siūlyti tiek mechaniniai, tiek automatiniai pavarų dėžės variantai – abu veikia puikiai.
Komplektacijos ir įranga
Pradinis S lygis siūlo oro kondicionierių, 14,7 cm lietimui jautrų ekraną su skaitmeniniu radiju, plieninius 38,1 cm ratlankius (daugelis turės didesnius lietus). SE papildomai įrengiami 40,6 cm ratlankiai, elektriniai galiniai langai ir avarinio stabdymo pagalbinė sistema. Sportiška GT komplektacija turi sportinę važiuoklę, 43,2 cm ratlankius bei parkavimo jutiklius priekyje ir gale.
Eksploatacinės išlaidos ir patikimumas
Vidutinės degalų sąnaudos priklauso nuo variklio: efektyviausias 1,6 TDI dyzelis sudegina apie 4,2 l/100 km, 2,0 TDI – apie 4,4 l/100 km, o GTD – 4,8 l/100 km. Mažieji benzininiai varikliai taip pat itin taupūs: 1,0 TSI – 4,8 l/100 km, 1,4 TSI (123 AG) – 5,3 l/100 km, 1,5 TSI (130 AG) – 5,1 l/100 km. Galingiausias R modelis kiek godokit degalus, jo sąnaudos siekia apie 7,2 l/100 km.
Lietuvoje metinis taršos mokestis šiems automobiliams priklauso nuo CO₂ emisijos, degalų rūšies bei pirmosios registracijos metų. Efektyviausi dyzeliai išmeta apie 102–113 g/km CO₂, galingesni benzininiai – kiek daugiau, nuo 112 iki 123 g/km, o sportinis R – iki 164 g/km.
Reguliarus aptarnavimas naudotam modeliui kainuoja nuo 215 iki 414 eurų – kiek daugiau nei analogiški konkurentai, tačiau šio dydžio automobiliui išlaidos nesiskiria nuo vidutinių segmentui.
Patikimumo tyrimai rodo, kad pagrindinės techninės bėdos retai susijusios su varikliais – dažniau pasitaiko elektros sistemos nesklandumų, ypač – informacinės sistemos ar įspėjamųjų lempučių veikime. Atsiliepimai apie atstovybių paslaugas nevienareikšmiai: dalis savininkų džiaugiasi greitu ir profesionaliu aptarnavimu, kiti mini užsitęsusias remonto trukmes ar didesnes sąskaitas. Visgi, didžioji dalis naudotojų išlieka patenkinti pasirinkimu dėl bendro patikimumo lygio.
Kainos ir rinkos pasiūla
Naudoto septintos kartos „Golf Estate“ kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 4 680 eurų už didesnės ridos 1,6 l dyzelį. Vidutinės ridos benzininis modelis kainuos apie 5 850–7 020 eurų. 2017 metų automobilio kaina svyruoja nuo 8 190 iki 10 530 eurų, 2019-ųjų – 11 700 iki 14 040 eurų, o patys naujausi, 2020 metų universalai vertinami 14 040–16 380 eurų.
Sportinio R modelio pasirinkimas prasideda nuo 10 530 eurų, keturiais ratais varomas Alltrack nuo 8 190 eurų, o dinamiškas GTD variantas nuo 9 360 eurų.
Kokį naudotą „Golf Estate“ rinktis?
Daugelio poreikiams užtenka 1,4 l TSI benzininio variklio (125 AG) – jis draugiškas tiek miesto, tiek užmiesčio kelionėms ir džiugina nedidelėmis eksploatacinėmis išlaidomis. Jeigu ieškote naujesnio, po 2016 metų pagaminto modelio – rinkitės 1,5 TSI 130 AG. Optimalus įrangos pasirinkimas – SE komplektacija su visomis svarbiausiomis funkcijomis.
Kokie konkurentai?
Nors „Golf Estate“ turi stiprių konkurentų – tai „Seat Leon ST“ ir „Skoda Octavia“ universalai, abu panašios bazės modeliai. „Skoda“ siūlo daugiau vietos viduje ir yra pigesnė, tačiau „Golf“ vertinamas už dinamišką važiavimą bei ilgiau išlaikys vertę perpardavimo metu.
Kiti alternatyvūs variantai – talpus „Peugeot 308 SW“ ar didžiulį bagažą siūlantis „Honda Civic Tourer“. Vis dėlto, jų interjerai ir važiavimo malonumas neprilygsta „Golf“ universalui, o išlaikymo kaštai dažnai būna panašūs ar didesni.
Taupių pasirinkimų ieškantiems – solidus „Vauxhall Astra Sports Tourer“, kuris pasižymi mažesne įsigijimo kaina, plačia benzininių ir dyzelinių variklių gama, tačiau interjero lygis paprastai kiek žemesnis nei „Volkswagen“.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.