2009 metais pasirodęs šeštosios kartos „Volkswagen Golf“ hečbekas Lietuvoje laikomas prestižiniu naudotu automobiliu pasirinkimu. Šis modelis rėmėsi ankstesnės kartos pagrindu, tačiau gerokai atnaujintas – patobulinta važiuoklė ir garso izoliacija leido pasiekti ypatingą komforto lygį šioje klasėje.
Apžvalga
„Volkswagen Golf“ jau daugelį metų yra šeimos automobilių etalonas. Jame susipina aukšta vidaus apdailos kokybė, išskirtinai tylus salonas ir išlaikytas subalansuotas valdymas. Vis dėlto reikia paminėti, kad šis modelis nestebina patikimumu – pasitaiko bendrų bėdų, kurios gali pareikalauti papildomų investicijų po pirkimo.
- Stilingas, solidus ir santūrus dizainas
- Komfortiškas važiavimas ir puiki garso izoliacija
- Nebrangios eksploatacinės dalys, lengvai prieinamos servisuose
- Dažnesni nei tikėtasi pasikartojantys techniniai gedimai
- Brangesnis už kai kuriuos analogiškus konkurentus
- Silpniausi benzininiai varikliai pasižymi lėtesne dinamika
Automobilio populiarumo nesumažina net šiek tiek didesnė kaina naudotų automobilių rinkoje – lyginant su konkurentais, „Golf“ išlaiko vertę ir pritraukia pirkėjus kokybe, komfortu bei gausia papildomos įrangos pasiūla.
Eksploatavimo išlaidos
Kiek kainuoja naudotas „Volkswagen Golf“?
Naudotų šeštosios kartos „Golf“ Lietuvoje yra gausu. Ankstyvi, daugiau nuvažiavę modeliai kainuoja nuo 3 510 eurų, tačiau dažniau renkamasi šiek tiek brangesnius variantus – už 4 446 eurus pirkėjai įsigyja automobilius, per metus nuvažiuojančius apie 16 093 km ir turinčius pilną priežiūros istoriją. Dyzeliniai modeliai kainuoja dar brangiau – jų kaina dažnai prasideda nuo 5 850 eurų. Į sportiškus GTI versijos automobilius verta investuoti nuo 9 945 eurų, o norintys rinktis galingiausią „Golf R“ turėtų pasiruošti sumokėti bent 16 965 eurų.
Kiek kainuoja išlaikyti „Golf“ hečbeką?
Dyzelinių variklių versijos pasižymi taupumu – vidutinės kuro sąnaudos siekia apie 5,6 l/100 km, tad ilgoms kelionėms jos itin tinkamos. Be to, dauguma šeštosios kartos modelių yra kiek vyresni, todėl juos galima remontuoti ne tik oficialiuose servisuose. Standartinės techninės priežiūros kaina įprastai neviršija 175 eurų.
Automobilio draudimas kainuoja panašiai kaip analogiškų šios klasės modelių, tačiau sportiškai GTI, R ir GTD versijai draudimo įmokos dažnai būna didesnės. O eksploatacinėms dalims, tokioms kaip padangos, stabdžių kaladėlės ar valytuvai, didelių išlaidų nereikia – jų kainos prieinamos daugumai vairuotojų.
Reikėtų nepamiršti Lietuvoje galiojančio taršos mokesčio, kuris priklauso nuo išmetamų CO₂ kiekio, kuro tipo ir automobilio pirmos registracijos metų. Dyzeliniams ir daugiau teršiančius benzininius variklius turintiems modeliams mokestis gali būti kiek didesnis, todėl rinktis ekonomiškesnį variantą verta ir dėl šios priežasties.
Rekomendacijos
Kokį naudotą „Volkswagen Golf“ rinktis?
Šeštosios kartos „Golf“ siūlo labai platų variklių ir komplektacijų pasirinkimą. Dyzelinių variklių gamoje rasite 1.6 ir 2.0 l talpos jėgaines – optimaliausiu kompromisu tarp dinamikos ir ekonomiškumo laikomas 2.0 l, 140 AG dyzelinis variklis. O 1.6 l modifikacijos su 90 AG dažnai gali pasirodyti per silpnos kasdieniams poreikiams.
Kalbant apie benzininius modelius, silpniausias 1.4 l variklis išvysto tik 79 AG, tačiau 1.4 TSI modifikacija su 122 AG – itin maloni vairuoti, ir būtent ją dažniausiai rekomenduoja specialistai. Legendinis GTI aprūpintas 2.0 l turbobenzininiu varikliu ir 207 AG, o „Golf R“ versija siūlo net 267 AG ir keturių varančiųjų ratų sistemą tikram vairavimo entuziastui.
Pirmosios komplektacijos buvo S, SE ir GT, tačiau nuo 2010 metų atsiradusi Match liniuotė išsiskiria turtinga įranga. Visi „Golf“ modeliai standartiškai turi kondicionierių, šildomus ir elektriškai reguliuojamus veidrodėlius, septynias oro pagalves ir elektroninę stabilumo kontrolės sistemą.
Daugeliui geriausiai tiks „Golf“ 1.4 TSI Match – jis derina ekonomiškumą, komfortą ir įrangos gausą.
Kokios alternatyvos?
Renkantis šį modelį, verta apsižvalgyti ir į pagrindinius konkurentus: „Ford Focus“, „Opel Astra“ bei labai artimą „Volkswagen Golf“ giminaitį – „Seat Leon“. Šie automobiliai dažnai kainuoja pigiau dėl mažiau išlaikomos rinkos vertės. Taip pat verta apsvarstyti erdvesnį ir praktiškesnį „Škoda Octavia“ modelį, kuris gaminamas ant tos pačios bazės ir su tais pačiais varikliais.
Ne ką mažiau konkurencijos sudaro ir „Audi A3“ ar „BMW 1“ serija. Nors šių modelių emblemos kelia daugiau prestižo asociacijų, „Golf“ pasižymi didesniu patogumu nei „Audi“ ir praktiškumu lenkia „BMW“.




