AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių apžvalga

Volkswagen Golf GTI (nuo 2020 m.) apžvalga

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 21 spalio
Kategorija Automobilių apžvalga
0 0
0

Jei ieškote sportiško, praktiško ir ne per brangaus hečbeko, verta atkreipti dėmesį į naudotą „Volkswagen Golf GTI“. Tai automobilis, kuris dera kasdieniame naudojime ir tuo pačiu suteikia malonumą vairuoti. GTI modelis išsiskiria santūriu stiliumi, komfortu ir tuo, kad nėra pernelyg įmantrus ar dėmesį patraukiantis dizainu – puikus balansas ieškantiems universalaus automobilio.

Golf GTI istorija ir modeliai

Legendinis „Golf GTI“ vardas gyvuoja nuo 1976 metų, kasmet įrodydamas savo populiarumą skirtingose kartų modeliuose. Aštuntos kartos GTI pakeitė itin vertinamą „Golf GTI“ Mk7 (2013–2020), siūlydamas dar didesnį komfortą ir šiuolaikiškas technologijas.

Varikliai ir valdymas

Pagrindinis šio modelio variklis – 2,0 litrų keturių cilindrų turbininis benzininis agregatas, išvystantis 242 AG (2.0 TSI 245). Vairuotojai gali rinktis tarp šešių pavarų mechaninės arba septynių laipsnių automatinės (su dviguba sankaba) pavarų dėžės. Ieškantiems dar daugiau dinamikos verta pasižvalgyti į „GTI Clubsport“ versiją, kuri pasiūlo net 296 AG bei technologiškai ištobulintą pakabą – ši versija komplektuojama tik su automatine pavarų dėže.

Kelyje GTI pasižymi greita reakcija į vairo judesius, balansu tarp standumo ir komforto, o sportinė pakaba užtikrina stabilumą posūkiuose. „Clubsport“ versija dar labiau išryškina sportinius pojūčius: 0–100 km/h įsibėgėja vos per 5,6 sekundės, turi riboto praslydimo diferencialą ir žemesnę važiuoklę. Tačiau net ir standartinė GTI pakaba nėra per standi – kasdieniniam naudojimui pritaikyta optimaliai.

Komfortas ir salono detalės

Salonas užtikrina puikų vairuotojo komfortą: ergonomiškos sportinės sėdynės, gera šoninė atrama, platus vairo reguliavimas. Priekyje erdvės pakanka net aukštiems žmonėms, galinėje sėdynėje, palyginti su kai kuriais konkurentais, vietos kiek mažiau, tačiau dviems suaugusiems nesunku įsitaisyti patogiai. Bagažinė (381 litrai) pakankamo dydžio kasdieniams poreikiams, pavyzdžiui, vaikiškam vežimėliui, užtenka, bet golfo lazdų komplektas tilps tik skersai.

Visos svarbiausios modernios GTI įrangos detalės įtrauktos jau bazinėje versijoje – 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, dvigubi išmetimo vamzdžiai, automatinė trijų zonų klimato kontrolė, sportinės sėdynės, šildomas vairas, elektriniai veidrodžiai, tamsinti galiniai stiklai ir beraktė sistema.

Valdymo ir pramogų sistemos

Automobilyje visi mygtukai pakeisti lietimui jautriais paviršiais, todėl kai kuriomis funkcijomis sunkiau naudotis važiuojant. Multimedijos sistema atrodo stilingai, tačiau ne visada lengva rasti reikiamas nustatymų parinktis – intuityvumo kartais pritrūksta, o programinė įranga retkarčiais gali reaguoti vangiai.

Eksploatacinės savybės

Ciklinės išlaidos ir patikimumas

Nors GTI išlaikymas nėra toks pigus kaip paprastesnių hečbekų, jis taip pat ir nėra itin brangus tarp sportinių modelių. Kadangi „Volkswagen“ siūlo pasirinkti aptarnavimo planus, techninės priežiūros išlaidos nevirsta dideliu netikėtumu.

Kasko draudimas dažniausiai priklauso vidutinei ar aukštesnei grupei, tačiau kainos išlieka prieinamos. Patikimumo rodikliai nėra tobuliausi, tačiau didelių priekaištų pirkėjai dažniausiai neturi – tai priklauso nuo konkretaus automobilio istorijos.

Kuro sąnaudos ir emisija

  • „Golf GTI“ su DSG automatine pavarų dėže pagal WLTP testus vidutiniškai naudoja apie 6,1 l/100 km. „Clubsport“ rodikliai panašūs – vidutinės sąnaudos apie 6,2 l/100 km.
  • CO₂ emisija priklauso nuo pasirinktos transmisijos: mechaninėje versijoje siekia 139 g/km, automatinėse – 167 g/km.

Lietuvos taršos mokestis

Lietuvoje visoms pirmą kartą registruojamoms transporto priemonėms taikomas taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos normos, variklio tipo ir pirmos registracijos metų. Šis mokestis gali skirtis priklausomai nuo individualios automobilio specifikacijos, todėl prieš perkant verta pasitikrinti tikslią sumą pagal pasirinktą modelį ir jo emisijos duomenis.

Naudoto GTI kainos

Aštuntos kartos „Golf GTI“ išlaiko aukštas likutines vertes, todėl naudotų automobilių rinkoje paklausa išlieka didelė. Ankstyvos (2020 metų) naudotos GTI kainuoja apie 26 900 eurų, o „Clubsport“ – nuo 29 300 eurų. Naujesnių (2023–2024 m.) automobilių kainos svyruoja tarp 29 300 ir 35 100 eurų, priklausomai nuo komplektacijos bei ridos.

Ką rinktis?

Paprastasis „Golf GTI“ yra subalansuotas pasirinkimas ieškantiems sportiško, bet praktiško automobilio. Jei norisi dar daugiau dinamikos ir sportiškumo, verta investuoti į „Clubsport“ versiją. Tiek bazinėje, tiek „Clubsport“ rekomenduojama rinktis automatinę DSG pavarų dėžę – ji užtikrina sklandų ir greitą pavarų keitimą kasdienėje eksploatacijoje.

Alternatyvos Golf GTI

  • Ford Focus ST – išsiskiria tikslia eiga, gera vairuotojo padėtimi ir talpiu salonu. Puikus pasirinkimas tiems, kuriems svarbu komfortas ir erdvumas šeimai. Tačiau prie vairo jaučiamas šioks toks pasenimas, lyginant su konkurentais.
  • Hyundai i30N – pasižymi gyvu varikliu, darniu išmetimo garsu ir smagia dinamika vingiuotuose keliuose. Puikiai sukomplektuotas ir netoli siekia GTI kokybės visumoje.
  • Honda Civic Type R (ankstesnės kartos) – deklaruoja atvirą sportiškumą, yra azartiškas, ypač aštros posūkiuose, tačiau pakaba kiek standesnė. Puikus pasirinkimas, jei verčiau ieškote emocijų nei patogumo.
Ankstesnis įrašas

2015–2019 m. „Volkswagen Golf GTE“ apžvalga

Kitas įrašas

Volkswagen Golf Plus (2005–2009 m.) apžvalga

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Štai automobiliai, kuriuos skaitytojai rinktųsi visam gyvenimui

2025 19 lapkričio
Automobilių apžvalga

Tai patys futuristiškiausi šiandien parduodami automobiliai

2025 19 lapkričio
Automobilių apžvalga

Volvo EX30 (nuo 2023 m.): apžvalga

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 (2006–2013) apžvalga“

2025 2 lapkričio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025