„Volkswagen Polo“ hečbeko (2005–2009) apžvalga

„Volkswagen Polo“ hečbeko (2005–2009) apžvalga

Nissančiau naudojamo „Volkswagen Polo“ hečbeko ieškote patikimo, ekonomiško ir malonaus vairuoti miesto automobilio? Toks pasirinkimas dažnai vilioja solidžiomis medžiagomis, jaukia salone aplinka ir patikimumu. Šis modelis ypač vertinamas dėl komforto, praktiško dydžio bei laikui nepavaldžios išvaizdos.

Bendras įspūdis

„Volkswagen Polo“ išsiskiria aukštos kokybės surinkimu ir subtiliu stiliumi. Svarbiausia – komfortiškas važiavimas, nes minkšta pakaba puikiai sugeria nelygumus ir mieste, ir važiuojant greitesniais keliais. Valdymo mechanizmai lengvi, o tai padeda manevruoti ankštose aikštelėse ar miesto spūstyse. Visgi kai kuriais atvejais pasijunta šiek tiek prastesnė kėbulo kontrolė, todėl staigesniuose posūkiuose galima pajusti silpnesnį stabilumą.

Važiavimo savybės

Norint su mažesnės darbinės apimties benzininiais varikliais pasiekti geresnį pagreitėjimą, tenka juos labiau „pakrutinti“. Tuo tarpu dyzeliniai varikliai, nepaisant gero ekonomiškumo, gali pasirodyti kiek triukšmingesni apsukose. Daugiau sportiškų įspūdžių suteikia „Polo GTI“ versija – čia juntama gerokai griežtesnė pakaba, tikslesnis vairo valdymas ir puikus sukibimas su keliu.

Salonas ir erdvė

Viduje patogiai įsitaisys keturi suaugusieji. Bagažinė pakankamai talpi ir racionalios formos, tad tilps kasdieniai pirkinių maišai ar pora kelioninių lagaminų. Nors trijų durų versijoje prieigą į galą kiek apsunkina durų trūkumas, patekimas vis tiek pakankamai patogus; penkių durų automobilis ypatingai tiks šeimoms. Didžioji dalis salono jaučiama solidžiai, nors kai kurios plastiko detalės galėtų būti kokybiškesnės.

Komplektacijos ir kainos

Bazinės versijos pasižymi kuklesne įranga, tačiau patobulintos komplektacijos dažnai siūlo kondicionierių, lietinius ratlankius, elektrinius langus, reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynę ar net rūko žibintus. Nederėtų pamiršti, kad papildomos galimybės gali turėti įtakos kainai rinkoje.

Išlaikymo sąnaudos

Mažai važinėjantys vairuotojai dažnai renkasi benzininius variklius – jų įsigijimo kaina paprastai žemesnė, tad sutaupoma iš karto. Tokie automobiliai kaip 1.2 litro benzininiai vidutiniškai sunaudoja apie 5,8 l/100 km, o galingesnė jų versija, nors ir stipresnė, labai ženkliai išlaidas nepadidina. 1,4 litro benzino variklis – universali, ekonomiška alternatyva, o patys sportiškiausi GTI modeliai vidutiniškai pasiekia 7,8 l/100 km, tačiau agresyviau važiuojant šios vertės išauga.

Ekonomiškiausi dyzeliniai pasirinkimai – 1,4 litro dyzeliai (apie 4,7 l/100 km), 1,9 litro – apie 5 l/100 km. Ypatingai taupus „Bluemotion“ modelis su 1,4 litro dyzeliniu varikliu sugeba sudeginti vos 3,8 l/100 km, bet jau retesnis rinkoje. Visi „Polo“ dyzeliai pasižymi ganėtinai žemomis CO₂ emisijomis, kas lemia palankesnį taršos mokestį Lietuvoje.

Aptarnavimo ir draudimo kaštai yra kiek aukštesni nei kai kurių konkurentų, tačiau galima sutaupyti, automobilį remontuojant nepriklausomose, šiai markei besispecializuojančiose dirbtuvėse.

Variklių pasirinkimas

„Polo“ siūlė daugybę variklių – net aštuonis benzininius ir keturis dyzelius, tad kiekvienas ras sau tinkamą variantą. Mažiausiai galingas 1,2 litro benzininas turėjo 59 AG ir 69 AG variantus – pastarasis šiek tiek dinamiškesnis. 1,4 litro variklių pasitaiko kelių rūšių – nuo 75 iki 100 AG, o retesnis 1,4 FSI (85 AG) išsiskiria geriausiu galios ir ekonomijos santykiu. 1,6 litro versijos įspūdingesnių dinamiškų charakteristikų mėgėjams, o pažangiausias – 1,8 litro, 148 AG turintis GTI.

Dyzeliai paprastesni: 1,4 litro (69/79 AG), 1,9 litro (100 AG), o „Bluemotion“ (79 AG ir itin mažos emisijos) – lyderis taupumo srityje. Pastarasis maloniai nustebins ir mažesniu taršos mokesčiu, vertinant Lietuvoje galiojančius reikalavimus pagal kuro tipą, CO₂ kiekį ir registracijos metus.

Pagrindinės stiprybės ir trūkumai

  • Patikimas, ekonomiškas ir komfortiškas
  • Tvirtas surinkimas, vokiškas solidumas
  • Vertinamas likutinė vertė rinkoje
  • Gali būti brangesnis pirkti ir išlaikyti nei dalis konkurentų
  • Kai kurios plastiko detalės viduje galėtų būti geresnės
  • Vidutinės vairavimo savybės – daugiau komforto nei sportiškumo

Alternatyvos

Jei dairaisi į naudojamą miesto hečbeką, alternatyvų netrūksta – „Ford Fiesta“, „Renault Clio“ ar „Opel Corsa“ dažnai lyginami su „Polo“. Kiekvienas turi savo pliusų ir minusų: vieni – ryškesnį dizainą, kiti – pigesnį išlaikymą ar daugiau vietos gale. Visgi „Polo“ visada išlieka stiprus pasirinkimas, ieškantiems patikimumo, ekonomiškumo ir malonaus vairavimo kasdien.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *