Volkswagen Touran (nuo 2015 m.) apžvalga

Volkswagen Touran (nuo 2015 m.) apžvalga

Volkswagen Touran – tai septynvietis vienatūris, kuris iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti nedidelio dydžio, tačiau pasižymi įspūdingu universalumu. Erdvi salono erdvė buvo sukurta taip, kad tilptų visa šeima ir jų daiktai, o automobilio vairavimas išlieka malonus ir lengvas, nepaisant didesnio keleivių skaičiaus – tarsi vairuotum įprastą kompaktinį modelį.

Bendra apžvalga

Išpopuliarėjęs Europoje nuo 2015 m. modelis greitai tapo vienu geidžiamiausių ir naujos, ir naudotos būklės automobilių šeimų tarpe. Jo ilgaamžiškumas bei populiarumas aiškiai rodo – „Touran“ atranda savo vietą Lietuvos keliuose.

Nors šis modelis pasižymi universaliomis naudojimo galimybėmis, tam tikros patikimumo problemos vis dar išlieka, tad į jas verta atkreipti dėmesį svarstant apie naudotą automobilį.

Pagrindiniai privalumai ir trūkumai

  • Lankstus ir talpus salonas
  • Galimybė sumontuoti net šešias Isofix kėdutės tvirtinimo vietas
  • Manevringumas ir komfortas vairuojant
  • Patogūs sėdynių transformavimo sprendimai
  • Palyginti aukštesnė naudotų automobilių kaina
  • Nėra pats ekonomiškiausias klasėje
  • Kai kurie konkurentai gali būti pigesni arba ekonomiškesni

Varikliai ir dinamika

Volkswagen Touran modeliai buvo komplektuojami su plačiu benzininių ir dyzelinių variklių pasirinkimu. Benzininiai agregatai – 1,2 l ir 1,4 l, užtikrina ramų ir tylų važiavimą, ypatingai tinka tiems, kurie rečiau keliauja ilgesnius atstumus. Tuo tarpu 1,6 l ir 2,0 l TDI dyzeliniai varikliai žavi ekonomija ir patikimumu – 2016 m. 1,6 l TDI galingumas buvo padidintas iki 113 AG.

Nuo 2019 metų modeliai gavo naujai sukurtus turbo benzininius 1,0 l ir 1,5 l variklius. Nuo 2021 m. visiems Touran gaminami tik su 1,5 TSI 150 AG benzininiu varikliu. Šis agregatas užtikrina dinamišką važiavimą net ir esant septyniems keleiviams (0-100 km/h įsibėgėja per 8,9 sekundės) ir pakankamą sukimo momentą važiuojant spūstyse ar atvirame kelyje.

Kiekvienas variklis pasižymi geru balansu tarp efektyvumo ir dinamikos. Nors automatinė greičių dėžė su septyniais laipsniais veikia švelniai, trikdant gali būti juntamas tam tikras vėlavimas perjungiant pavaras, ypač norint staigiai įsibėgėti.

Važiavimo komfortas ir valdymas

Touran maloniai sugeria nelygumus ir važiuoja tyliai net prastesniais keliais. Didžiausio komforto galima tikėtis su mažesniais, 16 colių skersmens lengvo lydinio ratlankiais, montuojamais SE ir SE Family komplektacijose. Net ir su didesniais, 18 colių matmenų ratais automobilis išlieka komfortiškas.

Važiuojant Touran jaučiamas panašumas į septintos kartos Golf modelį – stabilus, nuspėjamas valdymas, geras sukibimas, menkas kėbulo svyravimas. Automobilis jaučiasi kompaktiškas, tad miesto sąlygomis lenkia praktiškai visus klasės konkurentus, tokius kaip Citroën Grand C4 Spacetourer ar Ford Galaxy.

Salonas ir praktiškumas

Touran modelis pasižymi interjeru, kuriame akcentuojamas paprastumas ir ergonomiškumas – visos pagrindinės funkcijos pasiekiamos per 8 colių lietimui jautrų ekraną su Bluetooth, USB jungtimi bei skaitmeniniu radiju DAB. Svarbiausias salono privalumas – trys atskiros antros eilės sėdynės, kuriose įrengti Isofix tvirtinimai, leidžiantys patogiai vežti tris vaikiškas kėdutes iš eilės.

Visos antros eilės sėdynės gali būti reguliuojamos ir lengvai sulankstomos individualiai, o šoninės – nulenkiamos į šoną, leidžiant patogiai patekti į trečią eilę. Dvi galinės sėdynės nesunkiai paslėpiamos bagažinėje, paliekant daugiau vietos daiktams. Sulanksčius trečią ir antrą eilę bei nuleidus priekinę keleivio sėdynę, salonas tampa itin talpus net ir nestandartinio dydžio kroviniui.

Komplektacijos ir įranga

Lietuvoje galite rinktis kelias komplektacijas. Pagrindinė S versija siūlo visus būtiniausius patogumus: spalvotą ekraną, elektrinius langus, šildomus šoninius veidrodėlius. SE komplektacijoje rasite 16 colių lietinius ratlankius, tamsintus stiklus, automatinį apšvietimą, lietaus jutiklį, adaptyvią kruizo kontrolę, papildomą erdvę smulkiems daiktams. SE Family papildomai siūlo nuotolinį užraktą vaikų saugumui, panoraminį stoglangį ir išmanesnį informacijos valdymą.

Aukštesnės SEL ir R-Line versijos pasižymi dar platesne įrangos gama: didesni ratai, trijų zonų klimato kontrolė, išskirtinės dizaino detalės. Daugumai pirkėjų praktiškiausias pasirinkimas – SE arba SE Family versija, kurioje rasite visus reikalingus priedus kasdieniam gyvenimui.

Saugumas

Touran modelis 2015 m. surinko aukščiausią penkių žvaigždučių Euro NCAP saugumo įvertinimą, o nuo 2020-ųjų – keturias žvaigždutes pagal sugriežtintus standartus.

Eksploatacinės išlaidos

Kaina ir įperkamumas

Nors Touran dažnai minimas tarp geriausių septynviečių vienatūrių, jų vertė antrinėje rinkoje išlieka pakankamai aukšta. Pirmųjų šio modelio egzempliorių (2016–2017 m.) kainos prasideda maždaug nuo 12 870 eurų. 2018–2019 m. versijos jau siekia 17 550–25 740 eurų, o naujesni modeliai (2021–2022 m.) dažniausiai kainuoja nuo 23 400 eurų ir daugiau. Naujausių modelių kaina 2023 metais gali viršyti 35 100 eurų.

Ekonomiškumas

1,6 TDI versija, važiuojant ekonomiškai, pagal ankstesnius standartus sunaudoja apie 4,7 l/100 km, o realiose sąlygose galite tikėtis apie 5,6 l/100 km. 1,5 TSI 150 AG – su aktyvaus cilindrų išjungimo sistema – pagal WLTP testus vidutiniškai sunaudoja 6,6 l/100 km (su mechanine pavarų dėže) arba 6,8 l/100 km (su DSG automatine transmisija).

Mažiausios talpos benzininis 1,0 TSI deklaruoja iki 6,8 l/100 km, tačiau realiai automobilį apkrovus ekonomijos rodikliai kiek prastesni. Tuo metu 1,6 TDI (mechaninė dėžė) siekia iki 5,5 l/100 km, su DSG – 5,6 l/100 km.

Taršos mokestis

Lietuvoje „Touran“ apmokestinamas pagal taršos mokestį, priklausantį nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Pigesnes eksploatacijos išlaidas pasieksite rinkdamiesi ekonomiškesnius ir žemesnės taršos variantus. Benzininių, o ypač vienaženkliu skaičiumi CO₂ išsiskiriančių automobilio versijų mokestis yra mažesnis, tačiau galingesni ar senesni dyzeliai gali pareikalauti didesnių išlaidų.

Draudimas ir techninė priežiūra

Touran draudimo įkainiai Lietuvoje priklauso nuo variklio tipo, automobilio amžiaus bei komplektacijos. Įprastas techninis aptarnavimas nesiskiria nuo kitų septynviečių vienatūrių, tačiau ankstesnių modelių patikimumas dažnai priklauso nuo atliktų serviso darbų kokybės – patartina rinktis patikimus, specializuotus servisus.

Rekomendacijos

Kuris Touran vertas dėmesio?

Mūsų rekomendacija – 1,5 TSI 150 AG benzininis variklis SE komplektacijoje. Jame suderinta visa tai, ko reikia: dinamiškumas, ekonomiškumas ir praktiška įranga (automatizuoti žibintai, 16 colių lieti ratai, oro kondicionierius, elektriniai langai, galinės ištraukiamos staliukai, parkavimo jutikliai, 8 colių ekranas ir adaptyvi kruizo kontrolė).

Alternatyvos

Tarp didžiausių Volkswagen Touran konkurentų galima išskirti Citroën Grand C4 Picasso (arba vėlesnį Grand C4 Spacetourer), kuris ypač išsiskiria komfortu, bei Ford S-Max, labiau orientuotą į sportiškumą. Abu modeliai, tiesa, pralaimi Touran universaliam erdvės išnaudojimui. Ford Galaxy ar Seat Alhambra siūlo dar daugiau vietos viduje, tačiau savo kainos ar valdymo jausmu sunkiai pralenkia Touran. Apžvelgiant Lietuvos poreikius, Volkswagen Touran išlieka vienu universaliausių pasirinkimų šeimai, ieškančiai talpaus ir patikimo automobilio kasdienai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *