Volkswagen Up – tai kompaktiškas miesto automobilis, kuris debiutavo 2012 metais ir vėliau buvo atnaujintas 2016 bei 2020 m. Praktiškas, gerai vertinamas naudotų automobilių rinkoje, jis išsiskiria ne tik puikiu ekonomiškumu, bet ir vidinės kokybės pojūčiu.
Kas išskiria Volkswagen Up?
Viena iš didžiausių šio automobilio stiprybių – jausmas, kad sėdi ne mažame, o kur kas didesniame automobilyje. Interjero kokybė ir važiavimo komfortas primena aukštesnės klasės modelius. Nors matmenys leidžia lengvai manevruoti mieste ir netilpti į mažesnes aikštelės vietas, erdvės pajutimas salone stulbina.
Volkswagen Up puikiai tinkamas kasdieniam naudojimui mieste: jis manevringas, smagus vairuoti ir pasižymi tvirtu važiuoklės darbu. Kartu, palyginus su konkurentais, kai kurie modelio bruožai visgi gali pasirodyti mažiau praktiški. Pavyzdžiui, galinių sėdynių dvi vietos nebus idealus pasirinkimas ieškantiems penkiavietės mašinos.
Varikliai ir važiavimo savybės
Volkswagen Up automobiliuose buvo montuojami įvairaus galingumo 1.0 litro trijų cilindrų benzininiai varikliai: nuo 59 arklio galių iki 113 AG GTI versijoje. Taip pat galima rasti ir visai elektrinius e-Up modelius.
Jeigu svarbu dinamiškumas, rekomenduojama ieškoti 89 AG turbininio modelio arba 113 AG GTI versijos – šios modifikacijos žymiai smagesnės važiuojant užmiestyje. Standartinės, mažesnės galios versijos labiau tiks tiems, kam miestas – pagrindinis maršrutas.
Elektriniai automobiliai ypač greitai startuoja iš vietos, tačiau efektyvumas sumažėja važiuojant didesniu greičiu. Visos benzininės versijos pasižymi mažomis degalų sąnaudomis: BlueMotion technologijos modeliai pagal gamintoją vidutiniškai sunaudoja apie 4,4 l/100 km (pagal NEDC). Realiomis sąlygomis WLTP cikle šis rodiklis siekia 5–5,6 l/100 km, priklausomai nuo variklio.
Komplektacijos ir įranga
Į bazinę Take Up komplektaciją įrengta minimali būtina įranga, tačiau joje nerasite oro kondicionieriaus ar elektrinių langų. Move Up versijoje jau rasite oro kondicionierių, elektrinius priekinius langus, nuotoliniu būdu valdomą centrinį užraktą ir kitų patogumų. Aukštesnės High Up versijos siūlo 15 colių lengvojo lydinio ratlankius, šildomas priekines sėdynes, elektriškai valdomus bei šildomus veidrodėlius, odinį vairą ir pažangesnę multimediją.
Pažymėtinos ir specialios versijos, pavyzdžiui, Up Beats, kuri siūlo galingą garso sistemą melomanams.
Salonas ir praktiškumas
Viduje Volkswagen Up neįprastai erdvus, ypač priekyje – net aukštesni vairuotojai ar keleiviai turės pakankamai vietos kojoms ir galvai. Sėdynių šoninis prilaikymas geras, nors pačių sėdynių forma gali pasirodyti ganėtinai kieta. Verta prisiminti, kad ne visose versijose vairuotojo sėdynės aukščio reguliavimas įeina į standartinę įrangą.
Dėl kvadratinės automobilio formos galvo vietos gale taip pat užtenka, tačiau trims suaugusiems gale būtų ankšta. Bagažinė nėra didžiausia klasėje, tačiau formos dėka ją lengva išnaudoti – tilps kelios pirkinių krepšiai ar kelionės krepšys. Jei dažnai vežiojate didelius krovinius, verta atkreipti dėmesį į šiek tiek talpesnį Kia Picanto modelį.
Kainos naudotų Volkswagen Up Lietuvoje
Naudotų Volkswagen Up kainos labai priklauso nuo komplektacijos, pirmosios registracijos metų ir būklės. Ankstyvos, paprastai labiau nudėvėtos versijos kainuoja nuo maždaug 2 925 eurų. Move Up komplektacijos paprastai prasideda nuo 3 510 eurų, o išpuoselėtos High Up versijos iš 2013–2014 m. siekia apie 4 680 eurų.
2015 metų modeliai su tvarkinga serviso istorija vertinami 4 680–5 850 eurų intervale, o už 2017 modelių galima tikėtis sumokėti nuo 5 850 iki 8 190 eurų. Vėlesni, atnaujinti modeliai iš 2020–2021 m. rinkoje kainuoja apie 10 530–11 700 eurų, o geriausios būklės 2022–2023 m. automobiliai gali kainuoti virš 12 870 eurų.
Eksploatavimo išlaidos ir priežiūra
- Ekonomiškumas: Trijų cilindrų varikliai pasižymi nedidelėmis degalų sąnaudomis – vidutiniškai nuo 4,9 iki 6,0 l/100 km, priklausomai nuo modifikacijos ir realių važiavimo sąlygų.
- Draudimas: Žemų eksploatacinių išlaidų segmente, todėl draudimo kaina dažniausiai būna žema. Prie to prisideda ir automatinis avarinio stabdymo sistema, padedanti išvengti smulkių avarijų.
- Aptarnavimas: Volkswagen siūlė fiksuotų kainų serviso programas, kurios gali padėti kontroliuoti kaštus. Atminkite, kad 1.0 l varikliui kas trejus metus arba kas 48 000 km būtina keisti paskirstymo diržą.
- Taršos mokestis: Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, degalų tipo ir pirmosios registracijos metų. Moderniausi Up modeliai skleidžia mažiau CO₂, todėl papildomi mokesčiai gali būti minimalūs, tačiau prieš perkant naudotą automobilį visada verta tai pasitikrinti konkrečiu atveju.
Patikimiausios komplektacijos ir rekomendacijos
Ieškantiems sėkmingo balanso tarp kainos, įrangos ir vairavimo malonumo, rekomenduotina rinktis High Up arba vėlesnės gamybos 1.0 TSI modelius. Automobiliai su Take Up komplektacija turi mažiau standartinės įrangos, o Move Up siūlo daugiau komforto elementų.
Muzikos mylėtojams puikus pasirinkimas – Up Beats versija, kuri išsiskiria kokybiška galinga garso įranga. Tuo tarpu sportiškesnis vairavimo pojūtis pasiekiamas GTI versijoje.
Alternatyvos ir ką dar verta apsvarstyti
Vertinantiems erdvumą, verta atkreipti dėmesį į Hyundai i10 – šiame segmente tai vienas erdviausių automobilių tiek priekyje, tiek gale. Visgi važiavimo džiaugsmas ir interjero kokybė Up naudai. Seat Mii ir Škoda Citigo yra techniniai Up giminaičiai, pasižymintys labai panašiomis savybėmis, tačiau neturi kai kurių galingesnių variklių. Tiek Mii, tiek Citigo nuo 2020 m. gaminamos tik elektrinės versijos.
Ieškantiems itin ekonominės kainos arba trečios vietos gale, verta pasvarstyti praktišką Suzuki Celerio – čia gale telpa trys keleiviai, tačiau šio modelio salonas paprastesnis, nei Volkswagen Up.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.
