„Volkswagen Beetle“ (2012–2018) apžvalga

„Volkswagen Beetle“ (2012–2018) apžvalga

Volkswagen Beetle – tai automobilis, kuris per savo gyvavimo istoriją keitė paskirtį kelis kartus. Pradžioje gamintas kaip praktiška transporto priemonė dideliam žmonių kiekiui, jis vėliau tapo stilingu retro simboliu ir galiausiai antrąja karta pasiekė sportiškesnį įvaizdį, tapdamas įdomia alternatyva Golf modeliui.

Nors nuo 2018 metų nauji „Beetle“ automobiliai nebegaminami, šiuo metu naudotas vabalas – gera išeitis tiems, kas nori patikimo „Volkswagen“ produkto, tačiau trokšta išskirtinumo. Ieškantiems dar daugiau nuotykių siūlomas net ir atviras „Cabriolet“ kabrioletas.

Vizualumas ir salonas

„Beetle“ modelį iš minios lengvai išskiria jo žaisminga išvaizda ir unikalus, spalvingas interjeras. Salone juntama gaivumo ir netradiciškumo atmosfera dėl kūno spalvos elementų prietaisų skydelyje ir durų apdailoje. Ergonomika nesukels jokių sunkumų – visi valdikliai išdėstyti logiškai, kaip ir kituose „Volkswagen“ modeliuose.

Keleiviams priekyje netrūksta erdvės, tačiau šlaitinis stogas apriboja galvos vietą gale, o bagažinėje telpa tik pagrindiniai daiktai. Montuojant galingesnę garso sistemą su subvuferiu, vietos lieka dar mažiau. Taip pat svarbu paminėti – dėl berėmių langų ir kėbulo formos keliaujant greičiau girdisi vėjo bei kelio triukšmas.

Komplektacijos ir varikliai

Technologiškai „Beetle“ remiasi plačia „Volkswagen“ variklių gama. Pirkėjai galėjo rinktis nuo ekonomiško 1,2 l turbo benzininio variklio, judresnio 1,4 l, iki dyzelinių 1,6 ar 2,0 l agregatų. Galingiausia buvo 2,0 l turbo benzininė versija – 197 AG, prilygstanti sportiškiausiam Golf GTI. Populiariausiais tapo du 2,0 l dyzeliai – 108 AG ir 148 AG.

Keturi įrangos lygiai apima tiek standartinį „Beetle“, tiek kabrioletą: pradinė versija, „Design“, „R-Line“ bei išskirtinė „Dune“. Baziniame modeliui priklauso 16 colių plieniniai ratlankiai, halogeniniai žibintai, elektriniai priekiniai langai, „Hill-hold“ pagalba ir po avarijos aktyvuojama stabdžių sistema. Salone įdiegtas pusiau automatinis klimato valdymas, 6,5 colių lietimui jautrus ekranas su Bluetooth, USB ir skaitmeninio radijo galimybėmis.

„Design“ įrangoje rasite 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, LED rūko žibintus ir galinį aptaką, „R-Line“ pasižymi sportiškesne apdaila – 18 colių ratais, dvigubo išmetimo sistema, dviem klimato zonomis, kruizo kontrole ir parkavimo jutikliais. „Dune“ versijos išskirtinumas – keli eksterjero patobulinimai, posparnių apsaugos bei unikalūs ratlankiai.

Važiavimo savybės

Nors išvaizda „Beetle“ žada sportiškumą, realiame kelyje šis modelis labiau primena patogų retro automobilį. Vairas gali pasirodyti sunkokas ilgesnėse kelionėse, o pakaba kietoka, tačiau posūkiuose juntamas kūno posvyris dėl didesnės kėbulo aukščio.

Eksploatacija ir išlaikymo kaštai

Renkantis mažesnės galios variklį, naudoto „Beetle“ išlaikymas neturėtų būti brangus. 1,2 l benzininis variklis vartoja apie 5,9 l 100 km, o 1,4 l siekia 6,6 l 100 km. Galingesnis 2,0 l benzininis variklis – apytiksliai 7,4 l 100 km. Dyzeliniai varikliai tinka daug važinėjantiems autostradomis: 1,6 l dyzelis – itin ekonomiškas, naudoja apie 4,3 l 100 km, o 2,0 l dyzelis – vidutiniškai 4,9 l 100 km.

Lietuvoje Volkswagen Beetle taršių automobilių mokestis apskaičiuojamas priklausomai nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Galingesni ir daugiau teršiantys varikliai savaime didina metines išlaidas. Standartinės Volkswagen techninės priežiūros kainos yra prieinamos, o vyresniems nei trejų metų automobiliams siūlomos fiksuotos aptarnavimo kainos.

Ką rinktis?

Iš miesto automobiliams puikiai tiks 1,2 l (104 AG) arba 1,4 l (154 AG) benzininiai modeliai. 1,2 litrai užteks tiems, kas retai išrieda iš miesto, o 1,4 litrai suteiks daugiau lankstumo važiuojant užmiesčio keliais. Dyzeliniai variantai dažnai nuvažiavę gerokai daugiau kilometrų ir pasižymi didesne įsigijimo kaina, tad kasdienai naudingesni benzininiai varikliai.

Optimalus pasirinkimas – „Design“ apdailos Beetle su 17 colių ratlankiais, LED rūko žibintais, „Bluetooth“, oda aptrauktu vairu ir spalvotais apdailos intarpais viduje.

Kokios alternatyvos?

Ieškantiems retro įkvėpto automobilio verta pažiūrėti į Mini hečbeką. Jis taip pat turi ne didžiausią bagažinę ir keleiviams gale skiria kuklią erdvę, bet priekyje sėdėti patogu, o salono apdaila itin kokybiška bei pasižymi išskirtiniu multimedijos valdymu. Be to, visi varikliai pasižymi energinga dinamika.

Citroën DS3 (ar vėlesnis DS 3) – ekonomiškesnis pasirinkimas, ypač renkantis dyzelinį variantą, tačiau vairavimo malonumas didesnis tik sportinėje modifikacijoje.

Apibendrinimas

Volkswagen Beetle yra idealus tiems, kas vertina išskirtinį dizainą ir nori patikimo hečbeko kasdienai. Nors tam tikrose srityse jis nusileidžia Golf modeliui, savo individualumu ir interjero sprendimais Beetle žavi daugelį. Renkantis šį automobilį verta atkreipti dėmesį į variklį ir komplektaciją, kad išnaudotumėte geriausias vabalėlio savybes.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *