Volvo V70 universalo modelis išsiskiria praktiškumu ir patikimumu – savybėmis, kurios daugeliui lietuvių yra ypač svarbios renkantis naudotą automobilį. Tai talpi, universali transporto priemonė, pasižyminti dideliu bagažo skyriumi, visiškai nulenkta galinių sėdynių eile ir patogia, kruopščiai apgalvota vidaus erdve. Šis modelis gali drąsiai konkuruoti su garsiais vokiškų markių atstovais, tokiais kaip Audi A6, BMW 5 serija ar Mercedes E klasė, tačiau dažnai kainuoja žymiai mažiau panašaus amžiaus ir būklės variante.
Bendra apžvalga
Nors Volvo V70 yra vertinamas už savo praktiškumą, važiuoklės elgsena nėra dinamiška. Automobilio valdymas gan ramus, vairas netikslių reakcijų, todėl sportiškesnio važiavimo gerbėjų jis gali ir nesužavėti. Tačiau važiuojant didesniu greičiu automobilis tampa stabilesnis, todėl kelionės magistralėmis – viena stipriausių jo pusių. Kėbulo svyravimai gerai kontroliuojami, tačiau pakabos darbas nėra minkštas – nelygumus keleiviai tikrai pajus, ypač važiuojant per prastesnės kokybės dangą.
Salono komfortas ir praktiškumas
Vidinėje erdvėje kiekvieną nustebins Volvo tradiciškai patogios sėdynės, laisvės pojūtis ir tvarkingas, solidus dizainas. Prietaisų skydelis su gražiu dizainu, tačiau pasitaiko nedidelių trūkumų: daug smulkių, neaiškiai pažymėtų mygtukų, o multimedijos sistema ne visada intuityvi. Plastiko kokybė – aukšta, salone nerasite pigių ar braižymuisi linkusių detalių. Bagažinė nėra pati talpiausia savo klasėje, kai užkraunama iki dangtelio, tačiau 40/20/40 proporcijomis sulankstomos sėdynės leidžia patogiai vežti ir ilgesnius daiktus. Taip pat rasite krovinių tinklus ir kilpas kroviniams užfiksuoti – smulkmena, bet naudinga kasdienybėje.
Įranga pagal komplektaciją
- Pagrindinė (ES) komplektacija: lengvojo lydinio ratlankiai, el. valdomi langai, MP3/CD grotuvas, dviejų zonų klimato kontrolė.
- SE komplektacija: papildomai – odinis salonas, Bluetooth sąsaja, patobulinta garso sistema.
- SE Lux komplektacija: navigacija, galiniai parkavimo jutikliai, el. reguliuojama vairuotojo sėdynė.
- R-Design: sportiškesnis vidaus ir išorės dizainas, kietesnė pakaba.
Varikliai ir techniniai ypatumai
Lietuvoje rasite daugiausiai dyzelinių V70, nes jie siūlo gerą ekonomiškumo ir galios balansą. Populiariausi – 1,6 l (113 AG, vėliau vadintas D2), 2,0 l (136 AG, vadintas D3), 2,4 l (163 AG, pervadintas į D4) bei galingiausias – D5 (nuo 185 iki 212 AG). Pastarasis užtikrina stiprią trauką ir nėra ženkliai brangesnis eksploatacijoje.
Tarp benzininių modelių retai pasitaiko 2,5 l T5 (240 AG), taip pat buvo siūlytas retesnis 3,2 l šešių cilindrų variklis (238 AG) ar net galingiausias T6 (285 AG). Vis dėlto benzininiai V70 – retenybė ir, lyginant su dyzeliniais, jų eksploatacijos išlaidos yra didesnės.
Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis
V70 dyzeliniai modeliai, priklausomai nuo variklio, vidutiniškai sunaudoja nuo 4,1 iki 6,5 l/100 km. Pavyzdžiui, vėlyvo gamybos periodo 2,0 l D3 variantai pasiekia ir 4,1 l/100 km ekonomiškumą. Didesnis D5 ima apie 5,4 l/100 km, o mažasis DRIVe ar D2 – apie 4,9 l/100 km.
Benzininiai modeliai yra ženkliai „alkanesni“: T5 vidutiniškai sunaudoja apie 8,1 l/100 km, T6 – net 10,2 l/100 km, o mažesnis T4 – apie 6,8 l/100 km.
Lietuvoje metinis automobilių taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, degalų rūšies ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai varikliai dažnai būna palankesni šiuo požiūriu nei benzininiai, tačiau viskas priklauso nuo konkretaus modelio CO₂ rodiklių – tai svarbu įvertinti prieš perkant.
Eksploatacinės sąnaudos
- Dyzeliniai V70 dažniausiai pasižymi mažesniais eksploataciniais kaštais, palyginti su benzininiais.
- Draudimo kaštai – vidutiniai, ypač jei nesirenkate galingiausių variantų.
- Gedimai reti, o Volvo atstovybėse aptarnavimas vertinamas gerai, tačiau kainos už paslaugas gali būti aukštesnės nei pigesniuose servisuose.
Vertės ir populiariausių modelių kainos
Rinkoje pačių ankstyviausių V70 kainos prasideda nuo 2925 eurų, tačiau čia tikėtina bus didelė rida ir pradinė komplektacija. Jei norite solidesnio varianto su mažesne nei 160 900 km rida ir pilna aptarnavimo istorija, reikėtų numatyti bent 4680 eurų biudžetą. Atnaujintas modelis, gamintas nuo 2012 m., atsieina nuo maždaug 11 700 eurų, priklausomai nuo būklės ir komplektacijos. Naujesni, 2015–2016 metų automobiliai iš oficialių atstovų dažnai kainuoja apie 16 965 eurus.
Ką verta rinktis?
Praktiškai žiūrint, Lietuvoje racionaliausias pasirinkimas – V70 su dyzeliniu D5 varikliu. Tai optimalus ekonomijos, galios ir patikimumo balansas. Jei jūsų prioritetas – ekonomiškumas, atkreipkite dėmesį į D2 arba D3 dyzelinius variantus. SE komplektacija – optimalus kainos ir komforto santykis su odiniu salonu, parkavimo davikliais ir patobulinta garso sistema.
Benzininiai modeliai, tokie kaip T5, buvo vertinami už galios pertekliaus pojūtį, tačiau jų išlaikymas – brangesnis. R-Design versija siūlo sportiškesnį įvaizdį, bet dinaminėmis savybėmis vis dar neprilygs Vokietijos konkurentams.
Alternatyvos Volvo V70
Dažniausiai svarstomos alternatyvos – Audi A6 Avant ir BMW 5 serijos Universalas. Audi pasižymi dar platesniu dyzelinių variklių pasirinkimu – nuo itin ekonomiškų keturių cilindrų iki našaus šešių cilindrų. BMW modeliai vertinami už patikimą pavarų dėžių darbą ir patobulintą multimedijos sistemą, ypač pasiekus 2013 m. gamybos metus.




