Volvo XC40 Recharge (nuo 2021 m.) apžvalga

Volvo XC40 Recharge (nuo 2021 m.) apžvalga

Volvo XC40 Recharge Pure Electric – puikus pasirinkimas ieškantiems modernaus ir patikimo elektromobilio. Nors modelio pavadinimas pastaraisiais metais keitėsi – nuo 2024-ųjų jis tapo EX40 – visi šie automobiliai sukurti tiems, kurie vertina komfortą, saugumą ir elektrinių pavarų teikiamus privalumus. Pažvelkime, kuo išskirtinis šis SUV ir ko tikėtis ieškant naudoto Volvo XC40 Recharge Lietuvoje.

Pagrindinės savybės

Nesvarbu, ar susidurtumėte su Volvo XC40 Recharge, ar EX40 ženkliuku, iš esmės tai tas pats automobilis – kompaktiškas miesto visureigis su įspūdingu saugumo lygiu, kokybišku salonu ir patogiu vairavimo pojūčiu. Ankstesni „Twin“ versijos modeliai išlieka viena geriausių investicijų ieškant naudoto elektromobilio, tačiau reikia įsitikinti, kad automobilio baterija dar gali pasiūlyti pakankamą atstumą iki kito įkrovimo.

  • Galingas variklis ir dinamiškas važiavimas
  • Prabangi interjero apdaila
  • Patraukli kaina pirmaisiais pasirinkimo metais
  • Gana standi važiuoklė
  • Sudėtingesnė informacinė sistema
  • Kiek trumpesnis ankstyvųjų versijų nuvažiuojamas atstumas

Varikliai ir baterijos

2021 m. pasirodžius Volvo XC40 Recharge, iš pradžių buvo siūloma tik „Twin“ komplektacija su dviem elektriniais varikliais, keturių ratų pavara ir 402 AG galia. Rezultatas – 0–100 km/h per 4,7 sek. Automobilis gavo 78 kWh talpos bateriją, siekiančią apie 441 km oficialaus nuvažiuojamo atstumo. Tai kiek mažiau nei kai kurie konkurentai.

Nuo 2022 m. asortimentą papildė viena ašimi varomi „Single Motor“ modeliai – 228 AG, priekiniai varantieji ratai, 69 kWh baterija ir iki 422 km viena įkrova. 2023 m. „Twin“ modeliai gavo didesnę – 82 kWh – bateriją ir naujus variklius, leidžiančius nuvažiuoti iki 534 km. Tuo metu „Single Motor“ tapo galiniais varomais: tie patys 69 kWh, bet efektyvesnis elektrinis variklis ir iki 475 km atstumas.

2024-aisiais Volvo pasiūlė „Single Motor Extended Range“ (249 AG, 78 kWh), gebantį viena įkrova įveikti net iki 549 km. Tai netgi daugiau nei kai kurie to paties segmento konkurentai.

Važiavimas ir valdymas

Dėl didelio svorio, kurį lemia baterija, XC40 Recharge yra kiek standesnis nei benzininė versija, ypač važiuojant prastesniu keliu – tai pastebima, tačiau komforto stoka nėra didelė. Aukštesniame segmente automobiliai pasižymi minkštesne pakaba, tačiau komfortu jis vis tiek lenkia kai kuriuos konkurentus.

Dėl aukštos ir sunkios kėbulo konstrukcijos posūkiuose automobilis gali labiau sūpuotis, tačiau užmiestyje ir magistralėje jis pasižymi puikiu stabilumu ir itin tyliu vairavimu. Mieste vairuoti lengva, stabdžiai reaguoja užtikrintai, o „vienos pėdos“ vairavimas leidžia maksimaliai taupyti energiją.

Vidus ir praktiškumas

XC40 Recharge vairuotojui siūlo aukštą sėdėjimo padėtį bei puikų matomumą. Ploni priekiniai statramsčiai, dideli langai ir išsikišę šoniniai veidrodėliai dar labiau pagerina matomumą. Sėdynės – kaip ir daugelyje Volvo – patogios, kokybiškos, turi plačias reguliavimo galimybes. Vairas taip pat reguliuojamas tiek ašyje, tiek aukštyje, todėl savo poziciją ras kiekvienas.

Salone dominuoja 9 colių lietimui jautrus ekranas, sukurtas bendradarbiaujant su „Google“. Todėl navigacija ir balso komandos – per „Google Maps“ ir „Google Assistant“, veikia „Apple CarPlay“. Deja, Android Auto nepalaikomas, o vartotojo sąsaja gali pasirodyti nelabai intuityvi – meniu išdėstymas gana tankus, todėl naršymas pareikalaus šiek tiek daugiau dėmesio.

Kokybės pojūtis salone – išskirtinis. Medžiagos kokybiškos, surinkimas tvirtas. Šiuo požiūriu automobilis lenkia kai kuriuos konkurentus ir prilygsta kitiems aukščiausios klasės elektromobiliams.

Vietos užteko tiek priekyje, tiek gale – net aukštesni keleiviai ilgose kelionėse nesusidurs su dideliais nepatogumais. Nors galinė sėdynė nesulankstoma į tris dalis, galinės atlošas dalinamas santykiu 60:40. Bagažinėje – 452 litrai (pakanka 8 standartinėms rankinėms), o papildomai priekyje – atskiras skyrelis įkrovimo laidams.

Įranga ir komplektacijos

XC40 Recharge komplektacijų pasirinkimas gausus, tačiau patraukliausios ir populiariausios – Core, Plus bei Ultimate. „Core“ siūlo 19 colių ratlankius, oro kondicionavimą, kruizo kontrolę, automatinį lietaus jutiklį bei galinius parkavimo jutiklius.

„Plus“ papildomai turi beraktę prieigą, šildomas ir elektriškai reguliuojamas priekines sėdynes, galinio vaizdo kamerą bei efektyvumą šaltuoju metų laiku pagerinantį šilumos siurblį. „Ultimate“ skirta ieškantiems prabangos – apšvietimas, odinės sėdynės, panoraminis stogas, 360 laipsnių vaizdo kameros sistema ir premium garso sistema.

Eksploatacijos kaštai Lietuvoje

Lietuvoje XC40 Recharge priklauso nuo elektromobiliams taikomų eksploatacijos kaštų ir taršos mokesčio, kuris skaičiuojamas pagal išmetamo CO₂ kiekį, pirmą registracijos datą bei kuro tipą. Elektromobiliai šiuo metu tik minimaliai apmokestinami arba išvis atleidžiami nuo taršos mokesčio, todėl naudoti Volvo XC40 Recharge yra itin palankus pasirinkimas.

Kainos ir investicija

Lietuvoje naudoto Volvo XC40 Recharge kainos prasideda nuo maždaug 23 400 eurų už 2021 m. „Twin“ modelį su didesne rida. Už 2022 m. „Single Motor“ su mažesne rida pirkėjas dažniausiai sumokės apie 24 600 eurų. Nesusidėvėję, mažai eksploatuoti „Twin“ kainuoja nuo 27 000 eurų. 2023 m. modeliai su atnaujintomis baterijomis bei varikliais pateikiami nuo 32 700 eurų („Single Motor“) ir apie 35 100 eurų („Twin“). Naujausių 2024 m. EX40 versijų kainos prasideda nuo 38 600 eurų.

Efektyvumas ir įkrovimo galimybės

Priklausomai nuo modelio versijos, maksimalus įkrovos greitis siekia nuo 135 kW („Single Motor“) iki 205 kW („Twin“). Įkrauti 10–80 % talpos su greitu įkrovikliu užtrunka nuo 26 iki 35 minučių. Tai leidžia lanksčiai planuoti maršrutus ir keliones.

Draudimas ir aptarnavimas

Draudimo kaina priklauso nuo konkrečios versijos ir vairuotojo istorijos, o techninė priežiūra rekomenduojama kasmet arba kas 29 000 km. Remonto ir priežiūros kaina paprastai būna mažesnė nei vidaus degimo variklio automobilių, tačiau naudoto automobilio pirkėjams reikėtų pasidomėti automobilio būkle ir aptarnavimo istorija.

Saugumas ir patikimumas

XC40 Recharge pelnė penkių žvaigždučių saugumo įvertinimą pagal „Euro NCAP“ – su puikiais suaugusių ir vaikų apsaugos rezultatais. Standartinėje įrangoje – automatinis avarinis stabdymas, gebantis atpažinti automobilius, dviratininkus, pėsčiuosius bei didelius gyvūnus. „Plus“ komplektacijoje randama papildoma saugos įranga: aklųjų zonų stebėtojas, perspėjimas apie judėjimą už automobilio, adaptyvusis kruizo kontrolė ir pusiau autonominis vairavimo režimas.

Gamykloje suteikiama trijų metų arba 96 560 km garantija, įskaitant pagalbą kelyje, dažų kokybės garantiją (3 metai) bei 12 metų apsaugą nuo korozijos. Akumuliatoriui taikoma aštuonerių metų arba 160 934 km garantija.

Patikimumo klausimai – mišrūs. Kai kurie savininkai išskiria programinės įrangos ar baterijos valdymo sistemos trikdžius, dėl kurių teko kreiptis į servisą. Tačiau Volvo servisas dažnai įvertinamas kaip paslaugus, o rimtesnių inžinerinių gedimų pasitaiko itin retai.

Ką rinktis?

Ieškant geriausio kainos ir kokybės santykio, verta rinktis ankstyvąją „Twin“ versiją – dažnai ji kainuoja panašiai arba vos daugiau nei „Single Motor“, tačiau pasižymi galingesniu varikliu ir ilgesniu nuvažiuojamu atstumu. Puikus pasirinkimas – „Plus“ komplektacija dėl gausios komforto ir saugos įrangos. Jei pasitaikys „First Edition“, verta pagalvoti ir apie tokį variantą.

Alternatyvos

Norintiems panagrinėti kitus variantus, verta pasidomėti Tesla Model Y – itin erdvus, galingas ir talpus elektromobilis, tačiau važiuoklė gana tvirta. Audi Q4 e-tron pasižymi komfortu ir praktiškumu, o ieškant maksimalaus nuvažiuojamo atstumo rekomenduojama rinktis didesnės talpos bateriją. Genesis GV60 išsiskiria ypatingai aukšta salono kokybe, patogiu valdymu ir gera komplektacija, nors jų rinka dar nėra tokia gausi.

Apibendrinant, Volvo XC40 Recharge – puikus pasirinkimas ieškantiems saugumo, komforto, patikimumo ir inovatyvaus elektromobilio miesto kasdienybei bei ilgoms kelionėms Lietuvoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *