Daugelis vairuotojų yra susidūrę su situacija, kai degalų pistoletas vis užsidaro pilant kurą į baką. Tokia problema dažnai kelia klausimų, ar nėra gedimo automobilyje, tačiau iš tiesų, jos priežastys dažniausiai slypi kitur. Šiame straipsnyje paaiškinama, kaip veikia degalų pylimo sistema ir kas lemia degalų pistoleto išsijungimą.
Degalų pistoleto išsijungimo mechanizmas
Pilant degalus, dažniausiai pistoletas nustoja tiekti kurą ne dėl automobilio gedimo, o dėl paties pistoleto veikimo principo. Šiuolaikiniai degalų pistoletai turi automatinį išsijungimo jutiklį, kuris apsaugo nuo bako perpildymo ir galimos išsiliejimo rizikos.
Automatinio išsijungimo jutiklio veikimas
Degalų pistoleto gale yra mažas angos ventilis, per kurį oro srautas patenka į viduje esantį vamzdelį. Pilant kurą, oras lengvai juda pro šią angą, kol degalų lygis rezervuare pakyla tiek, kad uždengia angą arba ji pasiekia kurą. Tuo momentu oro srautas sustoja, susidaro vakuumas ir pistoleto vožtuvas automatiškai užsidaro, nutraukdamas degalų tiekimą.
Kodėl pistoletas kartais išsijungia per anksti?
Jei degalų pistoletas vis užsidaro neužpildžius bako, dažniausiai tai lemia laikinas mažos angos užsikimšimas. Viena pagrindinių priežasčių – tai atgal aptaškantis kuras, kuris laikinai blokuoja angą ir sukelia pistoleto išsijungimą. Ši problema būdinga automobiliams su neilgu įpylimo vamzdžiu – didesnio srauto degalai greitai pripildo šį tarpą ir aptaško pistoleto angą.
- Trumpas degalų pylimo vamzdis
- Didelis degalų srautas
- Netaisyklingai įstatytas pistoletas
- Problemos su degalų bako ventiliacija
Srauto reguliavimas pilant degalus
Kai srautas per didelis, pistoleto angą kuras aptaško dažniau, tad užpildymo procesas nuolat nutrūksta. Tokiu atveju rekomenduojama pistoletą spausti silpniau, naudoti žemesnę sklendės padėtį arba pabandyti pakeisti pistoleto padėtį, kad ventiliacijos anga neužsiterštų degalais. Jei visa tai nepadeda, verta išmėginti kitą degalinę, kurioje gali būti lėtesnės srovės pistoletai.
Automobilio ir degalų sistemos įtaka
Nors retais atvejais problema gali būti susijusi ir su pačiu automobiliu. Viena dažniausių tokių priežasčių – užsikimšusi degalų bako ventiliacijos linija. Jei ventiliacinė linija neleidžia bakui išsivėdinti, degalai grįžta į užpildymo vamzdį ir blokuoja oro srautą – tuomet pistoleto jutiklis reaguoja ir degalų srovė nutrūksta. Ši bėda dažnesnė automobiliams su ilgu pylimo vamzdžiu.
- Užsikimšęs degalų bako ventiliacijos vamzdelis
- Neteisingai sumontuotos arba užsikimšusios ventiliacijos linijos
- Pažeistas degalų bako plūdės vožtuvas
- Purvinas ar užsikimšęs oro filtras išgarinimo sistemoje
Pistoleto techninė būklė
Kartais priežastys slypi ir pačiame degalų pistolete. Po ilgo naudojimo pistoleto antgalis susidėvi, deformuojasi ar užsikemša. Dėl to degalų srovė tampa netolygi, degalai taškosi į įpylimo vamzdžio sieneles ir sukelia greitus išsijungimus. Tokie defektai pasitaiko degalinėse nedažnai keičiant pistoletus – jų galiojimo laikas paprastai neviršija 3 metų. Prie pistoleto antgalio dažnai nurodoma jo keitimo data.
Patobulinti bakų užpildymo saugikliai
Dalis šiuolaikinių automobilių turi papildomus vožtuvus, kurie reaguoja pasiekus optimalų degalų lygį bake. Plūdės tipo vožtuvas viduje užsidaro, kai bakas užpildomas iki nustatyto kiekio, taip užblokuodamas oro išėjimą ir staigiai padidindamas slėgį užpildymo vamzdyje. Dėl šio slėgio skirtumo ventiliacijos sistemoje pistoleto vožtuvas išsijungia, dar prieš kurui pasiekiant pistoleto angą. Ši naujovė dažniau pasitaiko automobiliuose su ilgesniu pilstymo vamzdžiu.
Papildomi trikdžiai ir jų sprendimo būdai
- Išbandyti mažesnį degalų srautą
- Pakeisti pistoleto padėtį (pvz., apversti jį aukštyn kojomis)
- Įsitikinti, kad ventiliacijos linijos tvarkingai prijungtos ir neužsikimšusios
- Patikrinti, ar plūdės tipo vožtuvas bake nėra užstrigęs
- Pakeisti degalų pistoletą į naujesnį, jei pastebimi apnašų ar deformacijos požymiai
Išvados
Dažniausiai staigus degalų pistoleto išsijungimas nėra susijęs su automobilio gedimu. Pagrindiniai veiksniai – pistoleto automatinis jutiklis, didelis degalų srautas, pylimo technologija ir kartais – degalų bako ventiliacijos ar vožtuvo veikimo sutrikimai. Jei pastebite nuolat pasitaikančią problemą, verta atkreipti dėmesį tiek į degalinės įrangos būklę, tiek į automobilio ventiliacijos sistemos sklandų darbą. Dauguma atvejų pakanka sumažinti pilstymo srautą ar pabandyti keisti pistoleto padėtį.




