Automobilių pasaulyje atmosferiniai V8 varikliai tampa vis retesni. Daugumą modernių modelių pakeičia mažesni, taupesni ir dažnai turbininiai varikliai, tačiau vis dar išlieka kelios išimtys skirtingų gamintojų gamos. Šiuo metu naujų automobilių su atmosferiniu V8 varikliu pasirinkimas itin ribotas – šiandien tokių galime suskaičiuoti mažiau nei dvidešimt visiškai skirtingų modelių.
Atmosferinio V8 era: tendencijos ir sparčiai mažėjantis pasirinkimas
Praeityje, ypač tarp galingų sportinių ir pikapų modelių, didelės darbinės apimties V8 be turbinos dominavo rinką savo skambiu garsu bei charakteriu. Tačiau vystantis automobilių pramonei, jų populiarumas sparčiai mažėja – šiandien atmosferinių V8 variklių konstrukcijas gamina tik keletas prekės ženklų, dėl to rinkoje teliko vos šeši skirtingi variklių šeimai priklausantys tokio tipo agregatai. Dažnu atveju keli gamintojai tiesiog dalinasi ta pačia motoro baze skirtingiems modeliams.
Modeliai su atmosferiniu V8, vis dar siūlomi salonuose
Chevrolet Camaro LT1 / SS
- Darbinis tūris: 6,2 l
- Maksimali galia: 455 AG
- Sukimo momentas: 616 Nm
Šeštos kartos Camaro laikomas paskutiniuoju lengviau pasiekiamu atmosferiniu LS arba LT bazės V8 sportiniu automobiliu. Šio modelio era netrukus baigsis, tad ieškantiems atmosferinio V8 sportiškumo šansų išliko labai mažai.
Chevrolet Corvette Stingray / Z06
- Stingray: 6,2 l, 495 AG, 630 Nm
- Z06: 5,5 l, 670 AG, 624 Nm
Aštuntos kartos Corvette siūlo net du skirtingus atmosferinius V8 agregatus, visiškai pakeitusius šio modelio architektūrą – jie montuojami centrinėje dalyje. Standarte montuojamas 6,2 litro tradicinis V8, o Z06 versijoje – naujoviškas 5,5 litrų, aukštų apsukų variklis su plokščiu alkūniniu velenu.
Chevrolet Express / GMC Savana
- Darbinis tūris: 6,6 l
- Maksimali galia: 401 AG
- Sukimo momentas: 629 Nm
Šie mikroautobusai ilgą laiką žinomi dėl patvaraus 6,6 litro V8 variklio, kuris išsiskiria ištvermingumu ir gebėjimu dirbti sudėtingomis sąlygomis.
Chevrolet Tahoe / GMC Yukon / Cadillac Escalade
- 5,3 l V8: 355 AG, 519 Nm
- 6,2 l V8: 420 AG, 624 Nm
Dideliuose visureigiuose ir pikapuose naudojami patikimi 5,3 ir 6,2 litro V8 varikliai. Galingesnė 6,2 l modifikacija dažniau montuojama aukštesnės klasės modeliuose, tokiuose kaip Escalade, kur šis variklis tapo pagrindiniu pasirinkimu.
Chevrolet Silverado / GMC Sierra
- 5,3 l V8: 355 AG, 519 Nm
- 6,2 l V8: 420 AG, 624 Nm
Šie pikapai vis dar siūlo atmosferinius V8, o pirkėjai, norintys didesnio pajėgumo, dažniausiai renkasi 6,2 litro variklį.
Chevrolet Suburban / GMC Yukon XL / Cadillac Escalade ESV
- 5,3 l V8: 355 AG, 519 Nm
- 6,2 l V8: 420 AG, 624 Nm
Net ir itin dideliuose visureigiuose vis dar galima rasti atmosferinį 6,2 litro V8, kuris garsėja skambiu garsu ir didele traukos jėga, nepaisant didelių kuro sąnaudų.
Dodge Durango R/T / SRT 392
- R/T: 5,7 l; 360 AG, 529 Nm
- SRT 392: 6,4 l; 475 AG, 637 Nm
Durango siūlo dvi V8 motorų versijas – 5,7 ir 6,4 litro. Pastaroji yra viena galingiausių rinkoje, nors modelio gama turi ir dar didesnės galios versijas.
Ford F-150
- Darbinis tūris: 5,0 l
- Maksimali galia: 400 AG
- Sukimo momentas: 556 Nm
Tai vienintelis F-150 gamoje likęs atmosferinis V8 variklis, nes visi kiti šio populiaraus pikapo variantai siūlo mažesnius arba turbininius variklius.
Ford F-Series Super Duty
- Darbinis tūris: 7,3 l
- Maksimali galia: 430 AG
- Sukimo momentas: 644 Nm
Sunkiojoje „Super Duty“ serijoje montuojamas 7,3 litro V8, pavadintas „Godzilla“. Tai vienas iš paskutiniųjų didelės darbinės apimties benzininių variklių tipo automobiliuose.
Ford Mustang GT / Dark Horse
- Darbinis tūris: 5,0 l
- Maksimali galia: 480 AG
- Sukimo momentas: 556 Nm
Visi dabartiniai V8 Mustang modeliai naudoja patobulintą „Coyote” V8 agregatą, kuris gaminamas jau kelis dešimtmečius ir yra žinomas dėl patikimumo bei veržlumo.
Jeep Grand Cherokee L
- Darbinis tūris: 5,7 l
- Maksimali galia: 357 AG
- Sukimo momentas: 529 Nm
Dabar V8 variklį Grand Cherokee asortimente galima užsisakyti tik ilgesnėje L versijoje, kai trumpesni modeliai jau nebeteikia šios galios alternatyvos.
Jeep Wrangler Rubicon 392
- Darbinis tūris: 6,4 l
- Maksimali galia: 470 AG
- Sukimo momentas: 637 Nm
Šis Wrangler modelis įeina į paskutiniųjų sąrašą – gamintojas paskelbė, kad gamyba netrukus bus nutraukta, todėl šansų įsigyti naują tokios specifikacijos visureigį beveik nebeliko.
Lexus IS500
- Darbinis tūris: 5,0 l
- Maksimali galia: 472 AG
- Sukimo momentas: 536 Nm
Atmosferinis V8 šioje IS versijoje užtikrina retą vairavimo patirtį, ypač palyginti su konkurentais, kurių gamose dominuoja turbininiai varikliai.
Lexus LC500
- Darbinis tūris: 5,0 l
- Maksimali galia: 471 AG
- Sukimo momentas: 540 Nm
Dizainu išskirtinis LC500 taip pat išsiskiria ir atmosferiniu V8, kuris laikomas vienu puošniausiu šios klasės agregatų.
Lexus RC F
- Darbinis tūris: 5,0 l
- Maksimali galia: 472 AG
- Sukimo momentas: 536 Nm
Atmosferinis V8 šiame sportiniame kupė ženkliai pagerina dinaminę patirtį, išskirdamas jį net tarp galingesnių varžovų.
Nissan Armada / Infiniti QX80
- Darbinis tūris: 5,6 l
- Maksimali galia: 400 AG
- Sukimo momentas: 560 Nm
Šamanišką 5,6 l V8 variklį greitai keis naujesnės modifikacijos, todėl norintys įsigyti atmosferinį QX80 arba Armada modelį taip pat turi mažai laiko.
Nissan Titan / Titan XD
- Darbinis tūris: 5,6 l
- Maksimali galia: 400 AG
- Sukimo momentas: 560 Nm
Titan modelis su šiuo varikliu išlieka vienas iš paskutiniųjų didelių pikapų, kuriuose atmosferinis V8 vis dar gali būti pasirenkamas standartinėje komplektacijoje.
Ram 1500 / 1500 Classic
- Darbinis tūris: 5,7 l
- Maksimali galia: 395 AG
- Sukimo momentas: 556 Nm
Šio modelio paletėje per daugelį metų 5,7 litro V8 išliko stabilus galios šaltinis, kuris montuojamas tiek naujausiuose, tiek ankstesnėse kartose gamintuose automobiliuose.
Ram Heavy Duty
- Darbinis tūris: 6,4 l
- Maksimali galia: 410 AG
- Sukimo momentas: 582 Nm
Dideliems darbams skirtas Ram Heavy Duty komplektuojamas su 6,4 litro „Hemi“ V8, skirtu atlaikyti dideles apkrovas.
Atmosferinio V8 reikšmė ir naujos tendencijos
V8 be turbinos varikliai ilgainiui tampa retenybe, todėl išlieka tik tam tikriems modeliams ar entuziastų rinkai. Ateityje šių variklių pasirinkimas toliau mažės, o didžioji dalis rinkos pereis prie ekonomiškesnių ir modernesnių technologijų. Tačiau šių variklių išskirtinis charakteris, skambesys ir patirtis išliks didžiausia jų vertybe.




