Nors „Volvo“ pristabdė planus iki dešimtmečio pabaigos gaminti tik elektromobilius ir toliau siūlo keletą hibridinių modelių, tokių kaip XC90, artimiausiais metais rinką pasieks vis daugiau naujų visiškai elektrinių modelių. Viena naujienų – prestižinė elektrinė ES90, kuri bus pristatyta jau kitą mėnesį ir pakeis dabartinį S90 modelį.
ES90 – naujas požiūris į aukštos klasės sedano ateitį
Sedano segmentas Lietuvoje vis dar sulaukia dėmesio, ypač tarp aukštesnės klasės pirkėjų. Naujasis ES90 pasižymi šiuolaikišku dizainu, kuris išlieka gana artimas dabartiniam S90 modeliui, tačiau automobilio proporcijos pasikeitusios – ilgesnė ratų bazė, lygesni langai ir išraiškinga šoninė linija nuo priekinės dalies iki galo. Galinėje dalyje bus ryškūs šviesos sprendimai – vertikalios lempos šalia galinio stiklo ir tradiciniai galiniai žibintai bagažinės zonoje. Spėjama, kad ES90 turės atidaromą galinį dangtį viso stiklo plote, todėl bagažo skyrius taps gerokai patogesnis nei įprastose sedano konfigūracijose.
Technologijos – svarbiausia ES90 kryptis
Pagrindinis ES90 pranašumas bus skaičiavimo galia. „Volvo“ teigia, kad tai bus pažangiausias pagal skaitmeninį pajėgumą modelis, kokį kada nors sukūrė gamintojas. Automobilyje debiutuos pažanginta „Superset“ technologijų platformos versija, sutelkianti visą įrangą ir programinę įrangą, kurią ateityje naudos visi nauji elektromobiliai. Tokia modulinė sistema leis greitai ir efektyviai atnaujinti tiek automobilio programinę įrangą, tiek mechanines savybes – nuo nuvažiuojamo atstumo iki informacinės pramogų sistemos ir saugumo.
Skaičiavimo galia – saugumui užtikrinti
ES90 bus montuojama dviguba Nvidia Drive AGX Orin centrinio kompiuterio sistema. Palyginimui, EX90 naudoja AGX Orin ir AGX Xavier derinį. „Nvidia Drive AGX Orin“ pagrindu veikiantis kompiuteris apdoroja maždaug 508 trilijonus operacijų per sekundę – toks pajėgumas leidžia užtikrinti dirbtiniu intelektu grįstas aktyvaus saugumo sistemas, efektyvų baterijų valdymą ir veiksmingą daviklių darbą. Lyginant su ankstesne sistema, dirbtinio intelekto skaičiavimo našumas padidėjo aštuonis kartus. Tai leis nuosekliai išplėsti neuroninių tinklų bei gilaus mokymo modelių apimtį: parametrų skaičius ilgainiui išaugs nuo 40 mln. iki 200 mln. Ši pažanga užtikrins tiek didesnį vairuotojo saugumą, tiek dar didesnį sistemos gebėjimą prisitaikyti prie realaus eismo sąlygų.
Saugumo sistemos – prioritetas
Didelė skaičiavimo galia bus išnaudojama įvairių saugos technologijų veikimui. ES90 numatyta įrengti vieną lidarą stoge priekyje, penkis radarus, aštuonias kameras ir dvylika ultragarsinių jutiklių – keturiais mažiau nei EX90. Šį daviklių rinkinį gamintojas įvardija kaip „Safe Space Technology“: pažangi elektronika atpažįsta kliūtis net sudėtingomis oro sąlygomis ar visiškoje tamsoje ir pagal poreikį aktyvina prevencines saugumo funkcijas. Ankstesni modeliai pirmaisiais gamybos mėnesiais dar turėjo tobulintinų vietų, tačiau ES90 stintelės jau bus optimizuotos prieš pasirodant rinkoje, kad visi funkcionalumai veiktų iš karto.
Orientacija į žmogų ir komfortą
„Volvo“ pabrėžia, kad technologijos automobilyje turi tarnauti vairuotojui ir padėti jaustis saugiai bei komfortiškai, o ne varginti sudėtingomis funkcijomis. Gamintojas siekia, kad automobilis pritaikytas kasdieniams poreikiams, o inovacijos būtų įdiegtos atsakingai, neveiktų blaškančiai, bet užtikrintų ramybę ir pasitikėjimą kiekvienoje kelionėje.
Modelių gama ir naujovės ateityje
- Pilnai atskleistas ES90 bus pristatytas kovo 5 d.
- Automobilis kuriamas ant SPA2 platformos, kuri naudojama ir EX90 modelyje.
- Numatoma, kad ES90 gamyba vyks Kinijoje, kaip ir jo pirmtako S90 atveju.
- Po ES90 debiuto seks vidutinio dydžio ES60 sedanas ir EX60 krosoveris, pakeisiantys dabartinius S60 bei XC60 su vidaus degimo varikliais.




