Pastaruoju metu ženkliai išaugusi elektromobilių paklausa ir aktyviai plečiamas įkrovimo tinklas paskatino įvairias diskusijas apie įkrovimo vietų prieinamumą. Vienu ryškiausių tokių pavyzdžių tapo populiari Tesla įkrovimo stotelių sistema, kurią dėl didelio patogumo renkasi daugybė vairuotojų. Šiuo metu šis tinklas siūlo beveik 30 000 įkrovimo lizdų daugiau nei 2 500 stotelių visoje Lietuvoje ir, natūralu, sulaukia milžiniško susidomėjimo.
Naujos eilės funkcijos pristatymas
Didėjantis įkrovimo punktų užimtumas išryškino problemą, su kuria dažnai susiduria elektromobilių savininkai – laukimo laiką norint įkrauti automobilį, kuris neretai užsitęsia. Be to, kai kurie įkrovimo punktai šiuo metu atviri ir kitų elektromobilių gamintojų vartotojams, todėl laukimo situacija tapo dar sudėtingesnė. Reguliariai kylantys ginčai, kas turėtų įjungti automobilį įkrovimui pirmas, lėmė augantį poreikį aiškiai ir tvarkingai reguliuoti eilę.
Konfliktai prie įkrovimo vietų paskatino naujoves
Neseniai viešoje erdvėje išplitęs vaizdo įrašas, kuriame užfiksuotos aštrios diskusijos tarp dviejų Tesla vairuotojų dėl teisės prijungti automobilį prie įkrovimo lizdo, akivaizdžiai parodė šios problemos mastą. Tokios situacijos įvyksta, kai skirtose stovėjimo vietose laukiantys vairuotojai negali matyti vieni kitų ir iškyla nesusipratimų, kas eilėje buvo pirmas. Incidentas, užfiksuotas vaizdo įraše, kai vienas asmuo tiesiog atima įkrovimo laidą iš kito, parodė, kad net menkiausios nesusikalbėjimo situacijos gali peraugti į konfliktus ir neigiamai paveikti vartotojų patirtį.
Virtualios laukimo eilės įdiegimas
Reaguodama į šiuos iššūkius, Tesla nuo antrojo metų ketvirčio pradės virtualios eilės funkcijos diegimą pasirinktose įkrovimo vietose. Tikslas – pagerinti vartotojų patirtį ir užtikrinti tvarkingą laukimą situacijose, kai susidaro laukiančiųjų eilės. Jei pradiniai rezultatai bus palankūs, planuojama šią sistemą išplėtoti ir kituose tinklo taškuose iki metų pabaigos. Taip pat numatoma ir toliau plėsti įkrovimo punktų tinklą, sparčiai reaguojant į augantį poreikį.
Ką žada naujoji sistema?
Kol kas sistemos veikimo detalės plačiau neskelbiamos, tačiau pagrindinis sistemos tikslas – centralizuotai tvarkyti laukiančiuosius ir taip išvengti bereikalingų ginčų ar nesusipratimų. Tikimasi, kad šios naujovės padės sumažinti konfliktų priežastis ir paskatins vairuotojus laukti savo eilės civilizuotai.
- Aiški ir skaidri laukimo tvarka visose pažymėtose įkrovimo vietose.
- Greitesnis ir patikimesnis informacijos suteikimas apie laukimo statusą.
- Sistemos plėtra priklausys nuo pirmųjų naudotojų atsiliepimų.
- Tolimesnis įkrovimo tinklo plėtimas siekiant mažinti laukimo laiką.
Ateities perspektyvos
Diskusijos apie laukimo etiką ir eilės kūrimą įkrovimo vietose elektromobilių savininkų bendruomenėse buvo aktyvios jau kelerius metus. Dažnai diskutuojama apie būdus, kaip užtikrinti, kad visi vairuotojai lauktų sąžiningai ir konflikto tikimybė būtų kuo mažesnė. Tikėtina, kad įdiegus naują virtualios eilės valdymo sistemą, tokių problemų sumažės ir kasdienis elektromobilių įkrovimas taps sklandesnis visiems vartotojams.




