Automobilių pasaulyje pasitaiko modelių, kurie tiesiog išnyksta iš mūsų atminties, nepaisant jų reikšmės ar naujumo. Nors kiekvienas automobilis turi savo paskirtį ir vertę, kai kurie iš jų išsiskiria išskirtiniu paprastumu ar niekuo neišsiskiriančiu dizainu, todėl dažnai lieka nepastebėti.
Kas lemia, kad automobilis tampa nepastebimu?
Dalis automobilių gamintojų, pristatydami naujus modelius, neskiria pakankamai dėmesio jų reklamai. Kartais net šiuolaikiškų, garantija padengtų automobilių beveik nesimato viešojoje erdvėje ir pirkėjai dažnai pamiršta apie jų egzistavimą. Pavyzdžiui, kai kuriems modeliams, tokiems kaip garsusis „Chevrolet SS“, pritrūko viešumo, todėl jų pardavimai siekė vos 13 tūkst. per trejus metus – pagrindinė priežastis buvo nepakankamas pristatymas rinkoje. Į entuziastų akiratį šie automobiliai pateko, bet platesnio dėmesio nesulaukė.
Subaru nepastebimi modeliai
Ascent: visureigis, apie kurį retai pagalvojama
Viena iš mažai įsimintinų transporto priemonių – „Subaru Ascent“. Šis septynvietis visureigis, pakeitęs ankstesnį „Tribeca“, prekyboje yra nuo 2019 metų. Tačiau, palyginus su tokiais konkurentais kaip „Kia Telluride“, „Hyundai Palisade“ ar „Toyota Grand Highlander“, Ascent padėtis rinkoje išlieka kukli.
- 2024 metais Ascent pardavimai sumažėjo 7%, pasiekę apie 56 tūkst. vienetų.
- 2025 metų sausį jų pardavimai buvo 16,3% mažesni nei to paties mėnesio prieš metus.
- Ieškant Ascent naudojantis „Subaru“ sandėlių sistema, šis modelis yra vienas rečiausių tarp visų šios markės automobilių, išskyrus elektrinį „Solterra“.
Impreza: universalus, bet lengvai pamirštamas
Kitas pavyzdys – „Subaru Impreza“. Nuo tada, kai išsiskyrė su sportiškuoju WRX broliu, Impreza tapo paprastu miesto automobiliu, besivaržančiu su populiariais kompaktais, tokiais kaip „Toyota Corolla“ ar „Honda Civic“. Modelis 2024 metais buvo atnaujintas ir išlieka patrauklus ieškantiems ekonomiško sprendimo, tačiau dažnai nėra tiesiogiai lyginamas bei pasirenkamas vietoj konkurentų. Tai atsispindi ir pardavimų rezultatuose.
- 2024 metais parduota 31 366 vnt. „Impreza“ modelių.
- Tuo pačiu laikotarpiu „Honda“ Lietuvoje pardavė daugiau nei 200 tūkst. „Civic“ automobilių.
Automobilių užmaršties priežastys
Dėl įvairių veiksnių, tokių kaip menkas reklamos dėmesys, kuklus dizainas ar prastai įgyvendintas pozicionavimas, dalis automobilių lieka vos pastebimi rinkoje. Neretai jų pirkti norintys vairuotojai susiduria ir su pasiūlos trūkumu arba renkasi geriau žinomus konkurentus.
Kiekvienam vairuotojui tokie užmiršti modeliai gali būti skirtingi. Kokį automobilį pagalvoję pavadintumėte nepastebimu? Pasidalinkite savo nuomone ir pastebėjimais.




