AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių sportas

FIA prezidentas ragina sugrąžinti V10 variklius į „Formulę 1“, bet tai neįvyks

Gabrielė Vaičytė Paskelbė Gabrielė Vaičytė
2025 23 lapkričio
Kategorija Automobilių sportas
0 0
0

Per pastaruosius keletą metų „Formulė 1“ iš esmės ieškojo naujų variklių tiekėjų, koreguodama techninius reikalavimus tam, kad pritrauktų daugiau automobilių gamintojų. Ši strategija pasiteisino – netrukus prie čempionato prisijungs tokie gamintojai kaip „Ford“, „Audi“ ir „Cadillac“. Šioje srityje ilgamečiai dalyviai „Mercedes“ bei „Ferrari“ ir toliau rodo tvirtą palaikymą, nors „Honda“ neseniai keitė ilgalaikius planus bei sugrįžo prie „Formulės 1“ programos. Tuo tarpu „Renault“ nusprendė nebetiekti variklių „Alpine“ komandai, tačiau išliko kaip važiuoklės gamintojas. Net ir be „Renault“, variklių tiekėjų skaičius dabar didžiausias nuo 2008 m., kai dėl ekonominės krizės iš čempionato pasitraukė „Toyota“, „Honda“ ir „BMW“.

Ar F1 sugrįš prie V10 atmosferinių variklių?

Nors ateities variklių reglamentai jau suderinti, o gamintojai patenkinti sprendimais, FIA prezidentas Mohammed Ben Sulayem viešai svarsto apie galimą sugrįžimą prie natūraliai įsiurbiamų V10 variklių. Toks pasiūlymas kyla net ir tuomet, kai dauguma pramonės atstovų palaiko pažangių hibridinių jėgainių kryptį.

Pokalbiai apie „Formulės 1“ ateitį

Pasak Ben Sulayem, neseniai vykęs „Formulės 1“ renginys Londone paskatino daug diskusijų apie sporto priekinį dėsningumą. Jis akcentuoja būtinybę lyderiauti technologijų srityje: nauji 2026 m. reikalavimai važiuoklėms ir jėgainėms siejami su pažangiomis tendencijomis. FIA prezidentas ragina neatmesti idėjos apie V10 variklius, naudojančius tvarų kurą, tačiau tuo pačiu pabrėžia, kad labai svarbu kontroliuoti R&D išlaidas visoms komandoms bei gamintojams.

Variklių evoliucija „Formulėje 1“

Atmosferiniai V10 varikliai paskutinį kartą naudoti 2005 m., o nuo 2006 m. juos pakeitė mažesni V8 varikliai. Nuo 2014 m. visi bolidai komplektuojami 1,4 litro darbinio tūrio turbokompresoriniais V6 varikliais, integruotais su hibridinėmis sistemomis. Dabartinės jėgainės pasiekia beveik 745 kW (apie 1000 AG) galią, o 2026 m. šis skaičius dar labiau augs – vis didesnį vaidmenį turės elektrinis variklio stiprinimas.

Technologijų lenktynės – pagrindinė „Formulės 1“ esmė

„Formulė 1“ visų pirma yra inžinerinis iššūkis, o ne vien pilotų talentų demonstravimas. Nors vairuotojų įgūdžiai reikšmingi, geriausias rezultatas dažniausiai priklauso nuo techninės komandos gebėjimų išnaudoti reglamentų ribas ir sukurti pažangiausią automobilį. Tokie gamintojai kaip „Cadillac“, „Ford“, „Audi“, „Ferrari“ bei „Honda“ čia ieško galimybės eksperimentuoti, kad po to šias inovacijas būtų galima pritaikyti kelių automobiliuose.

  • Gamyklos investuoja milžiniškas sumas dėl technologijų pažangos.
  • Praeities technologijos, pavyzdžiui, V10 varikliai, vilioja tik laikinai ir neskatina reikšmingos pažangos.
  • Hibridinių ir elektrinių technologijų kūrimas padeda išlaikyti konkurencinį pranašumą ne tik trasoje, bet ir kasdieniame eisme.
  • Formulė E sėkmingai pritraukia gamintojus būtent dėl šio technologinio eksperimento potencialo.

Tvarumas ir elektrifikacija – prioritetas ateities lenktynėms

Diskusijos apie tvarų kurą dažnai kritikuojamos dėl pernelyg didelių kaštų bei ribotos naudos. Didesnis dėmesys skiriamas transporto elektrifikacijai, kuri, tikėtina, taps pagrindine kryptimi ir autosporte, įskaitant „Formulę 1“. Būtent čia kuriamos bei testuojamos inovacijos leis gamintojams išplėsti kompetenciją ir varžytis tiek lenktynių trasose, tiek kuriant pažangius elektromobilius kasdieniam naudojimui.

Ankstesnis įrašas

Shelby ir įprastas Mustang: svarbiausi skirtumai

Kitas įrašas

„Nissan 240SX Prerunner“ – kvailiausia ir geriausia idėja, kokią tik esu matęs

Gabrielė Vaičytė

Gabrielė Vaičytė

Automobilių kultūros ir gyvenimo būdo temų autorė, aktyviai besidominti motociklais, jaunimo mobilumo tendencijomis ir miesto transporto sprendimais. Gabrielės straipsniuose daug dinamikos, šiuolaikinių temų ir aktualijų. Dažnai kalbina vairuotojų bendruomenes, mokyklas ir renginių organizatorius.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

„Nissan 240SX Prerunner“ – kvailiausia ir geriausia idėja, kokią tik esu matęs

2025 23 lapkričio
Automobilių apžvalga

Kuris automobilis labiausiai lieka užmarštyje?

2025 22 lapkričio
Automobilių apžvalga

2024 m. „Chevrolet Colorado ZR2 Bison“: bekelę įveikia lengvai

2025 21 lapkričio
Automobilių apžvalga

2023 m. „Chevrolet Colorado ZR2“ – vienintelis pikapas, kurio jums prireiks

2025 21 lapkričio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025