Tesla Cybertruck, laikomas itin tvirtu pikapu, šiuo metu dažnai įvardijamas kaip turintis daugybę kokybės problemų. Per trumpą laikotarpį šio modelio buvo paskelbta net septynios atšaukimo akcijos ir pradėtos dvi atskiros patikros. Transporto priemonė sulaukia dėmesio ir dėl kritusių ar nesilaikančių kėbulo detalių, kurios kelia pavojų kitų eismo dalyvių saugumui. Automobilių apklijavimo dirbtuvės vadovas įžvelgė pagrindines šių defektų priežastis ir pateikė savo įžvalgas apie tai, kodėl Cybertruck modeliuose dažnai prarandamos tam tikros kėbulo dalys.
Pagrindinės Cybertruck kėbulo detalių tvirtinimo problemos
Šoko automobilių apklijavimo salono savininko patirtis parodė, kad šie automobiliai dažnai praranda kėbulo apdailos elementus net pradedant nuo stogo linijos. Viena iš jo dirbtuvių darbų metu panaudotų detalių, turėjusi būti itin tvirta ir saugi, nukrito jam važiuojant, o momentas užfiksuotas vaizdo įraše. Analizavus įvykį ir panašias situacijas su kitais tos pačios markės automobiliais, buvo pastebėta dėsningumų, kuriuos specialistas paaiškino savo kanale.
Kaip montuojamos Cybertruck kėbulo dalys?
Remiantis apklijavimo specialistu, Tesla šių modelių išorės skydus montuoja ant plastikinių pagrindų, kurie pritvirtinti prie kėbulo varžtais. Tačiau patys skydai dažnai priklijuojami specialiais klijais, o ne prisukami. Šiuo metu rinkoje naudojamos lipniosios medžiagos geba sukurti tvirtus ryšius, todėl toks metodas nėra neįprastas pramonėje. Vis dėlto menkas klijų kokybės ar taikomos proceso kontrolės trūkumas gali lemti, jog dalis kėbulo apdailos nukrenta eksploatacijos metu. Būtent taip atsitiko minėtam boomerango formos stogo apdailos elementui.
- Panašios bėdos palietė ir kitas automobilio zonas – ne tik stogo dalį, bet ir abiejų pusių galinių sparnų apdailą bei galinio dangčio detales.
- Galinės dalies durelių nauda – dalis jų papildomai suvyniotų, tad net ir pastebėjus klijų silpnumą, metalinės detalės iš galinio dangčio nepatenka į eismo juostą.
- Pagal dirbtuvių vadovo stebėjimus, šios problemos išryškėja maždaug 15–20 % naujųjų automobilių, o dažniau pasitaiko naujoms transporto priemonėms nei ankstesniems modeliams.
Ankstesnių gedimų atvejai ir vartotojų patirtis
Panašūs atvejai buvo fiksuojami ir kitų šaltinių. Kai kurie vairuotojai viešai kreipėsi dėl prastos apdailos laikymosi. Vienas iš jų, dideliu greičiu važiuodamas keliu, netikėtai pastebėjo, kaip nuo stogo nuskilo apdailos juosta. Kitas savininkas pranešė apie keleivio pusės apdailos nuostolį važiavimo metu ir kreipėsi į techninį centrą dėl naujos detalės montavimo, tačiau gavo atsakymą, kad keitimas būtų atliekamas tik daliai visiškai nukritus. Kelios panašios situacijos aptartos ir automobilių savininkų bendruomenėse – nemažai atvejų, kai važiuojant atsiskyrė tos pačios stogo apdailos detalės.
Iš kur kyla klijų problemos?
Pasak automobilių apklijavimo salono vadovo, pagrindine priežastimi greičiausiai laikomas netinkamas klijų gebėjimas prisitaikyti prie temperatūrinių svyravimų. Nerūdijantis plienas keičiant temperatūrai plečiasi arba traukiasi, tačiau, jei naudojami klijai turi trapumo požymių arba yra neteisingai paruošti, gali susiformuoti silpnas sluoksnis tarp detalės ir korpuso.
- Jo nuomone, šis defektas gali būti būdingas tam tikroms klijų partijoms ar priklausyti nuo klijavimo proceso kokybės.
- Pastebėta, kad net ir skirtingose klimato vietovėse tos pačios partijos modeliai gali skirtis problemų dažnumu.
Savininkų požiūris į defektus
Nors patirtos problemos kelia nepatogumų, kai kurie vartotojai lieka ištikimi savo automobiliui. Įmonės savininkas, dalinęsis savo patirtimi, pabrėžė, kad jam teko kreiptis dėl atpirkimo proceso, kadangi naujam automobiliui neturėtų reikėti keisti daugelio kėbulo dalių. Nepaisant sukeltų rūpesčių, jis vis dar vertina šį modelį, dažnai savo dirbtuvėse dirba tik su šios markės automobiliais ir siekia suteikti inžinieriams informaciją apie gedimus, padedančią tobulinti konstrukciją.
Bendros nuotaikos ir visuomenės reakcija
Nemaža dalis savininkų pastebi, jog Cybertruck reputacija dėl neįprastos išvaizdos ir kokybės klaidų sulaukia įvairių vertinimų. Nepaisant ironiškų ar kritikuojančių nuomonių, dalis vairuotojų pabrėžia transporto priemonės išskirtinumą, inovatyvumą ir geras važiavimo savybes.
Kiti dažni šio modelio trūkumai
Pirmasis masinis Cybertruck atšaukimas buvo paskelbtas po dviejų mėnesių po automobilio pristatymo. Vėliau išryškėjo ir kitų konstrukcinių defektų. Vienas svarbesnių – pagreičio pedalo apdailos detalės atsiskyrimas, dėl kurio akseleratorius galėjo užsikirsti maksimalioje padėtyje. Gamyklai teko papildomai atšaukti šiuos automobilius ir dėl netinkamai sumontuotų bagažinės apdailos detalių, kurios taip pat rizikavo atsiskirti važiavimo metu. Tarp dažniausiai įvardijamų techninių gedimų buvo didelio stiklo valytuvo veikimo sutrikimai ir inverterių klaidos, galėjusios sukelti visišką energijos tiekimo praradimą.
- Be šių atvejų, tenka paminėti ir ilgas remonto eiles, prastą surinkimo kokybę, ne visada tinkamus detalių pasirinkimus, aplinkosauginius iššūkius ir su darbo sąlygomis susijusius klausimus.
- Daugiau nei pusę metų rinkoje esantys modeliai jau turi ilgą fiksuotų konstrukcinių klaidų sąrašą.
Nors būta abejonių dėl šio modelio pasirinkimo, tačiau pirkėjai žinojo apie galimas kokybės rizikas ir dažnai vis tiek apsistodavo ties šiuo automobiliu dėl išskirtinių savybių ar asmeninių prioritetų.




