Automobilių pasaulyje vyksta dideli pokyčiai – didelės darbinės apimties V8 varikliai vis dažniau užleidžia vietą mažesniems, tačiau galingiems ir efektyviems turbokompresoriniais varikliams. Tai ypač aktualu „Stellantis“ gamintojui, kuris žengė svarbų žingsnį pristatydamas naująjį Hurricane variklį. Šis 3,0 l darbinio tūrio, šešių cilindrų eilėje turbo variklis sukurtas kaip alternatyva iki šiol naudotiems V8 agregatams, pasižymintis didesne galia ir ekonomiškumu. Susipažinkite su pagrindinėmis šio variklio savybėmis, kurios jį išskiria automobilių rinkoje.
Galingesnis ir kompaktiškesnis už Hemi V8
Hurricane variklio kūrimas prasidėjo dar 2013 metais siekiant tiesiogiai konkuruoti su kitais gamintojais, vystančiais pažangius turbokompresorinius variklius. Nors projektas užtruko beveik dešimtmetį, rinkoje šie varikliai debiutavo 2022-aisiais. Tai pirmasis šešių cilindrų eilėje variklis, siūlomas žinomo gamintojo automobiliuose po ilgų metų pertraukos. Hurricane galima pasirinkti dviejų skirtingų galių – standartinė versija išvysto 309 kW (420 AG) ir 659 Nm sukimo momentą, o galingesnė – net 404 kW (550 AG) bei 707 Nm. Tokie rodikliai viršija tiek 5,7 l, tiek 6,4 l Hemi V8 charakteristikas, nors Hurricane darbinis tūris – mažesnis.
Abi Hurricane modifikacijos gaminamos naudojant daugiau nei 90 tų pačių komponentų, tačiau skiriasi turbokompresoriais: standartinis variklis pasiekia 1,52 bar slėgį, o aukštos galios – 1,79 bar. Skirtingas ir degalų poreikis – bazinė versija pritaikyta paprastam benzinui, o galingesnė reikalauja aukščiausios kokybės degalų.
Modernios technologijos ir istorinis pavadinimas
Pavadinimas Hurricane nėra atsitiktinis – jo šaknys siekia legendinius „Jeep“ variklius, naudotus prieš daugiau nei pusę amžiaus, tačiau technologiškai šis šešių cilindrų variantas visiškai naujas. Kompaktišką Hurricane charakterizuoja itin lengvas aliuminio lydinio blokas, užtikrinantis mažesnį svorį: standartinio variklio masė siekia 195 kg, o galingesnio – 200 kg. Siekiant sumažinti frikciją ir padidinti patvarumą, naudojama pažangi cilindrų sienelių danga, aplikuojama naudojant plazmos purškimo technologiją – šis sprendimas iki šiol buvo taikomas tik itin aukštos klasės sportiniams varikliams.
- Lengvas ir patvarus variklio korpusas
- Plazmos purškimo būdu apdorotos cilindrų sienelės
- Nedidelė masė, skirtingos versijos sveria tik 195–200 kg
- Vardas Hurricane perimtas iš istoriškai svarbaus „Jeep“ variklio
Naujos galimybės sportiniams automobiliams
Naujoji Dodge Charger karta išsiskiria tuo, kad nebepasiūlys V8 variklio, prie kurio buvo įpratę daugelis markės gerbėjų. Nors kol kas naujausio modelio elektrinė versija nesulaukia didelio susidomėjimo, benzininių variantų laukiama itin nekantriai. Planuojama, kad jau šiemet pasirodys Charger Six Pack modifikacija, kurią bus galima komplektuoti tiek su 309 kW, tiek su 404 kW versijomis. Abiem atvejais galia viršys anksčiau gamintų Charger SXT, GT, R/T ir Scat Pack versijų rodiklius (šiose pasiūlyta iki 359 kW (486 AG)).
Nors tradicinių V8 gerbėjai skeptiškai vertina pokyčius, naujoji šešių cilindrų Hurricane platforma žada išlaikyti legendinio automobilio dinamiškumą, ypač turint omenyje galinę varomąją ašį ir didesnį nei ankstesnių modelių pajėgumą. Jei rinkoje šis variklis pateisins galingumo ir ekonomiškumo lūkesčius, gamintojui tai gali tapti dideliu žingsniu į priekį sportinių automobilių segmente.




