Lietuvoje periodiškai kyla klausimas, kokios turėtų būti naujos pašto tarnybos transporto priemonės atsižvelgiant į galimus pokyčius pašto paslaugų sektoriuje. Pastaruoju metu į gatves išriedėjus naujojo tipo pašto automobiliams, kuriuos sukūrė viena iš žinomiausių transporto priemonių gamintojų, nuomonės dėl jų dizaino išsiskyrė, nors pašto darbuotojai įvertino jų praktiškumą kasdieniame darbe. Vis dėlto dėl politinių sprendimų ateityje gali keistis ir pati pašto paslaugų sistema.
Kokios transporto priemonės pakeistų pašto furgonus privatizacijos atveju
Jeigu pašto paslaugos būtų privatizuotos, tikėtina, kad būtų peržiūrima ir naudojamų automobilių parkas. Nauji pirkimų sprendimai galėtų priklausyti ne tik nuo kasdienio darbo poreikių – reikšmingu faktoriumi taptų ir sąnaudų efektyvumas, ypač degalų ekonomiškumas. Šiuo metu eksploatuojami transporto automobiliai sunaudoja apie 27,3 litro degalų 100 kilometrų, o tai vertinama kaip didelis trūkumas.
Planuota, kad per dešimtmetį pašto automobiliai būtų visiškai perkelti prie elektromobilių, šiam projektui buvo numatyta apie 2,8 mlrd. eurų, tačiau naujos politinės kryptys šio projekto tęstinumo gali neskatinti, todėl žadėtos investicijos į elektromobilius gali būti atšauktos.
Kaip galėtų atrodyti būsima pašto transporto parko sudėtis
- Pramonėje pasirodžius naujiems elektromobilių tiekėjams, rinkoje atsirado daugiau pasirinkimo alternatyvų, tad būtų galima įsigyti specialiai pristatymams skirtų elektrinių furgonų.
- Yra galimybė svarstyti ir seno modelio automobilių atnaujinimą ar net pritaikymą pašto poreikiams, jeigu jie atitiktų reikalavimus.
- Esant dideliam poreikiui, teoriškai galėtume rinktis vieno modelio automobilių parką, kuris leistų standartizuoti priežiūrą ir sutaupyti įsigijimo kaštų, su sąlyga, kad būtų įmanoma parūpinti reikalingą 100 000 vienetų skaičių.
Kodėl pašto paslaugų automobilių parkas svarbus bendruomenei
Pašto paslaugos buvo esminis susisiekimo elementas ir viena svarbiausių komunikacijos priemonių, kai dar neegzistavo internetas ar net telegrafas. Nors šiandien turime daug alternatyvų, paštas vis dar atlieka svarbų vaidmenį, ypač užtikrinant paslaugas ir siuntų pristatymą nutolusiose vietovėse. Jeigu operatorius pereitų į privačias rankas, transporto sprendimus lemtų ne tik socialinė atsakomybė, bet ir finansinis naudingumas, todėl iš anksto sunku prognozuoti, kokios priemonės galiausiai pasiektų kelius.




