Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta diskusijų tarp automobilių entuziastų apie klasikinių modelių pavadinimų pritaikymą naujiems visureigiams bei krosoveriams. Šių modelių populiarumas nuolat auga, o juos gaminti imasi net ir tradiciškai sportinių automobilių prekių ženklai. Tai išprovokavo debatą, kokie istoriniai automobilių vardai neturėtų būti siejami su krosoverių kūrimu.
Modeliai, kurių vardų nenorima matyti ant visureigių
Automobilių bendruomenė išreiškė savo nuogąstavimus dėl tam tikrų pavadinimų galimo sugrįžimo visiškai nauju formatu, prieštaraujančiu jų tradiciniam įvaizdžiui. Apžvelgsime dažniausiai minėtus modelius ir argumentus, kodėl jų vardo atgaivinimas ant krosoverio būtų nepriimtinas.
GTO
GTO pavadinimas siejamas su išskirtinio sportiškumo paveldėjimu. Dalis vairuotojų įsitikinę, kad GTO etiketė ant visureigio būtų visiškai nesuderinama su šio modelio istorija. Ypač ciniškai žvelgiama į galimą žodžio „GTO“ pakeitimą į „Great To Offroad“ reikšmę ar panašius dirbtinius akronimus.
442
Klasikinis 442 modelio pavadinimas taip pat kelia diskusijų. Esama nuomonės, jog skaičių kombinacijos pritaikymas naujiems, niekuo nesusijusiems modeliams (pavyzdžiui, kuomet pasakojama apie tariamus techninius parametrus ar bagažo talpą) tik sumenkintų istorinį paveldą.
Impala
Impala vardas ilgą laiką buvo siejamas su elegantiškais sedanais. Kai kurie entuziastai atvirai pasisako prieš bet kokias diskusijas dėl šio vardo perkėlimo ant visureigio. Vienintelė sąlyga, kuriai galėtų pritarti – jei būtų atkartojami istorinės 1959-ųjų Impala dizaino elementai.
Scirocco
Scirocco laikomas modeliu, kuriam netinka būti siejamam su visureigiu. Automobilių mėgėjai sutaria, kad tokia transformacija ne tik nuvertintų pavadinimą, bet ir prieštarautų jo charakteriui.
Viper
Viper pavadinimas kertasi su idėja apie praktišką šeimos automobilį ar visureigį. Gandai apie galimą Viper visureigį daugeliui yra pavyzdys, kaip legendinio sportinio automobilio vardo negalima taikyti krosoveriams.
Miata
Miata žinomas kaip kompaktiškas ir dinamiškas rodsteris. Diskutuojama, jog Miata tapimas visureigiu paneigtų esmę, kuria grindžiamas originalus modelis, nors daliai vairuotojų, stokojančių vietos salone, toks sprendimas gal net atrodytų patrauklus.
Thunderbird
Kuriant visureigį su Thunderbird vardu automobilių gerbėjai matytų perteklinių socialinių diskusijų objektą. Jiems atrodo, kad istorinių pavadinimų taikymas naujiems ir visiškai kitokios paskirties automobiliams prieštarauja pačiai idėjai apie šių modelių paveldą.
MR2
Aptariama ir MR2 modelio problematika. Atsižvelgiant į vis dažniau pasikartojančią dizaino unifikaciją automobilių gamyboje, daugelis neigiamai vertina galimą šio modelio vardo sugrįžimą ant krosoverio. Išreiškiama baimė, kad tokia plėtra galutinai numarins išskirtinius sportinius automobilius.
Chevelle
Chevelle pavadinimas dažnai minimas kaip pavyzdys, jog klasikinio automobilio reinkarnacija visureigio pavidalu galėtų būti audringai sutikta ir pasmerkta vyresniosios vairuotojų kartos.
Skyline GT-R
Skyline GT-R vardo naudojimas ant visureigio daugumai automobilių entuziastų atrodo visiškai nepriimtinas. Tai pabrėžia, jog yra modelių, kurių istorija tokia unikali, kad jų perkelimas į kitas klases vertėtų laikyti neleistinu sprendimu.
Kodėl paveldimi automobilio vardai neturėtų tapti visureigių dalimi?
- Išlaikomas istorinės markės vientisumas ir tapatybė;
- Vengiama klaidinti lojalių modelio gerbėjų lūkesčius;
- Saugoma specifinė automobilio dvasia ir paskirtis;
- Pavadinimo pritaikymas nebesusijusiam produktui dažnai priimamas kaip nepagarba tradicijai;
- Pilnavertė modelio reanimacija susijusi tik su ištikima pagrindinių bruožų išlaikymu.
Automobilių mylėtojai vieningai sutaria, kad kai kurie klasikinių markių pavadinimai turėtų būti palikti istorijai ir nebūti naudojami visiškai kitokio charakterio modeliams. Tokie sprendimai laikomi nepriimtinais ne tik dėl emocinės reikšmės, bet ir dėl nuoseklios automobilių rinkos raidos.




