Daugelis galėtų manyti, kad paskutinis greičiausias vandenynų laineris, kadaise pagerinęs greičio rekordą plaukiant per Atlanto vandenyną, būtų saugomas muziejuje ar pritaikytas kaip prabangi plaukiojanti kavinė. Vis dėlto realybė buvo kitokia – SS United States daugiau nei tris dešimtmečius stovėjo prieplaukoje Filadelfijoje, lėtai rūdijo ir laukė sprendimo dėl savo tolimesnio likimo. Galiausiai šis laivo korpusas praėjusią savaitę paskutinį kartą išplaukė į jūrą, o jo kelionė pasibaigs laivo paskandinimu vandenyno dugne.
SS United States – greičiausias savo laikmečio laineris
1952 metais SS United States tapo greičiausiu vandenynų laineriu pasaulyje – jam priklausė rekordas už greičiausią kelionę per Atlantą, kuri truko tris paras ir dešimt valandų. Tačiau laikui bėgant, kai tarpžemynines keliones pakeitė oro susisiekimas, šis didžiulis laivas buvo išvestas iš aktyvios tarnybos praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje. Vėliau SS United States keitė savininkus, o didžiąją pastarųjų 30 metų dalį stovėjo neeksploatuojamas uoste ir pamažu nyko.
Paskutinė SS United States kelionė
Prieš savaitę laivas buvo vilkiku ištemptas iš Filadelfijos prieplaukos ir pradėjo savo paskutinę kelionę. 45 000 tonų sveriantis SS United States buvo vilkiku nutemptas Delaweiro upe, o toliau – į pietus, kur laivas bus paruoštas paskandinimui.
Paruošimo darbai prieš nardinimą
- Nuo laivo bus pašalintos visos pavojingos medžiagos, įskaitant likusį kuro kiekį bakuose.
- Visus darbus atliks specialistų komanda, užtikrinanti, kad laivo paskandinimas vyktų saugiai ir neigiamai nepaveiktų aplinkos.
- Laikui bėgant, kai pagrindiniai paruošimo darbai bus baigti, SS United States išplauks toliau į atvirą vandenyną, kur jo laukia paskutinė stotelė.
Naujas gyvenimas vandenyno dugne
SS United States bus nuleistas į jūros dugną Meksikos įlankoje, maždaug 32 kilometrų atstumu nuo kranto. Po nardinimo, laivo viršutinė dalis liks maždaug 18 metrų gylyje nuo vandens paviršiaus. Šioje vietoje jis taps viena didžiausių dirbtinių rifų struktūrų pasaulyje, o jo naujieji gyventojai bus įvairios jūrų gyvūnų rūšys – nuo žuvų iki įvairių bestuburių. Šis rifas taip pat taps populiaria vieta narams ir biologams, besidomintiems jūrų ekosistema.
Atmintis išliks muziejuje
Nors pats laivas atguls jūros dugne, planuojama įkurti atskirą muziejų, skirtą SS United States istorijai ir šio įspūdingo lainerio palikimui. Dalį autentiškų laivo detalių, pavyzdžiui, laivo kaminą, ketinama pritaikyti muziejaus ekspozicijoje, kad lankytojai galėtų iš arčiau susipažinti su laivo konstrukcija bei jo pasiekimais.
Panašūs pavyzdžiai transporto istorijoje
Tokios didelės transporto priemonės, kaip SS United States, nuleidimas į jūrą siekiant sukurti dirbtinius rifus nėra pavienis atvejis. Panašiai elgtasi ir su senais metro vagonais ar raketomis, pasibaigus jų tarnavimo laikui. Tokiu būdu nebetinkamos naudoti konstrukcijos tampa reikšmingu indėliu jūrinei gyvūnijai bei prisideda prie povandeninių ekosistemų gausinimo.




