AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Informaciniai straipsniai

Paskutinis greičiausias vandenynų laineris leidžiasi į paskutinę kelionę jūros dugnan

Gabrielė Vaičytė Paskelbė Gabrielė Vaičytė
2025 24 lapkričio
Kategorija Informaciniai straipsniai
0 0
0

Daugelis galėtų manyti, kad paskutinis greičiausias vandenynų laineris, kadaise pagerinęs greičio rekordą plaukiant per Atlanto vandenyną, būtų saugomas muziejuje ar pritaikytas kaip prabangi plaukiojanti kavinė. Vis dėlto realybė buvo kitokia – SS United States daugiau nei tris dešimtmečius stovėjo prieplaukoje Filadelfijoje, lėtai rūdijo ir laukė sprendimo dėl savo tolimesnio likimo. Galiausiai šis laivo korpusas praėjusią savaitę paskutinį kartą išplaukė į jūrą, o jo kelionė pasibaigs laivo paskandinimu vandenyno dugne.

SS United States – greičiausias savo laikmečio laineris

1952 metais SS United States tapo greičiausiu vandenynų laineriu pasaulyje – jam priklausė rekordas už greičiausią kelionę per Atlantą, kuri truko tris paras ir dešimt valandų. Tačiau laikui bėgant, kai tarpžemynines keliones pakeitė oro susisiekimas, šis didžiulis laivas buvo išvestas iš aktyvios tarnybos praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje. Vėliau SS United States keitė savininkus, o didžiąją pastarųjų 30 metų dalį stovėjo neeksploatuojamas uoste ir pamažu nyko.

Paskutinė SS United States kelionė

Prieš savaitę laivas buvo vilkiku ištemptas iš Filadelfijos prieplaukos ir pradėjo savo paskutinę kelionę. 45 000 tonų sveriantis SS United States buvo vilkiku nutemptas Delaweiro upe, o toliau – į pietus, kur laivas bus paruoštas paskandinimui.

Paruošimo darbai prieš nardinimą

  • Nuo laivo bus pašalintos visos pavojingos medžiagos, įskaitant likusį kuro kiekį bakuose.
  • Visus darbus atliks specialistų komanda, užtikrinanti, kad laivo paskandinimas vyktų saugiai ir neigiamai nepaveiktų aplinkos.
  • Laikui bėgant, kai pagrindiniai paruošimo darbai bus baigti, SS United States išplauks toliau į atvirą vandenyną, kur jo laukia paskutinė stotelė.

Naujas gyvenimas vandenyno dugne

SS United States bus nuleistas į jūros dugną Meksikos įlankoje, maždaug 32 kilometrų atstumu nuo kranto. Po nardinimo, laivo viršutinė dalis liks maždaug 18 metrų gylyje nuo vandens paviršiaus. Šioje vietoje jis taps viena didžiausių dirbtinių rifų struktūrų pasaulyje, o jo naujieji gyventojai bus įvairios jūrų gyvūnų rūšys – nuo žuvų iki įvairių bestuburių. Šis rifas taip pat taps populiaria vieta narams ir biologams, besidomintiems jūrų ekosistema.

Atmintis išliks muziejuje

Nors pats laivas atguls jūros dugne, planuojama įkurti atskirą muziejų, skirtą SS United States istorijai ir šio įspūdingo lainerio palikimui. Dalį autentiškų laivo detalių, pavyzdžiui, laivo kaminą, ketinama pritaikyti muziejaus ekspozicijoje, kad lankytojai galėtų iš arčiau susipažinti su laivo konstrukcija bei jo pasiekimais.

Panašūs pavyzdžiai transporto istorijoje

Tokios didelės transporto priemonės, kaip SS United States, nuleidimas į jūrą siekiant sukurti dirbtinius rifus nėra pavienis atvejis. Panašiai elgtasi ir su senais metro vagonais ar raketomis, pasibaigus jų tarnavimo laikui. Tokiu būdu nebetinkamos naudoti konstrukcijos tampa reikšmingu indėliu jūrinei gyvūnijai bei prisideda prie povandeninių ekosistemų gausinimo.

Ankstesnis įrašas

Mercedes pradeda bandyti kietojo kūno baterijas, leidžiančias nuvažiuoti gerokai daugiau kilometrų

Kitas įrašas

Lenktyninio motociklo, vos nepražudžiusio savo kūrėjo, atgimimas ir restauracija

Gabrielė Vaičytė

Gabrielė Vaičytė

Automobilių kultūros ir gyvenimo būdo temų autorė, aktyviai besidominti motociklais, jaunimo mobilumo tendencijomis ir miesto transporto sprendimais. Gabrielės straipsniuose daug dinamikos, šiuolaikinių temų ir aktualijų. Dažnai kalbina vairuotojų bendruomenes, mokyklas ir renginių organizatorius.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

RWB Porsche 911: Kodėl apie jį tiek kalbama ir kainuoja daugiau nei namas?

2025 24 lapkričio
Automobilių apžvalga

Niekas taip nemoka kurti „kelių laivų“ kaip „Cadillac“: penki geriausi modeliai

2025 24 lapkričio
Automobilių apžvalga

Koks paštovežis turėtų pakeisti dabartinį, jei pašto tarnyba būtų privatizuota?

2025 23 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Nissan 240SX Prerunner“ – kvailiausia ir geriausia idėja, kokią tik esu matęs

2025 23 lapkričio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025