Automobilių entuziastų bendruomenėje Rauh-Welt Begriff (RWB) modifikuoti Porsche 911 modeliai nuolat sukelia diskusijų. Tradicinių Porsche gerbėjai dažnai stebisi, kodėl kas nors ryžtųsi išskirtinį 911 paversti plataus kėbulo projektu su matomais kniedytais sparnais. Tačiau šie automobiliai turi plačią gerbėjų auditoriją ir išskirtinį identitetą, kuris traukia tiek dėl išvaizdos, tiek dėl unikalios kilmės.
Kuo išsiskiria RWB Porsche 911
RWB projektai dažniausiai atkreipia dėmesį dėl agresyvaus, išplatinto kėbulo: platūs sparnai, žemi spoileriai ir unikalūs aerodinaminiai sprendimai. Tačiau išskirtinumas slypi ne tik išorėje. Šių automobilių modifikacijas asmeniškai įgyvendina RWB įkūrėjas Akira Nakai. Kiekvienas RWB yra vienetinis, pagamintas rankomis, pritaikytas pagal užsakymą ir pasižymi ypatingu detalumu. Toks darbo metodas suformavo ištikimą bendruomenę ir unikalią šių automobilių kultūrą, kuri išsiskiria nuo įprastų prestižinių 911 entuziastų ratų.
Rough Welt Begriff kilmė ir istorija
Pavadinimas „Rauh-Welt Begriff“ pažodžiui reiškia „atšiauraus pasaulio koncepciją“. Ši filosofija kilo iš Nakai jaunystės – tuo metu jis dalyvavo drifto komandoje, kuriai ir buvo suteiktas toks pavadinimas. Nors pirmiausia Nakai vairavo „AE86“, vėliau jis susidomėjo Porsche automobiliais dirbdamas autoservise ir įsigijo 1985 metų 911 modelį. Būtent šis automobilis, vėliau žinomas kaip „Stella Artois“ (pavadintas mėgstamiausio alaus vardu), tapo pirmuoju RWB projektu.
Pirmojo RWB ypatumai
„Stella Artois“ išsiskyrė žema pakaba, išplatintu kėbulu, garsiu variklio garsu ir visiškai kitokia estetika, nei buvo įprasta matyti klasikinio Porsche modeliuose. Tai nebuvo pirmas kada nors platintas 911, tačiau jis buvo ypatingai drąsus modifikacijų prasme. Automobilio dizainas atspindėjo sportinių automobilių kultūrą, o ne prabangą ar klasiką – neperdirbti sparnų kraštai, matomos kniedės ir sąmoningai neatstatytos linijos tapo tam tikru pažangos simboliu. Šis požiūris prigijo visose vėliau sukurtose RWB versijose.
Nuo pirmojo iki šių dienų
Iki šiol kiekvienoje RWB konversijoje Nakai dalyvauja asmeniškai – jis pats apdoroja automobilio kėbulą, dažnai naudodamas pneumatinius pjūklus ir kitus rankinius įrankius. Užsakovui tenka aprūpinti automobilį, išsirinkti spalvą, o tada Nakai atlieka unikalią konversiją. Toks automobilis kainuoja apie 37 000 eurų ir dažnai laikomas vienu iš labiausiai diskusijų keliančių Porsche 911 modifikacijų.
Unikali filosofija ir požiūris į kokybę
Internete pasitaiko nuomonių, kad RWB automobiliai surenkami neatsižvelgiant į tradicinius kokybės standartus. Tačiau pačio Nakai prioritetai skiriasi nuo įprastų Porsche klasikų restauratorių. Jis siekia sukurti transporto priemonę, kuri išskirtiniu charakteriu peržengia standartus ir tampa tikru vairavimo potyrio simboliu, o ne tik stendine parodos verte.
- Iškilusios kniedės
- Pakeisti sparnai ir išskirtinės detalės
- Aerodinaminiai papildymai
- Drąsus eksploatacinis dizainas
RWB automobiliai ne tik demonstruoja unikalią estetiką, bet ir dalyvauja žinomame Nakai organizuojamame „Idlers“ 12 valandų ištvermės renginyje, kuris tapo svarbiu RWB bendruomenės tradicijos akcentu. Kiekvienas automobilis išlaiko pirmojo projekto – Stella Artois – dvasią ir yra skirtas tikram vairavimo patyrimui, o ne vien vizualiniam blizgesiui.




