Nuo pastaruoju metu ryškiai išaugusių automobilių kainų daugelis vairuotojų vis rečiau gali leisti sau įsigyti visiškai naują automobilį. Vidutinė naujo automobilio sandorio suma viršija 40 000 Eur, tad daugeliui įdomesni modeliai lieka nepasiekiami. Tačiau įsivaizduokime, jei tam tikri automobiliai staiga atpigtų 18 000 Eur – kurie modeliai tuomet atsidurtų lietuvių vairuotojų garažuose?
Kokie automobiliai susilauktų didžiausio susidomėjimo?
Nemažai vairuotojų dalijosi, kad jeigu pageidaujamas automobilis atpigtų 18 000 Eur, jų pasirinkimai labai išsiplėstų. Tarp atsakymų – tiek sportiniai modeliai, kurie, sumažinus kainą, būtų gerokai arčiau daugumos kišenei, tiek itin ekonomiški miesto automobiliai, kurie pamažinus pagrindinę kainą būtų praktiškai dovanojami. Kai kuriais atvejais, pavyzdžiui, su tokiais modeliais kaip naujasis Nissan Versa, net ir už tokią kainą pirkėjas tarsi gautų papildomų pinigų už pirkimą. Tokių galimybių vargiai kas atsisakytų.
Kategorijų spektras: nuo sportinių iki miesto automobilių
- Kadillac CT5-V Blackwing – Standartinė tokio modelio kaina siekia apie 100 000 Eur, tačiau su 18 000 Eur nuolaida, ypač jei modelis su mechanine pavarų dėže, toks automobilis būtų daugeliui daug patrauklesnis.
- Kia EV6 GT – Naujai kainuoja apie 57 000 Eur, tačiau daugelis vairuotojų pastebėjo, kad, sumokėjus žymiai mažiau už naudotą variantą, elektromobilis įgauna visai kitą vertę.
- Chevrolet Trax – Nepaisant ankstesnių neigiamų patirčių su šia marke, sumažinta kaina iki 3700 Eur už naują modelį atrodytų viliojančiai ir galėtų pakeisti požiūrį.
- Honda Civic Type R – Nors šio modelio kaina dažnai viršija 50 000 Eur, 35 000 Eur už sportišką hečbeką skamba racionaliai – tačiau sumažėjus kainai spėriai išaugtų paklausa ir galutinė suma vėl šokteltų aukštyn dėl perpardavinėtojų antkainių.
- Hyundai Ioniq 5 N – Jeigu prie nuomos nuolaidos priskaičiuotume dar papildomus 18 000 Eur, šio elektromobilio kaina nukristų iki mažiau nei 38 000 Eur – toks sandoris patrauklus dideliam nedraugiškų gamtinių dujų vairuotojų būriui.
- Toyota GR Corolla – Šio modelio pagrindinė versija kainuoja apie 39 000 Eur, tačiau sumažinus kainą iki 21 000 Eur jis būtų gerokai konkurencingesnis.
- Nissan Versa – Naujų modelių kaina siekia vos 16 000 Eur, tad, pritaikius papildomą nuolaidą, pirkėjas liktų tikrai laimėtoju.
- Lucid Air Pure – Ieškantys naujos alternatyvos elektromobiliams pažymi, kad šiam modeliui, kuris pasižymi erdviu salonu, tylumu ir nuvažiuoja daugiau nei 480 km, sumažinta kaina būtų reikšmingas pliusas.
- BMW Z4 M40i – Šio modelio kaina įprastai prasideda nuo 68 000 Eur, tačiau sumažėjus iki 50 000 Eur, kabrioletas būtų patrauklesnis sportiško mašinos ieškantiems vairuotojams.
- Honda Civic Si arba Volkswagen Golf GTI – Nors šie kompaktiniai automobiliai skirti džiaugsmui už vairo, kaina pastaruoju metu išaugo iki 27–32 000 Eur, neretai viršydama prieinamas ribas.
- Lexus IS500 – Jei sedano su 5.0 litro 472 AG varikliu kaina sumažėtų iki 36 000 Eur, daugelis spėja, kad tai būtų populiariausias sedanas Lietuvoje.
- 1967 Buick Riviera – Klasikinis automobilis skirtas kolekcininkams, kurio kaina sumažinus iki 16 000 Eur, sukeltų viliojantį pagundą, net jei tektų sutaupyti pragyvenimo sąskaita.
- Ford Maverick XLT – 2024 metų hibridinis modelis su 4,2 l/100 km sąnaudomis bei funkcionaliu kroviniu skyriumi šiuo metu kainuoja apie 23 000 Eur. Sumažėjus kainai iki 4 500 Eur – sandoris būtų bene nepakartojamas.
- Ford Mustang Mach-E GT – Elektromobilio bazinė kaina siekia apie 49 000 Eur, tačiau sumažėjus iki 36 000 Eur, jis taptų aiškiu pasirinkimu naujo elektromobilio ieškantiems.
- Lexus GX550 – Nepaisant beveik 83 000 Eur kainos, net ir sumažinta kaina prašytų vis tiek didelės sumos, tačiau automobilio įvaizdis ir techninės savybės išlieka ypač viliojančios.
- Volkswagen ID Buzz – Nostalgija ir šiuolaikinės technologijos viename, tačiau 68 000 Eur už šį modelį kai kuriems vis dar lieka per daug, net jei pasiūlytas nuolaidos variantas.
Ekonominė realybė ir viltis dėl kainų mažėjimo
Svajoti apie gerokai atpigusius naujus automobilius daugelis linkę, tačiau kol kas kainų kritimas neatrodo realus. Darbo rinkos ar geopolitiniai pokyčiai gali nežymiai pakoreguoti įperkamumą, tačiau gerokai pigesni nauji automobiliai lieka teorijos lygyje. Visgi šiame sąraše atsiduriantys modeliai puikiai atspindi tendenciją: jei naujas automobilis kainuotų tūkstančiais eurų mažiau, automobilių rinkoje įvyktų reikšmingi pokyčiai, o daugelio svajonių automobiliai pagaliau atsidurtų jų savininkų rankose.




