Daugeliui automobilių entuziastų žiūrovus stebino vaizdo įrašas, kuriame elektromobilis oro šuoliu kyla virš vienos iš itin statžių Los Andželo gatvių. Tiesa, ši teritorija retai siejama su stačiais šlaitais, tačiau būtent čia yra keturios iš penkių stačiausių miestų gatvių. Pati stačiausia – Eldred gatvė Mount Washington rajone, pasiekianti net 33,3 proc. nuolydį. Griežtesni reikalavimai naujiems keliams įvesti tik 1950-aisiais, kai statyboms driekėsi ribojimas iki kiek daugiau nei 15 proc. nuolydžio. Visgi, ankstesnių laikotarpių keliai iki šiol stebina savo statumu – ir šią situaciją lėmė ankstyvieji teritorijos kolonizatoriai, kurie nekreipė deramo dėmesio į reljefo savitumą.
Žvilgsnis į regiono istoriją
Ši vietovė buvo apgyvendinta vietinių genčių dar prieš 10 000 metų. Prieš XX amžių teritorija priklausė įvairioms gentims, kurios naudojo pėsčiųjų takus. Vėliau šiuos kelius pavertė pagrindinėmis miestų arterijomis, kuriomis dabar eina tokios žinomos gatvės kaip Ventura bulvaras ar kelias tarp miestų. Kai XIX a. pabaigoje čia pradėjo plūsti nauji gyventojai, jie žemėlapius ir gatves dėliojo tradicinės geometrinės schemos pagrindu, mažai atsižvelgdami į natūralius reljefo ypatumus. Projekte braižytos tiesios gatvės, kurios buvo tiesiog pastatytos, nepaisant gamtos kliūčių.
Kaip susiformavo statūs šlaitai
Ankstyvieji gyventojai nekreipė dėmesio į sudėtingą kalvotą kraštovaizdį, todėl kai kuriuose rajonuose, tokiuose kaip Silverlake, Los Feliz, Mount Washington ar San Pedro, susiformavo ypač statūs kelio ruožai. Šios gatvės tapo išskirtiniu šių rajonų bruožu ir iki šiol lemia specifinius tiek vietos gyventojų, tiek miestų tarnybų iššūkius.
Los Andželo stačiausios gatvės
- Eldred gatvė (Mount Washington rajonas, 33,3 proc. nuolydžio): Tai statžiausia gatvė mieste, pastatyta 1912 m. Dėl itin didelio nuolydžio pašto tarnyba čia nebevažiuoja, o korespondenciją palieka pašto dėžutėje šlaito papėdėje. Atliekos surenkamos tik specialiai pritaikytais mažais sunkvežimiais, kurie dažnai privalo kilti atbulai, kad išvengtų apvirtimo. Ši gatvė – akligatvis, todėl kartais ginčijamasi, ar ją galima laikyti stačiausia. Dėl ekstremalaus statumo lyjant automobilio statymas skersai gatvės tampa pavojingu – dažnas atvejis, kai stovintys automobiliai nuvažiuoja žemyn be vairuotojų.
- 28-oji gatvė (San Pedro rajonas, 33 proc. nuolydžio): Ši gatvė išsiskiria iš kitų stačiųjų – dėl padidintos rizikos ja nevažiuoja autobusai.
- Baxter gatvė (Los Feliz rajonas, 32 proc. nuolydžio): Čia buvo nufilmuotas gerai žinomas šuoliuojančio elektromobilio vaizdas. Gatvė nutiesta 1892 m. ir istoriškai naudota išbandyti ankstyvųjų automobilių galimybėms įveikti nuokalnes. Dabar šiame ruože eismas leidžiamas tik viena kryptimi, paviršius sužymėtas specialiu tinkleliu, kad pagerėtų ratų sukibimas su kelio danga.
- Fargo gatvė (Silverlake rajonas, 32 proc. nuolydžio): Ši gatvė žinoma kasmetiniu dviratininkų lenktynių „Fargo Street Hill Climb” renginiu, kurio metu stengiamasi kuo daugiau kartų įveikti įkalnę nenuleidus kojos ant žemės. Tradicija nutrūko 2019 m., kai leidimas lenktynėms nebuvo suteiktas.
Keli patarimai vairuotojams statčiose gatvėse
Ketindami važiuoti ar net parkuotis tokiose gatvėse, būtina atsižvelgti į eismo sąlygas ir orus – lietus ar purvas gali ženkliai pabloginti sukibimą bei padidinti slydimo tikimybę. Statant automobilį statčioje gatvėje, rekomenduojama pasukti priekiniais ratais į bortą, jei stovite statmenai į kalną, ir nuo borto – jei automobilis statomas važiuojant žemyn. Svarbu nepamiršti, jog tokiose vietose ekstremalūs manevrai ar bandymai pakartoti viralius šuolius gali baigtis rimtais incidentais, todėl reikėtų elgtis itin atsakingai.




