Automobilių sporte retai pasitaiko, kad gamintojas sukuria visiškai naują variklį, ypač jei tai ne patys didžiausi vardai. Vis dėlto Genesis nustebino skelbdama, jog būsimasis Le Mans Hypercar modelis GMR-001 naudos V8 variklį. Hyundai grupė nuo 2021 m. nebenaudojo aštuonių cilindrų variklių, todėl kilo klausimų, ar tai bus visiškai naujas variklis. Paaiškėjo, kad iššūkis išspręstas netipiškai – GMR-001 V8 sudarytas sujungus du turbo įpūtimo ralio automobilių variklius.
Variklio kilmė ir kūrimo procesas
Genesis Magma Racing komandos vadovas Cyril Abiteboul paaiškino, kad jų Le Mans lenktynių automobiliui skirtas V8 variklis iš esmės sukurtas iš dviejų WRC (Pasaulio ralio čempionato) 1,6 litro turbininių keturių cilindrų vienetų. Hyundai komanda ralyje dalyvauja jau daugiau nei dešimtmetį, todėl ši patirtis pritaikyta ir sportiniame prototipe. Pasak vadovo, tokį sprendimą lėmė ypač trumpas – vos šešių mėnesių – variklio kūrimo terminas, todėl buvo pasirinkta naudoti jau išbandytą WRC variklio koncepciją.
- Kiekvienas WRC tipo motoras išvysto apie 380 AG.
- GMR-001 V8 gali potencialiai turėti kur kas didesnę galią nei ralio automobiliuose, nes čia nėra tokių pačių ribojimų.
Nors dabartiniai WRC automobiliai papildomai naudoja hibridinį motorą su 134 AG, Genesis Le Mans variklis integruoja kitą sistemą – LMDh reglamente numatytą 67 AG elektrinį variklį.
Bendradarbiavimas ir projekto eiga
GMR-001 projektas vystomas kartu su pripažinta lenktynių automobilių kūrėja Oreca. Genesis siekia, kad naujojai lenktyninei platformai būtų naudojamos inovatyvios techninės ir dizaino idėjos. Automobilio reali premjera numatyta balandį, o bandymai prasidės rugpjūtį. Lenktynėse GMR-001 debiutuos 2026 m., o vėliau bus pristatytas ir IMSA SportsCar čempionate.
Dizainas: forma ir našumas
Pastaraisiais metais aukščiausios lygos ištvermės lenktynių automobiliai išsiskyrė išraiškingais sprendimais, tačiau Genesis tvirtina, kad naujasis GMR-001 išsiskiria ne tik technologijomis, bet ir išvaizda. Komandos vadovo teigimu, dizainas ir našumas yra glaudžiai susiję – aerodinaminiai sprendimai turi papildyti estetiką. Pažymima, kad net sudėtingos techninės taisyklės neturi riboti gražių formų, nes pergalingas automobilis dažnai yra ir vizualiai patrauklus.
Nacionalinis identitetas ir darbo tempas
Magma komanda skiria daug dėmesio korejietiškos tapatybės išlaikymui. Tai pasireiškia ne tik dizaine, bet ir spartame projekto įgyvendinime. Pirmą kartą GMR-001 buvo pristatytas Dubajuje kartu su maketu ir vizualizacijomis, tačiau galutinis variantas bus parodytas vėliau ir greitai išbandytas trasoje. Vadovas išskyrė unikalų darbo tempą, kurį pavadino „Genesis hyperspeed“, pabrėždamas norą parodyti greitį ir pažangą.
GMR-001 varžovai ir ateities planai
Nuo 2026 m. GMR-001 dalyvaus ištvermės lenktynių pasaulio čempionate, kuriame varžysis su tokiais gamintojais kaip BMW, Porsche, Cadillac ir kitais. Nuo 2027 metų Genesis ketina dalyvauti IMSA SportsCar čempionate, kur kiekviename čempionate startuos du automobiliai.




