Šiuolaikinėse bekelės varžybose Polaris užtikrintai diktuoja tempą, o šios markės inžinierių darbo rezultatai sulaukia daug pripažinimo. Dabar išskirtinė galimybė išbandyti profesionalų lygio techniką siūloma ir entuziastams – už maždaug 129 000 eurų galima įsigyti 2025 metų Polaris RZR Pro R Factory modifikaciją. Tai yra tiesioginė gamyklinės komandos lenktyninio modelio kopija – toks pat UTV automobilis naudojamas prestižinėse bekelės varžybose visame pasaulyje. Siekdama sumažinti aukštos lygio įrangos įsigijimo kartelę, Polaris suteikė šansą vairuotojams patirti profesionalių lenktynių kokybės pranašumus už gerokai mažesnę kainą, nei kainuotų visą programą pradėti savarankiškai.
Kodėl buvo sukurta šio tipo replika
Motociklų sporte firminiai lenktyniniai modeliai dažnai pasiekdavo kolekcininkus ar trasos entuziastus. Panašų sprendimą pasirinko ir Polaris, ilgus metus tobulindama UTV sportinius automobilius tokiose lenktynėse kaip Mint 400, Baja 1000 ar net Dakaro ralyje. RZR modelis šių metų pradžioje dar kartą apgynė čempiono titulą Dakare, o 2024 metais jau antrą sezoną iš eilės triumfavo SCORE Pro UTV Open klasėje. Tokia patirtis išgrynino gamintojo žinias ir kompetencijas, kurias dabar galima įsigyti standartizuotame aukščiausio lygio pakete.
Galimybė išbandyti save lygioje kovoje
Planuojama surinkti tik 30 šių specifinių modelių – visus tiesiogiai paruoš profesionalūs inžinieriai, prisidėję prie gamyklinės Polaris komandos rezultatų. Tai suteikia retą progą individualiems lenktynininkams ir komandoms varžytis su profesionalais identiškomis sąlygomis. Pasiekimai trasoje priklausys tik nuo vairuotojo pasirengimo, nes technika bus identiška elitinių komandų naudojamai.
Konstrukcijos ypatumai ir pagrindiniai techniniai duomenys
Pro R Factory modelis sukurtas ant įprasto RZR Pro R dviviečio pagrindo, tačiau gerokai patobulintas lenktynėms. Išliko standartinis 2 litrų ProStar variklis, tačiau jo galia padidinta iki 188 kW (255 AG) – 10% daugiau nei serijiniame. Esminius skirtumus lemia pakaba: įrengta profesionali MaxLink sistema, Fox Live Valve X2 amortizatoriai ir pusiau aktyvi Dynamix DV elektroninė valdymo sistema. Lenktyniniai Alcon stabdžiai leidžia vairuotojui pasirinkti stabdžių balansą pagal savo poreikius. Didesnio patikimumo dėlei sumontuoti Method ratlankiai su užraktais ir 89 cm skersmens BF Goodrich KR2 padangos, pasirengusios atlaikyti sunkiausias bekelės atkarpas.
Specializuota įranga ir apsaugos sistemos
- Tvirta, papildomai sutvirtinta plieninė važiuoklė užtikrina maksimalų saugumą.
- Anglies pluošto kėbulo detalių naudojimas sumažina svorį.
- Lengva 12V ličio baterija padeda dar labiau optimizuoti masę.
- Ypatingo paprastumo, profesionali elektros instaliacija ir minimalus vidinis valdymas.
- Sumontuotos lenktyninės Sparco sėdynės su anglies-kevlaro struktūra.
- Kuro bakas pakeistas į 130 litrų sportinę talpyklą su greitu papildymu ir saugumo sprendimais ugniai sustabdyti.
- Lengvai prieinamas atsarginio rato laikiklis bei įrankių komplektas avarinėms situacijoms.
- Pilnai integruota gaisro gesinimo sistema.
- Elektroninė MoTeC valdymo sistema leidžia stebėti ir reguliuoti svarbiausius parametrus realiu laiku – dideli mygtukai sukurti taip, kad būtų patogu naudotis su lenktyninėmis pirštinėmis.
Kainos skirtumas ir pasirinkimo argumentai
Pro R Factory kaina gerokai viršija paprasto RZR Pro R modelio kainą – skirtumas siekia apie 92 000 eurų. Vis dėlto, siekiant paruošti standartinį modelį realioms lenktynėms iki tokio lygio, išlaidos būtų dar didesnės. Norintiems iškart patekti į elito gretas ir varžytis su geriausiais be savarankiško ruošimo išlaidų, gamintojo siūlomas sprendimas tampa patraukliausiu pasirinkimu.




