Naujausia programinės įrangos atnaujinimo dėka, Rivian vairuotojai nuo šiol gali naudotis laisvų rankų pagalbinio vairavimo funkcija greitkeliuose. Šis naujas sprendimas, pavadintas Enhanced Highway Assist, įdiegtas į atnaujintus R1T ir R1S modelius. Lietuvoje tokios papildomai nemokamos galimybės įdiegimas žymi svarbų žingsnį automobilių technologijų pažangoje.
Kaip veikia Enhanced Highway Assist
Nuo 2025 metų gaminami „Gen2“ kartos Rivian modeliai buvo aprūpinti galingesniu kompiuteriu ir nauja vairuotojo stebėjimo sistema, integruota vidinio vaizdo veidrodyje. Ši sistema leidžia automobiliui užtikrinti, kad vairuotojas liks dėmesingas kelyje net esant laisvoms rankoms nuo vairo. Verta pažymėti, kad ankstesnių metų R1T ir R1S modeliai šio atnaujinimo negaus – jis tiesiog nesuderinamas su ankstesne įranga.
Saugumo prioritetai
Rivian visada didelį dėmesį skyrė tikslumui ir saugumui. Dėl šios priežasties Enhanced Highway Assist veikia tik tam tikruose keliuose – skaičiuojama, kad šiuo metu sistema veikia daugiau kaip 217 000 kilometrų greitkelių, ir ateityje šių kelionių tinklas tik plėsis. Programinė įranga pati palaiko kryptį ir geba keisti eismo juostas, tačiau pasiekus miestų gatves ar sankryžas, vairuoti turi prisiimti pats vairuotojas.
Palyginimas su kitomis sistemomis
Šis programinės įrangos atnaujinimas tampa tiesioginiu atsaku į žinomus konkurentus, turinčius panašų funkcionalumą, pavyzdžiui, juostos palaikymo, automatizuoto juostos keitimo ir pirmenybę saugumui. Nepaisant to, kad konkurentai siūlo ir papildomų galimybių, pavyzdžiui, laisvų rankų vilkimo režimą, Rivian kol kas apie tokias funkcijas nepranešė.
Kiti patobulinimai Rivian atnaujinime
Apart pagrindinės Enhanced Highway Assist funkcijos, naujausias atnaujinimas Gen2 modeliams taip pat pateikia kelias papildomas galimybes. Viena iš išskirtinių naujovių – Rally Mode, kuri skirta dviejų variklių modeliams ir pagerina akceleratoriaus bei vairo atsaką dinamiškesniam vairavimui. Taip pat sistemoje atsirado galimybė pasirinkti sumontuotų padangų tipą, kad automobilis tiksliau apskaičiuotų nuvažiuojamą atstumą. Dar viena patogumo naujovė – atbulinės eigos metu šoniniai veidrodėliai automatiškai pasilenkia žemyn, kad būtų lengviau manevruoti. Tokia funkcija galėtų tapti standartu kiekviename automobilyje.
Ateities perspektyvos ir praktiniai bandymai
Kol kas lieka neaišku, kaip iš tiesų Enhanced Highway Assist pasiteisins realiomis eismo sąlygomis. Artimiausiu metu planuojama atlikti daugiau praktinių bandymų, kad vairuotojai galėtų įsitikinti šios technologijos veikimu ir pritaikomumu mūsų keliuose. Šis žingsnis žymi technologijų plėtros progresą ir atveria naujas galimybes individualiam eismo saugumui didinti.




