AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių varikliai

Kodėl „Chevy“ 8,1 l Vortec variklis buvo didžiųjų variklių eros pabaiga

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 3 gruodžio
Kategorija Automobilių varikliai
0 0
0

Chevrolet 8.1 l Vortec variklis žymi paskutinį didžiųjų blokų V8 variklių technologijų etapą. Šis variklis, dar žinomas kaip L18 arba Vortec 8.1, buvo bene reikšmingiausias iš GM gaminto visų laikų benzininių variklių šeimos, kurios istorija siekia septintą dešimtmetį, kai didieji V8 dominavo sportiniuose automobiliuose ir aukštos galios modifikuotuose modeliuose. Sukurtas kaip legendinio 7,4 l (454 kub. colių) V8 įpėdinis, Vortec 8.1 pirmą kartą panaudotas 2001 metais, tapdamas pagrindiniu Silverado 3500 pikapo varikliu. Jis buvo sukurtas kaip atsakas į tuo metu didelius galingus konkurentų variklius, taip pat kaip pigesnė alternatyva brangioms Duramax dyzelinėms jėgainėms.

Didelio darbo tūrio V8 raida ir Vortec 8.1 techninės savybės

Vortec 8100 buvo gaminamas Tonawanda gamykloje, o jo blokai – Saginaw metalo liejyklos cechuose. Šis variklis turėjo 8,1 litro (496 kub. colių) darbo tūrį – 108 mm cilindrų skersmenį ir 111 mm stūmoklio eigą. Standartinėje komplektacijoje jis pasiekė 250 kW (340 AG) galią ir 617 Nm sukimo momentą, kuris didžiausią vertę pasiekdavo esant 1200–4000 aps./min. Tokie rodikliai iš esmės buvo lygūs dyzeliniams Duramax varikliams ir konkuravo su didelės galios V10 agregatais. Toks didelis sukimo momentas užtikrino patikimą naudojimą vilkimo ar didelės apkrovos srityje.

Pritaikymas įvairiose transporto priemonėse

Beveik dešimtmetį trukusios gamybos laikotarpiu Vortec 8.1 buvo pritaikytas įvairiose srityse – nuo pikapų ir sunkvežimių iki laivų ar kemperių. „Workhorse“, dabar priklausanti „Navistar“, plačiai naudojo šį variklį A klasės kemperiuose. Aštuntajame dešimtmetyje tai buvo vienas populiariausių benzininių variklių kemperių rinkoje. Taip pat šio variklio buvo galima sutikti sunkiajame šarvuotame T-98 Kombat visureigyje.

Rinkos pokyčiai ir Vortec 8.1 eros pabaiga

Nuo 2000-ųjų vidurio darėsi aišku, jog didelių benzininių V8 era artėja prie pabaigos. Tobulėjant benzininių ir dyzelinių variklių technologijoms, o Vortec 8.1 pasižymint itin didelėmis degalų sąnaudomis, didėjo spaudimas optimizuoti variklių gamybą pagal efektyvumo kriterijų. 6,0 l LS V8 variklis turėjo iki 265 kW (360 AG) galios ir 515 Nm sukimo momentą bei buvo ekonomiškesnis už Vortec 8100. Tuo pat metu GM komercinės ir vilkimo technikos srityje persiorientavo į efektyvesnius turbodyzelinius gaminius. Tuomet pristatytas naujas Duramax dyzelis išvystė net 881 Nm sukimo momentą ir darbą atliko švariau bei taupiau.

Po 2007 metų Vortec 8100 buvo pašalintas iš pikapų, visureigių ir Avalanche modelių asortimento. Dar kurį laiką šis variklis buvo naudojamas Kodiak ir TopKick sunkvežimiuose, tačiau dėl keičiančiųsi rinkos poreikių ir didėjančių gamybos sąnaudų jo gamyba ilgainiui tapo nebeaktuali. Paskutinis Vortec 8.1 variklis buvo pagamintas 2009 metų pabaigoje – šia data simboliškai užbaigta didžiųjų blokų V8 era General Motors istorijoje.

Ankstesnis įrašas

Lewis Hamiltonas atkartoj o legendinę „Ferrari“ sceną iš filmo „Ferris Buellerio laisvadienis“ – jo darbo privilegijos pranoksta taviškes

Kitas įrašas

Jei turėtumėte 9 200 eurų, kokį naudotą automobilį pirktumėte?

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Šie automobiliai dar bjauresni už naująjį „Tesla Model Y“

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Štai naudoti automobiliai, kuriuos įsigytumėte už 9 000 eurų

2025 5 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 m. „Cadillac Escalade IQ“: įspūdingi skaičiai

2025 5 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025