Per pastarąjį dešimtmetį „Formulės 1“ čempionate vairuotojų sudėtis iš esmės nesikeitė – ilgalaikės sutartys ir patyrę sportininkai, lenktyniaujantys net praėjus karjeros viršūnei, apribojo naujų talentų srautą. Dėl šios situacijos viena lenktynininkų karta neišnaudojo galimybių įsitvirtinti – daugelis jų pasirinko kitus automobilių sporto sektorius, tokius kaip „Formulė E“, „IndyCar“ ar ištvermės lenktynės. Tuo metu dalis pilotų ilgus metus gaudavo naujas progas įrodyti save, net jei pasiekti rezultatai pažangos neparodė.
Nauji veidai 2025 metų „Formulės 1“ sezone
2025 metų sezonas žymi lūžį: net šešiems naujokams buvo suteikta galimybė startuoti pagrindinėse lenktynėse. Tokios naujokų gausos nematėme nuo 2010 m. Tarp debiutantų – Gabriel Bortoleto, Liam Lawson, Isack Hadjar, Andrea Kimi Antonelli, Oliver Bearman ir Jack Doohan. Toks sprendimas rodo komandų norą keisti taktiką ir siekti geresnių rezultatų keisdami vairuotojų sudėtį.
Patyrę pilotai vis dar dominuoja
Nepaisant naujokų antplūdžio, nemažai vietų čempionato komandoms ir toliau užima sportininkai, kurių rezultatai nekelia daug vilčių. Kai kurie lenktynininkai ilgus metus nepasiekia reikšmingų laimėjimų, tačiau komandų vadovai renkasi stabilumą vietoj potencialo kovoti dėl aukštų pozicijų. Tai atima galimybę naujoms pavardėms pasireikšti ir varžytis dėl taškų.
2025 m. naujokų apžvalga
- Liam Lawson – nors oficialiai laikomas naujoku, šis sportininkas jau yra suvažiavęs 11 „Formulės 1“ lenktynių, atstovaudamas skirtingoms komandoms kaip atsarginis rodydamas potencialą ir surinkęs šešis taškus. Be to, 2023 m. jis vos netapo Japonijos „Super Formula“ čempionu. Ar pavyks įsitvirtinti ilgalaikėje sudėtyje, parodys laikas.
- Oliver Bearman – turėjo progą atstovauti tiek „Ferrari“, tiek „Haas“ komandose kaip laikinas pakeitimas. Puikiai pasirodė, tad nuo 2025 m. lenktyniaus „Haas“ komandoje kartu su Estebanu Oconu.
- Andrea Kimi Antonelli – šis pilotas tapo ryškiausia naujiena po to, kai tapo „Mercedes“ komandos nariu, pakeisdamas septynis kartus čempioną Lewisą Hamiltoną. Kol kas didžiausi pasiekimai – regioniniai čempionatai ir šešta vieta „Formulės 2“ sezonui su „Prema“. Dėl Antonelli pasirengimo kyla abejonių, tačiau komanda tikisi, kad jis taps reguliariai taškus renkančiu lenktynininku.
- Isack Hadjar – „Red Bull“ jaunimo programos dalyvis nuo 2022 m., 2024 m. „Formulėje 2“ iškovojo antrą vietą, aplenkdamas Antonelli. 2025 m. atstovaus „Racing Bulls“ komandai kartu su Yuki Tsunoda.
- Gabriel Bortoleto – po sėkmingų sezonų ir laimėtų „Formulės 3“ bei „Formulės 2“ čempionatų tapo „Metų naujoku“ 2024-aisiais. Karjeros pradžioje ugdytas vienoje iš stipriausių komandų, vėliau pasirašė ilgalaikę sutartį su gamykline ekipa, prisijungdamas prie būsimos „Audi“ komandos.
- Jack Doohan – debiutavo pagrindinėse lenktynėse su „Alpine“ ir nuo 2025 m. tapo nuolatiniu „Formulės 1“ dalyviu. Iš pradžių dalyvavo „Red Bull“ jaunimo programoje, o pastaruoju metu – „Alpine“ sistemoje, suteikusioje jam galimybių tiek „Formulėje 1“, tiek kitose automobilių sporto disciplinose.
Ką atneš naujų sportininkų era
2025 m. sezoną naujokų būrys neabejotinai atneš pokyčių čempionate. Gyvybingų, talentingų ir naujų motyvuotų asmenybių pasirodymas gali ateityje pakeisti konkurencinę aplinką. Nors tikėtina, jog ne visi naujieji vairuotojai įtvirtins savo pozicijas, ketinama, kad bent keli jų išliks ir taps svarbiais žaidėjais ilgalaikėje perspektyvoje. Sėkmingam pilotui čia reikalinga ne tik talentas, bet ir nuoseklumas bei darbas su komanda. 2025-ųjų sezonas gali tapti šuolio tramplinu naujai lenktynininkų kartai.




