Pastaraisiais metais vis daugiau sportinių automobilių gamintojų įtraukia visureigius ir krosoverius į savo modelių asortimentą. Tarp tokių gamintojų – McLaren, kuris iki šiol labai dvejojo dėl visureigio kūrimo, tačiau finansiniai iššūkiai verčia pergalvoti šią strategiją.
McLaren pokyčiai: siekis sustiprinti pozicijas rinkoje
Išgyvendamas finansinius sunkumus, McLaren 2024 metų pabaigoje buvo įsigytas investicinės bendrovės CYVN Holdings. Šis sandoris žymi naują etapą gamintojo istorijoje – numatoma įmonės jungtis su Didžiojoje Britanijoje veikiančiu elektromobilių startuoliu Forseven Holdings. Šis žingsnis, apie kurį pranešė portalas Bloomberg, leis McLaren išnaudoti savo prekės ženklo atpažįstamumą kuriant naujus modelius, tarp jų ir visureigį. Taip planuojama perorientuoti veiklą ir užtikrinti geresnį finansinį stabilumą, tačiau prekės ženklui būdingi superautomobiliai išliks asortimente.
Naujas visureigis – neišvengiamas pokytis
Nors konkurentai, tokie kaip Porsche ar Ferrari, jau sėkmingai pristatė savo visureigius ar krosoverius, McLaren ilgą laiką skeptiškai vertino šią rinkos dalį. 2018 metais tuometinis vadovas buvo kategoriškai prieš tokį modelį, tačiau permainos įmonės valdyme nulėmė naują kryptį. Šiuo metu vis daugiau dėmesio skiriama galimam visureigio kūrimui norint sustiprinti bendrovės finansinę padėtį.
Ką žinome apie būsimą McLaren visureigį
Oficialios informacijos apie naująjį modelį vis dar nedaug. Yra žinoma, kad CYVN Holdings turi ryšių su elektromobilių gamintoju Nio, o tai leidžia spėti, kad būsimasis visureigis gali būti elektrinis. Įmonė taip pat svarsto ir kitus jėgainių variantus, pavyzdžiui, 4,0 l darbinio tūrio V8 dviejų turbokompresorių variklį, kuris naudojamas McLaren 750S modelyje. Kol kas tikslūs techniniai duomenys ir dizaino sprendimai nėra atskleisti.
Finansiniai iššūkiai ir restruktūrizacija
Nepaisant pasiekimų sportinių automobilių srityje, McLaren pastaraisiais metais patyrė nemažai nuostolių. Dažnai teko kreiptis pagalbos į akcininkus, o gamintojui teko parduoti dalį istorinių automobilių kolekcijos, atsisakyti modernių technologijų padalinio bei atlikti būstinės Wokinge pardavimo ir nuomos atgal sandorį. Tokie veiksmai rodo, jog būtina ieškoti ilgalaikių finansinių sprendimų.
Vadovybės permainos
Sujungus McLaren ir Forseven veiklą, naująjį vadovų postą užims anksčiau Jaguar Land Rover dirbęs Nick Collins. O dabartinis McLaren vadovas Michael Leiters toliau vadovaus pagrindiniam prekės ženklui. Tai turėtų suteikti stabilumo ir užtikrinti nuoseklų pokyčių įgyvendinimą.
Rinkos reakcija ir sportinių modelių ateitis
Dalis automobilių entuziastų skeptiškai vertina McLaren sprendimą kurti visureigį, laikydami jį tradicijų išdavyste. Tačiau realybė tokia, kad konkurentai jau įrodė – tokie modeliai leidžia užtikrinti finansinį stabilumą ir toliau kurti aukščiausio lygio sportinius automobilius. Jei šis žingsnis padės McLaren toliau tobulinti savo sportinius modelius, tai galima vertinti kaip neišvengiamą ir svarbų pokytį.
- McLaren ruošiasi išplėsti savo modelių gamą visureigiu
- Galimas bendradarbiavimas su elektromobilių gamintojais
- Įmonė siekia stabilizuoti finansinę padėtį
- Pokyčius lydi nauji vadovai ir valdymo struktūra
- Superautomobilių gamyba išliks pagrindine veiklos kryptimi




