Praeityje pikapai dažniausiai buvo skirti tik darbui, tačiau laikui bėgant vis daugiau vairuotojų pradėjo juos rinktis šeimos reikmėms. Iki XX amžiaus pabaigos šie automobiliai pamažu įgavo daugiau komforto, o pasirodžius 2001 metais pristatytam F-150 SuperCrew, kuriame pagrindinis dėmesys buvo skirtas salono erdvei bei patogumui, tapo akivaizdu, kad pikapų evoliucija nebesustojo.
Lincoln Blackwood – bandymas peržengti standartinio pikapo ribas
Remdamasi Navigator visureigio sėkme, Lincoln nusprendė sukurti išskirtinį pikapą, kuris jungtų reprezentatyvų dizainą ir aukštą komfortą. Taip gimė Lincoln Blackwood – automobilis, kuris, nors ir turėjo F-150 bazę, buvo reikšmingai perdarytas ir išsiskyrė iš kitų pikapų rinkoje. Tačiau, nepaisant inovatyvaus požiūrio, Blackwood tik vienerius metus buvo gaminamas, nes rinka tokio automobilio dar nebuvo pasiruošusi priimti.
Konstrukciniai skirtumai ir dizaino sprendimai
Nors Blackwood buvo sukurtas ant F-150 platformos, daugelis techninių ir dizaino sprendimų buvo unikaliai pritaikyti. Vietoj įprastos galinės sofos montuoti keturi atskiri Connoly odos apmušalais dengti kibiro tipo sėdynės. Priekinės sėdynės pasižymėjo oro kondicionavimo funkcija, o standartinėje įrangoje buvo galima rasti tik GPS navigacijos sistemą kaip papildomą opciją.
- Pakabos konstrukcijoje vietoje F-150 naudotų lingių Lincoln pritaikė oro pagalves.
- Standartinį F-150 variklį pakeitė 5,4 litro V8 InTech DOHC motoras.
- Krovinių skyrius buvo iš plastiko, o durelės – atveriamos kaip kluono vartai, kurios buvo vadinamos „olandų durimis”.
- Krovinių skyriaus dizainas imitavo juodmedžio medžio raštą su aliuminio intarpais, primenant tradicinius „woodie” automobilius.
- Pikapo bagažinė turėjo hermetišką kilimine danga išklotą erdvę su LED apšvietimu ir nerūdijančio plieno apdaila, kurios talpa siekė apie 760 litrų.
- Nuolatinis elektrinis uždangalas apribojo Blackwood praktiškumą kaip darbinio pikapo, nes dureles bei uždangą buvo galima valdyti įvairiais mygtukais ar pulteliu.
Kaina ir pirkėjų reakcija
2002 metais Blackwood bazinė kaina siekė apie 56 000 eurų, o atsižvelgiant į infliaciją, šiandien ši suma sudarytų apie 101 000 eurų. Šiuo metu aukščiausios klasės pikapai kainuoja panašiai ar net daugiau, tačiau anuomet tokia didelė kaina buvo negirdėta. Dėl to daugelis automobilių ilgai stovėjo salonuose neparduoti, o kai kurie prekybininkai visų atsargų nepardavė net ir po poros metų nuo modelio gamybos pabaigos.
Paveldas ir unikalumas
Lincoln Blackwood – vienas iš pirmųjų bandymų transformuoti funkcionalų pikapą į tikrai prabangų automobilį. Nors komercinės sėkmės šis modelis nesulaukė, Blackwood parodė, kokios kryptimi gali vystytis pikapų segmentas, kai pagrindinis dėmesys skiriamas išskirtinumui ir komfortui. Tai tapo įžanga naujai pikapų era, kurią dabar galima išvysti moderniuose modeliuose su pažangia įranga bei dideliu prabangos lygiu.




