AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Informaciniai straipsniai

Kada naudoti „neutral“ pavarą automatiniame automobilyje ir kaip tai daryti teisingai

Dovydas Markevičius Paskelbė Dovydas Markevičius
2025 5 gruodžio
Kategorija Informaciniai straipsniai
0 0
0

Automatinės pavarų dėžės turi keletą pavarų, kuriomis dauguma vairuotojų naudojasi kasdien, pavyzdžiui, važiavimui į priekį, atgal ar pastatymui. Tačiau šios dėžės siūlo ir daugiau funkcijų nei paprastas judėjimas pirmyn ir atgal ar transporto priemonės užrakinimas stovint. Be kai kurių paprastesnių nustatymų, kai kurios automatinės dėžės leidžia pasirinkti žemesnes pavaras ar reguliuoti pavarų perjungimą, o modernesni modeliai suteikia galimybę perjungti pavaras be sankabos, naudojant vadinamąją „manumatic“ sistemą. Visos automatinės pavarų dėžės, nesvarbu, ar tai būtų senoji konstrukcija, ar naujausios technologijos, turi vieną bendrą ir svarbią funkciją – „Neutral“ padėtį.

Kada naudoti „neutral“ padėtį automatinėje pavarų dėžėje

Įjungus „Neutral“ (laisvą pavarą), variklis atskiriamas nuo varomosios ašies. Paprastai ši padėtis yra tarp „Drive“ ir „Reverse“, veikianti kaip tarpinis saugiklis. Šis sprendimas apsaugo pavarų dėžę, nes negalima tiesiogiai perjungti iš važiavimo į priekį į važiavimą atgal važiuojant, nes toks veiksmas gali stipriai pažeisti transmisiją. Inžinieriai sąmoningai įtraukė „Neutral“ padėtį, kad sumažintų galimus nuostolius netyčia neteisingai perjungus pavaras.

Laisvos pavaros privalumai ir praktinis pritaikymas

„Neutral“ padėtis gali būti naudinga keliose specifinėse situacijose:

  • Transporto priemonės stūmimas ar tempimas, kai ši negali judėti sava eiga, pavyzdžiui, užgesus varikliui ar išsikrovus akumuliatoriui.
  • Nenumatytos avarinės situacijos – užstrigęs akseleratorius ar rimtas variklio gedimas važiuojant.
  • Automatinės plovyklos, kur būtina, kad automobilis judėtų ratu be variklio darbo.
  • Automobilio pastūmimas garaže ar aikštelėje, kai užvesti transporto priemonę nėra patogu ar būtina.

Situacijos, kai „neutral“ padėtį naudoti nerekomenduojama

  • Leistis nuo kalno laisva pavara norint sutaupyti degalų yra klaidingas sprendimas. Toks veiksmas ne tik nepadeda taupyti, bet ir iš vairuotojo atima tiesioginį valdymą – prireikus greitai pagreitėti ar manevruoti iškilus netikėtai situacijai, automobilis nėra paruoštas reakcijai.
  • Stovint prie šviesoforo trumpą laiką, jungti laisvą pavarą nėra būtina. Automobilį rekomenduojama palikti „Drive“ režime. Jeigu numatomas ilgesnis sustojimas, pavyzdžiui, laukiant keletą minučių, jau verta persijungti į „Park“ padėtį, kuri labiau tinkama tokiai situacijai.

Apibendrinant, laisva pavara automatinėje dėžėje skirta pagrinde tiems atvejams, kai automobilį reikia perstumti ar tempti, o pats automobilis negali judėti sava eiga. Taip pat ji gali būti naudinga kai kuriomis retomis avarinėmis aplinkybėmis. Daugiau atvejų, kai ja reikėtų naudotis įprasto važiavimo metu, paprastai nepasitaiko, todėl naudoti šią padėtį kasdieniame eisme rekomenduojama tik esant objektyviam poreikiui.

Ankstesnis įrašas

Haim seserų pabėgimas iš toksiškų santykių su Drew Starkey ’90-ųjų „Land Cruiser“ automobilyje

Kitas įrašas

Kaip prieš 50 metų iškovota pergalė Sebringe atvėrė BMW ir Bobui Lucui kelią į sėkmę JAV

Dovydas Markevičius

Dovydas Markevičius

Daugiau nei dešimtmetį autosporto ir automobilių technologijų pasaulyje besisukantis žurnalistas. Specializuojasi naujų modelių bandymuose, techninėse apžvalgose ir variklių inžinerijos temose. Rašo aiškiai, struktūruotai, bet kartu moka perteikti ir subjektyvų vairavimo jausmą. Bendradarbiavęs su keliais Lietuvos automobilių klubais, nuolat lankosi tarptautinėse automobilių parodose.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Šie automobiliai dar bjauresni už naująjį „Tesla Model Y“

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Štai naudoti automobiliai, kuriuos įsigytumėte už 9 000 eurų

2025 5 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 m. „Cadillac Escalade IQ“: įspūdingi skaičiai

2025 5 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025