AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių sportas

Kaip prieš 50 metų iškovota pergalė Sebringe atvėrė BMW ir Bobui Lucui kelią į sėkmę JAV

Mantas Želvys Paskelbė Mantas Želvys
2025 5 gruodžio
Kategorija Automobilių sportas
0 0
0

Prieš penkiasdešimt metų svarbus laimėjimas Sebringo lenktynėse tapo atspirties tašku, nuo kurio BMW ir Bobas Lutzas pradėjo sėkmingą kelią automobilių sporte ir prekyboje. Šis įvykis ne tik paskatino BMW pozicijų stiprėjimą, bet ir ilgainiui nulėmė sėkmingą markės plėtrą Lietuvoje ir kitose šalyse.

Istorinė BMW sėkmė Sebringe ir pokyčių pradžia

1975 m. BMW žengė esminį žingsnį – pradėjo vystyti savus atstovybių tinklus ir atsisakė senų platinimo modelių. Tuometinė visuomenė vis dar klaidingai siejo BMW su išgalvota britiška automobilizacija, o prekės ženklui reikėjo naujo įvaizdžio. Prie komandą prisijungęs Bobas Lutzas tapo vienu iš pagrindinių lenktyninio potencialo šalininkų. Jo pastangomis buvo pereita prie gamyklinės komandos kūrimo bei savos sporto padalinio steigimo, vietoje tolimesnio privataus rėmimo. BMW pasirinko investuoti į 3.0 CSL modelio vystymą, kuris tapo pagrindiniu ginklu tuometinėse ištvermės lenktynėse. Nors pirmasis pasirodymas Daytona trasoje buvo nesėkmingas dėl variklio gedimo, antrasis čempionato etapas Sebringe susiklostė visiškai kitaip – Alan Moffat, Brian Redmanas, Hans-Joachim Stuckas ir Sam Posey atvedė BMW komandą į pergalę. Šis rezultatas tapo išties reikšmingu visai įmonei.

Komandos strategija ir lenktynių eiga

1975 m. Sebringo 12 valandų lenktynėse svarbiausia kova vyko tarp BMW ir Porsche. Gamyklinei M komandai atstovavę BMW automobiliai buvo išstatyti su skirtingais taktinių uždaviniais. #24 ekipažo automobilio tikslas – diktuoti aukštą tempą ir išprovokuoti lyderių klaidas, tačiau ši taktika baigėsi nesėkme – automobilis lenktynių finišo nepasiekė. Tuo tarpu #25 ekipažas – Brian Redmanas ir Alan Moffatas – laikėsi nuosaikesnio važiavimo plano, orientuodamiesi į stabilumą ir galimą pagrindinį prizą. Didžiausią dalį nuotolio – septynias valandas – vairavo Redmanas. Po #24 automobilio pasitraukimo Stuckui ir Posey taip pat teko stoti prie vairo ir papildyti komandą. Nors lenktynių pabaigoje #25 automobilis susidūrė su generatoriaus problemomis, keturių lenktynininkų komanda visgi įveikė varžovus daugiau nei trimis ratų persvara. Pakilai ant prizininkų pakylos papildė tik privačių Porsche ekipažai, o iš viso tuomet startavo net 16 Porsche 911 RSR.

Bobo Lutzo vaidmuo ir pokyčiai BMW viduje

Bobas Lutzas, dirbęs BMW tris metus, buvo žinomas dėl iniciatyvumo ir ryžto įgyvendinant svarbius pokyčius. Jis paskatino įmonei pagaminti virš tūkstančio homologacinių kupė modelių lenktynių tikslais, kad kompanija galėtų dalyvauti Grupės 2 ir vėliau Grupės 4 varžybose, konkuruoti su Ford Capri ir Porsche 911 RSR, taip pat sukurti vadinamąjį „Batmobile“ CSL. Lutzas taip pat prisidėjo prie Jocheno Neerpascho įtraukimo į varžybų vadovo pareigas BMW gretose, užtikrindamas naujo profesionalumo standartą. Įpusėjus 1974 metams Lutzas paliko BMW, tačiau jo pastangomis pradėti pokyčiai jau buvo įgyvendinami. Maždaug tuo pačiu metu BMW galutinai pabaigė teisinius klausimus su ankstesniu platintoju ir oficialiai pradėjo naują veiklos etapą, būtent tada iškovojo ir istorinę pergalę Sebringe.

Peržvelgus penkis dešimtmečius istorijos

Per penkiasdešimt metų nuo to įvykio BMW pasiekimai lenktynėse tapo kertiniu įmonės įvaizdžio akmeniu. Sebringo ištvermės lenktynių startas šiemet dar kartą pažymės šią jubiliejinę sukaktį. BMW M padalinys iki šiol išliko pagrindiniu markės varikliu tokio tipo varžybose, o ekipos tikslas – papildyti istoriją dar viena pergale. Per visą laikotarpį BMW iškovojo tik dvi bendras pergales šiame ilgalaikiame renginyje – pirmąją 1975 m., o antrąją 1999 m. su legendiniu V12 LMR prototipu. Papildoma sėkmė šiais metais pažymėtų 50-ųjų metinių šventę ypatingai ryškiai, parodydama gebėjimą laimėti trijose visiškai skirtingose automobilių sporto epochose. Sekti vertėtų būtent #25 automobilio pasirodymą.

Ankstesnis įrašas

Kada naudoti „neutral“ pavarą automatiniame automobilyje ir kaip tai daryti teisingai

Kitas įrašas

Kodėl „Lucid Air“ yra geriausia „Tesla Model S“ alternatyva

Mantas Želvys

Mantas Želvys

Autoservisų ir autodetalių srities ekspertas, daugiau nei 15 metų dirbęs tiek meistru, tiek techniniu konsultantu. Rašo apie automobilių priežiūrą, diagnostiką, padangas, variklių problemas ir serviso praktiką. Jo straipsniai populiarūs dėl paprastai paaiškintų sudėtingų techninių dalykų ir realių patarimų automobilio savininkams.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Šie automobiliai dar bjauresni už naująjį „Tesla Model Y“

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Štai naudoti automobiliai, kuriuos įsigytumėte už 9 000 eurų

2025 5 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 m. „Cadillac Escalade IQ“: įspūdingi skaičiai

2025 5 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025