Prieš penkiasdešimt metų svarbus laimėjimas Sebringo lenktynėse tapo atspirties tašku, nuo kurio BMW ir Bobas Lutzas pradėjo sėkmingą kelią automobilių sporte ir prekyboje. Šis įvykis ne tik paskatino BMW pozicijų stiprėjimą, bet ir ilgainiui nulėmė sėkmingą markės plėtrą Lietuvoje ir kitose šalyse.
Istorinė BMW sėkmė Sebringe ir pokyčių pradžia
1975 m. BMW žengė esminį žingsnį – pradėjo vystyti savus atstovybių tinklus ir atsisakė senų platinimo modelių. Tuometinė visuomenė vis dar klaidingai siejo BMW su išgalvota britiška automobilizacija, o prekės ženklui reikėjo naujo įvaizdžio. Prie komandą prisijungęs Bobas Lutzas tapo vienu iš pagrindinių lenktyninio potencialo šalininkų. Jo pastangomis buvo pereita prie gamyklinės komandos kūrimo bei savos sporto padalinio steigimo, vietoje tolimesnio privataus rėmimo. BMW pasirinko investuoti į 3.0 CSL modelio vystymą, kuris tapo pagrindiniu ginklu tuometinėse ištvermės lenktynėse. Nors pirmasis pasirodymas Daytona trasoje buvo nesėkmingas dėl variklio gedimo, antrasis čempionato etapas Sebringe susiklostė visiškai kitaip – Alan Moffat, Brian Redmanas, Hans-Joachim Stuckas ir Sam Posey atvedė BMW komandą į pergalę. Šis rezultatas tapo išties reikšmingu visai įmonei.
Komandos strategija ir lenktynių eiga
1975 m. Sebringo 12 valandų lenktynėse svarbiausia kova vyko tarp BMW ir Porsche. Gamyklinei M komandai atstovavę BMW automobiliai buvo išstatyti su skirtingais taktinių uždaviniais. #24 ekipažo automobilio tikslas – diktuoti aukštą tempą ir išprovokuoti lyderių klaidas, tačiau ši taktika baigėsi nesėkme – automobilis lenktynių finišo nepasiekė. Tuo tarpu #25 ekipažas – Brian Redmanas ir Alan Moffatas – laikėsi nuosaikesnio važiavimo plano, orientuodamiesi į stabilumą ir galimą pagrindinį prizą. Didžiausią dalį nuotolio – septynias valandas – vairavo Redmanas. Po #24 automobilio pasitraukimo Stuckui ir Posey taip pat teko stoti prie vairo ir papildyti komandą. Nors lenktynių pabaigoje #25 automobilis susidūrė su generatoriaus problemomis, keturių lenktynininkų komanda visgi įveikė varžovus daugiau nei trimis ratų persvara. Pakilai ant prizininkų pakylos papildė tik privačių Porsche ekipažai, o iš viso tuomet startavo net 16 Porsche 911 RSR.
Bobo Lutzo vaidmuo ir pokyčiai BMW viduje
Bobas Lutzas, dirbęs BMW tris metus, buvo žinomas dėl iniciatyvumo ir ryžto įgyvendinant svarbius pokyčius. Jis paskatino įmonei pagaminti virš tūkstančio homologacinių kupė modelių lenktynių tikslais, kad kompanija galėtų dalyvauti Grupės 2 ir vėliau Grupės 4 varžybose, konkuruoti su Ford Capri ir Porsche 911 RSR, taip pat sukurti vadinamąjį „Batmobile“ CSL. Lutzas taip pat prisidėjo prie Jocheno Neerpascho įtraukimo į varžybų vadovo pareigas BMW gretose, užtikrindamas naujo profesionalumo standartą. Įpusėjus 1974 metams Lutzas paliko BMW, tačiau jo pastangomis pradėti pokyčiai jau buvo įgyvendinami. Maždaug tuo pačiu metu BMW galutinai pabaigė teisinius klausimus su ankstesniu platintoju ir oficialiai pradėjo naują veiklos etapą, būtent tada iškovojo ir istorinę pergalę Sebringe.
Peržvelgus penkis dešimtmečius istorijos
Per penkiasdešimt metų nuo to įvykio BMW pasiekimai lenktynėse tapo kertiniu įmonės įvaizdžio akmeniu. Sebringo ištvermės lenktynių startas šiemet dar kartą pažymės šią jubiliejinę sukaktį. BMW M padalinys iki šiol išliko pagrindiniu markės varikliu tokio tipo varžybose, o ekipos tikslas – papildyti istoriją dar viena pergale. Per visą laikotarpį BMW iškovojo tik dvi bendras pergales šiame ilgalaikiame renginyje – pirmąją 1975 m., o antrąją 1999 m. su legendiniu V12 LMR prototipu. Papildoma sėkmė šiais metais pažymėtų 50-ųjų metinių šventę ypatingai ryškiai, parodydama gebėjimą laimėti trijose visiškai skirtingose automobilių sporto epochose. Sekti vertėtų būtent #25 automobilio pasirodymą.




