Pastaruoju metu vairuotojų dėmesį vis labiau traukia automatinio vairavimo sistemos ir jų saugumas. Regis, didžiausią diskusijų audrą sukėlė vieno populiariausių elektromobilių gamintojo pasiūlymas – vadinamoji „pilno savarankiško vairavimo“ funkcija. Nepaisant papildomos kainos, nė vienas tokio automobilio modelis kol kas nėra iš tiesų savarankiškai vairuojantis, nors gamintojo rinkodara kartais sudaro kitokį įspūdį. Kita vertus, technologijų entuziastai vis dažniau diskutuoja, kokį saugumo lygį užtikrina vien kameromis besiremianti sistema, ypač palyginus su LIDAR jutiklių technologija.
LIDAR ir kamerų sistemų palyginimas vairuotojo pagalbos srityje
Moderniose transporto priemonėse, net ir bazinėse komplektacijose, jau dažnai sutinkamos įvairios asistavimo sistemos: pavyzdžiui, adaptyvinis greičio palaikymas arba avarinio stabdymo pagalbininkai. Tačiau LIDAR aprūpinti automobiliai mūsų keliuose vis dar išlieka retenybė. Įdomų palyginimą tarp kameromis pagrįstos ir LIDAR technologijų atliko buvęs inžinierius, kuris dabar žinomas kaip populiarus technologijų turinio kūrėjas.
Tyrimo metu buvo testuojama, kaip dvi panašios transporto priemonės reaguoja į įvairias kritines situacijas: netikėtai ant kelio pasirodantį vaiką, vaiką, išbėgantį iš už kliūties, stipraus rūko ar lietaus sąlygas, akinančią šviesą bei unikalią kliūtį – didelę iš putų plastiko pagamintą sieną, vaizduojančią kelio tęsinį už jos.
Teslos sistema: kamerų ribotumai
Pirmuosiuose bandymuose abi sistemos sėkmingai sustojo laiku, pastebėjusios nejudantį manekeną bei jį, kai šis „išbėgo“ į kelią iš už stovinčio automobilio. Tačiau kiek vėliau pasireiškė esminiai kamerų metodo apribojimai. Atliekant bandymą tirštame rūke, LIDAR be didesnių problemų pastebėjo manekeną ir sustabdė transporto priemonę, o kameromis aprūpintas automobilis kliūtį visiškai ignoravo. Panašiai nutiko ir per stipraus lietaus testą: vandens siena trumpam slėpė manekeną, bet LIDAR, vis tiek pastebėjęs kliūtį, užtikrino saugų sustojimą. Netikėtai, akinančios šviesos teste kamerų sistema visgi sugebėjo identifikuoti kliūtį paskutinę akimirką.
Netikėtas iššūkis – apgaulinga putplasčio siena
Patys netikėčiausi rezultatai paaiškėjo per eksperimentą su specialiai pagaminta siena, kurią vizualiai buvo sunku atskirti nuo kelio tęsinio – būtent taip dažnai apgaudinėjama vaizdinė atpažinimo sistema. LIDAR pagrįstas automobilis sustojo be kliūčių, fiksuodamas kliūtį nepriklausomai nuo vaizdo, o kamera grindžiama sistema tiesiog pralėkė kiaurai siena. Nors realiame gyvenime tokia situacija mažai tikėtina, šis bandymas aiškiai išryškino pagrindinius vaizdo atpažinimo sistemos trūkumus.
Diskusijos dėl testų objektyvumo
Eksperimento rezultatai sulaukė įvairių reakcijų tarp technologijų entuziastų ir automatizuoto vairavimo šalininkų. Viena dalis komentatorių teigia, kad bandymas iškreipė realybę, nes buvo naudojamas ne „pilno savarankiško vairavimo“ paketas, o vadinamasis „Autopilot“, kuris nėra aukščiausio lygio funkcija. Kiti teigia, jog žmogaus rega, pagrįsta tik vaizdu, taip pat užtikrina tinkamą saugumą, nors faktiniai testų rezultatai rodo ženklius pranašumus turint papildomą jutiklį. Pastebima, kad kai kurie komentatoriai net tvirtino, kad bandymo rezultatai buvo sufalsifikuoti ar praleisti svarbūs aspektai.
- Bandyme nebuvo pasitelktos nestandartinės sąlygos – visa įranga naudota taip, kaip gamintojas numato tipiniam vartotojui.
- Autorius – žinomas turinio kūrėjas, turintis daugiau kaip 65 milijonus sekėjų, todėl viešai neatsakingai pristatyti klaidinamą informaciją jam nebūtų naudinga nei reputacine, nei finansine prasme.
- Jei rezultatai būtų iškraipyti, gamintojas turėtų įstatyminę teisę imtis teisinių veiksmų dėl reputacijos žalos.
Kol kas lieka atviras klausimas, kodėl, jei testas neva neatspindi tikrovės, gamintojas nėra pradėjęs teisminių procesų dėl viešai paskleistos klaidingos informacijos.




