AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

Mantas Želvys Paskelbė Mantas Želvys
2025 6 gruodžio
Kategorija Automobilių apžvalga
0 0
0

Mazda Miata automobilių vertinami dėl savo kompaktiškumo ir lengvos konstrukcijos – savybių, kurias šiuolaikiniai gamintojai retai išlaiko. Nors šis modelis niekada nepretendavo į greičiausio statusą, Miata teikia daug vairavimo malonumo, ypač mėgstantiems mažesnio galingumo, bet dinamiškas transporto priemones. Vis dėlto dažniausiai bandant padidinti galią, automobilis neišvengiamai tampa sunkesnis. Rob Dahm pasiūlė kitokį sprendimą – vietoje įprastų būdų didinti variklio galingumą į NA kartos Miata įmontuoti lengvą, viena rotoriaus pakraunamą Wankel tipo motorą su turbina.

Rotacinio variklio pritaikymas Miata automobilyje

Naujausias Dahm projektas išsiskiria tuo, kad NA Miata standartinį keturių cilindrų variklį keičia vieno rotoriaus Wankel agregatu. Skirtingai nuo dažniausiai pasitaikančių rotacinių variklių konversijų, kurios naudoja dviejų rotorių 13b variklį, šiuo atveju pasirenkamas vienas rotorius. Toks sprendimas turi išskirtinių pranašumų, bet taip pat kelia specifinių konstrukcinių iššūkių – visų pirma, reikalauja nemažai improvizacijos montuojant pačią jėgainę.

Vienas pagrindinių šios konfigūracijos privalumų – variklio blokas sveria vos 29 kg, tai yra mažiau nei pusė standartinio Miata NA variklio bloko svorio. Tuo pačiu Dahm teigia, jog tinkamai parinkus turbokompresorių, vieno rotoriaus Wankel variklis gebės generuoti dvigubai daugiau galios nei gamyklinė šio automobilio versija.

Variklio montavimo eiga

Šis vaizdo įrašas žymi tik pirmąją viso projekto fazę, tačiau jau padarytas didesnis progresas nei daugelio kitų ambicingų variklių konversijų atveju. Miata transmisija buvo modifikuota ir paskui sujungta su rotacinio variklio dėžės korpusu. Pats variklis jau yra įstatytas į automobilio kėbulą – tiesa, kol kas nesumontuoti variklio laikikliai bei kita reikalinga įranga. Pagrindiniai darbai, tokie kaip instaliacijos ir vamzdynų montavimas, dar bus atliekami ateityje.

  • Variklio blokas sveria tik 29 kg
  • Naudojamas vieno rotoriaus rotacinis Wankel tipo motoras
  • Galios potencialas – iki dvigubai didesnis nei originalaus Miata variklio
  • Smarkiai sumažinamas svoris, išlaikant originalias važiavimo savybes

Projekto perspektyvos

Jei Dahm pažadai dėl šios jėgainės galios ir svorio pasitvirtins, projektas žada tapti itin įspūdingu. Galingesnis nei bet kuri gamyklinė Miata versija, šis automobilis išliktų lengvas ir manevringas, išsaugodamas pagrindines vairavimo ypatybes – tai ir yra stipriausia šio modelio pusė. Tolimesnė statybos eiga parodys, ar tikrai pavyks pasiekti tokią harmoningą galios ir lengvumo kombinaciją.

Ankstesnis įrašas

Traukinių apiplėšimai suintensyvėjo: taikosi į sportinius batelius ir elektroniką

Kitas įrašas

Kas yra padangos apkrovos indeksas ir kodėl jis svarbus?

Mantas Želvys

Mantas Želvys

Autoservisų ir autodetalių srities ekspertas, daugiau nei 15 metų dirbęs tiek meistru, tiek techniniu konsultantu. Rašo apie automobilių priežiūrą, diagnostiką, padangas, variklių problemas ir serviso praktiką. Jo straipsniai populiarūs dėl paprastai paaiškintų sudėtingų techninių dalykų ir realių patarimų automobilio savininkams.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Šie automobiliai dar bjauresni už naująjį „Tesla Model Y“

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Štai naudoti automobiliai, kuriuos įsigytumėte už 9 000 eurų

2025 5 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 m. „Cadillac Escalade IQ“: įspūdingi skaičiai

2025 5 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025