Mazda Miata automobilių vertinami dėl savo kompaktiškumo ir lengvos konstrukcijos – savybių, kurias šiuolaikiniai gamintojai retai išlaiko. Nors šis modelis niekada nepretendavo į greičiausio statusą, Miata teikia daug vairavimo malonumo, ypač mėgstantiems mažesnio galingumo, bet dinamiškas transporto priemones. Vis dėlto dažniausiai bandant padidinti galią, automobilis neišvengiamai tampa sunkesnis. Rob Dahm pasiūlė kitokį sprendimą – vietoje įprastų būdų didinti variklio galingumą į NA kartos Miata įmontuoti lengvą, viena rotoriaus pakraunamą Wankel tipo motorą su turbina.
Rotacinio variklio pritaikymas Miata automobilyje
Naujausias Dahm projektas išsiskiria tuo, kad NA Miata standartinį keturių cilindrų variklį keičia vieno rotoriaus Wankel agregatu. Skirtingai nuo dažniausiai pasitaikančių rotacinių variklių konversijų, kurios naudoja dviejų rotorių 13b variklį, šiuo atveju pasirenkamas vienas rotorius. Toks sprendimas turi išskirtinių pranašumų, bet taip pat kelia specifinių konstrukcinių iššūkių – visų pirma, reikalauja nemažai improvizacijos montuojant pačią jėgainę.
Vienas pagrindinių šios konfigūracijos privalumų – variklio blokas sveria vos 29 kg, tai yra mažiau nei pusė standartinio Miata NA variklio bloko svorio. Tuo pačiu Dahm teigia, jog tinkamai parinkus turbokompresorių, vieno rotoriaus Wankel variklis gebės generuoti dvigubai daugiau galios nei gamyklinė šio automobilio versija.
Variklio montavimo eiga
Šis vaizdo įrašas žymi tik pirmąją viso projekto fazę, tačiau jau padarytas didesnis progresas nei daugelio kitų ambicingų variklių konversijų atveju. Miata transmisija buvo modifikuota ir paskui sujungta su rotacinio variklio dėžės korpusu. Pats variklis jau yra įstatytas į automobilio kėbulą – tiesa, kol kas nesumontuoti variklio laikikliai bei kita reikalinga įranga. Pagrindiniai darbai, tokie kaip instaliacijos ir vamzdynų montavimas, dar bus atliekami ateityje.
- Variklio blokas sveria tik 29 kg
- Naudojamas vieno rotoriaus rotacinis Wankel tipo motoras
- Galios potencialas – iki dvigubai didesnis nei originalaus Miata variklio
- Smarkiai sumažinamas svoris, išlaikant originalias važiavimo savybes
Projekto perspektyvos
Jei Dahm pažadai dėl šios jėgainės galios ir svorio pasitvirtins, projektas žada tapti itin įspūdingu. Galingesnis nei bet kuri gamyklinė Miata versija, šis automobilis išliktų lengvas ir manevringas, išsaugodamas pagrindines vairavimo ypatybes – tai ir yra stipriausia šio modelio pusė. Tolimesnė statybos eiga parodys, ar tikrai pavyks pasiekti tokią harmoningą galios ir lengvumo kombinaciją.




