Šį savaitgalį NASCAR lenktynių dalyviai ruošiasi įspūdingam senųjų tradicijų sugrįžimui – komanda „Wood Brothers Racing“ pristatys ypatingą savo automobilio dažymą. Ši šventinė iniciatyva skirta paminėti komandos indėlį į legendinę 1965-ųjų pergalę, kai Džimas Klarkas ir „Lotus“ triumfavo „Indy 500“ lenktynėse.
Istorinė partnerystė su „Lotus“
Prieš beveik šešis dešimtmečius „Wood Brothers Racing“ buvo svarbus sėkmingos „Lotus“ komandos dalyvis. 1965 metais jie aktyviai prisidėjo prie Džimo Klarko pergalės legendinėse 800 km lenktynėse. Tais metais Klarko numeriu pažymėtas 85-asis automobilis tapo pirmuoju gale varomąja ašimi laimėjusiu „Indy 500“, o pergalei lemiamos įtakos turėjo nepralenkiama automobilio aerodinamika bei pažangi valdymo sistema. Visgi, didelį indėlį šioje pergalėje turėjo ir inovatyvūs komandos sprendimai boksuose.
Unikali dažymo schema grįžta į trasą
Savaitgalio „NASCAR“ lenktynėse Darlingtono žiede „Wood Brothers Racing“ automobiliui bus suteiktas istorinis žalios ir geltonos spalvų derinys, kaip ir prieš dešimtmečius triumfavusiam „Lotus-Ford“. 21-uoju numeriu pažymėtas Džošas Beris savo „Motorcraft Ford“ vairuos automobiliu, identišku Klarko naudotam istorinėse lenktynėse. Šios jubiliejinės spalvos buvo atskleistos specialaus renginio metu automobilių muziejuje, kuriame eksponuojamas ir originalus istorinis lenktynių nugalėtojas.
- Aerodinaminis užnugario (galinės varomosios ašies) dizainas
- Pažangūs boksų darbo sprendimai
- Unikalus kuro papildymo mechanizmas
Komandos vadovas Džonas Vudas pažymėjo, kad šio projekto įgyvendinimas tapo reikšminga proga prisiminti šeimos vaidmenį „Indy 500“ lenktynių istorijoje ir deramai pagerbti praeitį. Jo teigimu, pristatyti šią ypatingą automobilio spalvinę schemą šalia legendinio originalo yra išskirtinė galimybė, kurią tikrai įvertins automobilių sporto gerbėjai.
Technologinės naujovės lenktynių boksuose
1965-aisiais „Wood Brothers Racing“ pasiūlė naują kuro papildymo sistemą, leidusią labai greitai pasirūpinti automobilio baku. Jų sukurta gravitacinio ir slėginio venturi principu pagrįsta įranga degalų pylimą pavertė keliais sekmadieniais – komanda sugebėdavo įpilti 220 litrų degalų per vos 15 sekundžių. Tuo metu kiti vis dar naudojosi įprastomis degalų talpomis ir siurbliais. Vienas iš boksų inspektorių abejojo šio sprendimo efektyvumu, tačiau Vudų komanda įrodė savo pranašumą, į baką įpylę 220 litrų rekordiškai greitai. Tai leido komandai išsaugoti brangias sekundes ir suteikė lemiamą pranašumą lenktynių metu.
- 220 litrų degalų per 15 sekundžių
- Vieninga padangų komplekto strategija – Klarkas naudojo tik vieną komplektą visoms 800 km
- Pranoksta įprastas degalų papildymo sistemas pagal greitį
Lenktynių pabaiga ir paveldas
Tą istorinę dieną Klarkas aplenkė artimiausią varžovą beveik dviem minutėmis ir iš 200 ratų pirmavo net 190. Jis visą distanciją įveikė su vienu padangų komplektu – detalė, kuri dar kartą išryškino tiek pilotavimo, tiek komandos strategijos pranašumą. Šiais laikais panašu, kad Džošui Beriui Darlingtono trasoje prireiks daugiau nei vieno padangų komplekto siekiant finišo „Goodyear 400“ lenktynėse.
Šventinis dažymas ir istorinės asmenybės pagerbimas – puikus būdas grąžinti svarbias akimirkas į automobilių sporto istoriją. Puikiai atlikti darbo boksuose ir sėkmingai pasirinkta taktika galbūt leis komandai dar kartą pakartoti pergalę, ypač po sėkmingų paskutinių etapų.




