2003 metais pristatytas naujos kartos 5,7 litro V8 „Hemi“ variklis tapo svarbiu „Dodge“ bei kitų markių modelių pokyčiu – jis pakeitė iki tol naudotą 5,9 litro „Magnum“ variklį. Ši variklio versija buvo visiškai perkurta: jo blokas pagamintas iš ketinio, pagrindiniai guoliai tvirtinti keturiais varžtais, o švaistikliai buvo kalti. Variklis gavo lengvus aliuminio stūmoklius. Kiekvienai cilindro galvai buvo pritaikyta dujų srautų skersinio tipo struktūra, pagaminta iš aliuminio, su dviem vožtuvais ir dviem uždegimo žvakėmis kiekvienam cilindrui. Tuomet variklis išsiskyrė dideliu našumu ir efektyvumu.
„Hemi“ 5,7 litro variklio pritaikymas įvairiuose modeliuose
Iš pradžių šis V8 buvo montuojamas į „Dodge Ram“ pikapus, kuriuose net devynerius metus buvo vienintelis benzininis variklis sunkiasvorių automobilių segmente. Vėliau „Hemi“ pasiekė kitus modelius: 2004 m. buvo įdiegta į „Durango“, greitu metu – ir į LX platformos automobilius, tokius kaip „300C“, „Charger“ ir „Magnum“. Taip pat šis variklis pasirodė ir džipuose. Dešimtmečio bėgyje šį variklį montavo į įvairiausių markių ir tipų automobilius, o jis pasižymėjo tvirtumu ir patikimumu.
Dažniausios 5,7 litro „Hemi“ variklio problemos
Nepaisant geros bendros reputacijos ir kelis kartus pelnyto „Ward’s Top 10 Engines“ įvertinimo, šis variklis susilaukė ir pastabų dėl pasitaikančių trūkumų. Viena iš žinomesnių bėdų – taip vadinamas „Hemi tick“ – sklindantis garsas, atsirandantis dėl sugedusių stūmoklio stūmiklių, kurie pažeisdavo paskirstymo velenėlio kumštelius ir sukeldavo variklio vožtuvų mechanizmo gedimus. Taip pat buvo fiksuojama anksti nusidėvinčių uždegimo žvakių problema, dėl kurios variklis pradėdavo trūkčioti arba nevienodai dirbti, o ankstyvieji modeliai turėjo silpnų išmetimo kolektoriaus varžtų.
- Gedimai gali iššaukti nemažų remonto kaštų, ypač jei pasireiškia vožtuvyno elementų ar paskirstymo velenėlio pažeidimai.
- Nepaisant išvardytų trūkumų, bendras problemų skaičius panašus kaip kitų panašios klasės variklių.
Kurių gamybos metų verta vengti
Renkantis naudotą 5,7 litro „Hemi“ variklį turintį automobilį, rekomenduojama vengti kai kurių metų modelių. 2005 ir 2006 metų LX platformos automobiliai, ypač „Dodge Magnum“, pasižymėjo itin dažnais gedimais: net septynis kartus šie modeliai buvo atšaukti dėl saugumo priežasčių ir dažnai užgesdavo arba prarasdavo galią po kuro papildymo. Vėlyvosios gamybos modeliuose, ypač 2011 ir 2012 metų „Ram“ pikapuose, taip pat pasitaikė „Hemi tick“ gedimų, o 2012 metų variantai pasižymėjo prastu patikimumu.
- 2005–2006 metų „300C“, „Charger“, „Magnum“ ir kiti LX platformos modeliai – dažni atšaukimai ir užgesimo po užpylimo problema.
- 2011–2012 metų „Ram“ modeliai – didesnė vožtuvyno gedimų rizika, ypač 2012 m. versijose.
Apibendrinimas
Nepaisant išvardintų silpnųjų vietų, 5,7 litro „Hemi“ daugeliu atvejų išliko stiprus, patikimas ir ilgaamžis variklis. Gandai apie šių variklių gamybos pabaigą nepasitvirtino – planuojama, kad atnaujintas „Hemi“ vėl bus siūlomas nuo 2026 metų.




