Paskutinio Formulės 1 etapo metu Lance’as Strollas pasiekė naują kvalifikacijos nesėkmių rekordą: Saudo Arabijos Grand Prix varžybose Aston Martin Racing pilotas dar kartą neperžengė pirmosios kvalifikacijos segmento ribos. Tai jau 75-asis jo Q1 iškritimas karjeroje, kas leidžia laikyti jį prasčiausiu visų laikų šiuolaikinės F1 kvalifikacijos dalyviu.
Lance’o Strollo ilga karjera: rezultatai ir aplinkybės
Norint išsilaikyti Formulėje 1 devynis sezonus, būtinas ne tik natūralus talentas, bet ir puiki komandos parama bei nemenka sėkmė. Tačiau Strollo situacija kiek kitokia – jo poziciją trasoje daugiausia nulėmė tėvo, privataus investuotojo Lawrence’o Strollo, finansiniai ištekliai. Per paskutinius dešimt metų jo tėvas nupirko F1 komandą ir nemenką dalį Aston Martin ženklo, kad užtikrintų sūnaus dalyvavimą varžybose. Vis tik, nepaisant šių investicijų, rezultatai liko prasti.
26-erių Strollas šiandien dalijasi Aston Martin bolidu su buvusiu čempionu Fernando Alonso, kuriam jau 43-eji. Pastarasis vadinamas mentoriumi, bet Alonso savo jaunesnį kolegą lenkia absoliučiai visais aspektais – iš 51 bendrų lenktynių Strollas tik 8 kartus aplenkė Alonso kvalifikacijoje. F1 pasaulyje sakoma, kad pagrindinis varžovas – tavo komandos draugas, nes abu naudoja praktiškai tą patį automobilį. Visgi Strollas per karjerą dažniausiai atsiliko nuo komandos draugų – 130 kartų buvo lėtesnis prieš jų 43 laimėjimus.
Automobilio ar piloto kaltė?
Paklaustas apie šią statistiką, Strollas aiškino, jog rezultatus lemia ne pilotas, o automobilis. Jo manymu, jei McLaren lenktynininkus pasodintume į Sauber bolidą dešimtmečiui, jų Q1 iškritimų būtų dar daugiau.
Vis dėlto sunku sutikti su šia nuomone, kadangi visos komandos, už kurias iki šiol lenktyniavo Strollas, buvo laikomos konkurencingomis vidutiniokėmis arba stipresnėmis. Nuo tada, kai Alonso prisijungė prie Aston Martin, ekipa užėmė penktąją vietą konstruktorių įskaitoje, o didelę taškų dalį surinko būtent Alonso – jis vos kelis savaitgalius neišlipo iš pirmosios kvalifikacijos dalies. Ilgametės Alonso karjeros metu vos 29 kartus jis neperžengė Q1, nepaisant to, kad tekdavo lenktyniauti ir su nekonkurencingais, ir su gedimais pasižyminčiais automobiliais – 2009-ųjų Renault, 2014-ųjų Ferrari ar vėlesnėmis McLaren Honda ir Alpine komandomis.
Palyginimas su kitais ir atsakomybės klausimas
Strollo komentarai dėl Sauber ar McLaren duetų nėra pagrįsti – Sauber komanda išleidžia perpus mažiau už Aston Martin, tačiau jo buvusių komandų bolidai buvo pajėgesni nei tie, kuriuos per pastarąjį dešimtmetį konstravo Sauber. Strollo komandos draugai, turėdami tas pačias technines sąlygas, pasiekdavo ženkliai geresnių rezultatų. Be to, lyginti save su McLaren pilotais Lando Norris ir Oscaru Piastri taip pat nėra pagrįsta – šis duetas turi iš viso tik 12 Q1 iškritimų, o abu karjerą praleido tik su McLaren technika.
Galų gale, pilotas pats turi prisiimti atsakomybę už rezultatus. Statistika aiškiai rodo, kad nuo Strollo debiuto nė vienas kitas sportininkas neturėjo tiek prastų kvalifikacinių rezultatų. Nors lenktynių metu kartais pavyksta atsigriebti dėl pasirinktų strategijų ar paties tempo, to neužtenka, kad Aston Martin pakiltų į aukštesnes pozicijas. Jei vietoje Strollo būtų pastovus ir patikimas antras pilotas, ekipa galėtų realiai kovoti dėl podiumų arba pergalių. Vis dėlto dėl šeimos ryšių šioje pozicijoje pokyčiai neįvyks – dėl to Aston Martin komanda ir toliau stabdoma, o pagrindinė atsakomybė už tai tenka Lawrence’ui Strollui, kuris ir toliau skiria milžiniškas lėšas sūnaus lenktynininko karjerai.




