Pastaraisiais metais „Formulės 1“ čempionatas vis labiau traukia automobilių gamintojus, siekiančius išbandyti savo jėgas prestižiškiausioje pasaulio lenktynių serijoje. Atsižvelgiant į tai, kad 2026 metais prie dalyvių gretų prisijungs „Cadillac“ ir „Audi“, o „Ford“ bendradarbiauja su „Red Bull“, akivaizdu, jog šio sporto populiarumas ir konkurencingumas nuolat auga.
„Formulės 1“ populiarumo augimas
Per pastaruosius dešimtmečius itin išaugo F1 žiūrimumas, tam didelę įtaką padarė ir pasaulinio masto transliacijos bei dokumentiniai serialai. Čempionatas pritraukia talentingiausius lenktynininkus ir technologiškai pažangiausius automobilius, o žiūrovų skaičius siekia milijonus visame pasaulyje.
Gamintojų dalyvavimas kitose lenktynių serijose
Šiuo metu daug automobilių gamintojų aktyviai dalyvauja kitose aukščiausio lygio varžybose, pavyzdžiui, IMSA ir FIA WEC čempionatuose, ypač „Hypercar“ bei GTP klasėse. Tarp jų yra ir tie, kurie jau pasirodo „Formulėje 1“ – „Ferrari“, „Aston Martin“, „Alpine“, „McLaren“, „Ford“, „Cadillac“. Tačiau, nors kitose lenktynių serijose gamintojų gausu, F1 vis dar palyginti retai matome naujus vardus. Kyla klausimas, ar yra gamintojų, kuriems dalyvavimas šiame pasaulio mastu stebimame čempionate galėtų suteikti strateginį pranašumą rinkoje.
Gamintojas, kuris galėtų sustiprinti F1 pozicijas
Turint omenyje, kad automobilių pramonei tenka ieškoti naujų reklamos ir inovacijų kelių, ypač sumažėjus vidaus degimo variklių paklausai, dalyvavimas „Formulėje 1“ – puiki galimybė. Ši platforma leistų demonstruoti pažangias hibridines technologijas, sustiprintų prekių ženklo įvaizdį ir padėtų pasiekti plačią auditoriją. Viena aiškiausiai matomų kandidatų sugrįžti į F1 – „Toyota“.
Kodėl „Toyota“ galėtų grįžti į „Formulę 1“?
Šiuo metu „Toyota“ turi technologinį bendradarbiavimą su „Haas F1“ komanda – gamintojas suteikia prieigą prie savo vėjo tunelio ir remia konstravimo bei gamybos procesus. Toks bendradarbiavimas leidžia gamintojo inžinieriams susipažinti su moderniausiomis F1 technologijomis, nesusiejant savęs su didelėmis finansinėmis investicijomis į nuosavą komandą.
„Toyota Gazoo Racing“ pasaulinių sportinių programų direktorius Masaya Kaji jau anksčiau minėjo, kad bendrovė svarsto galimybę vėl sugrįžti į F1 po pertraukos, prasidėjusios praeito ekonominio nuosmukio metu 2009 metais. Tuo metu „Formulėje 1“ tik pradėtos taikyti kinetinės energijos rekuperacijos (KERS) sistemos, tačiau „Toyota“ jų taip ir nesukūrė, o hibridinių sistemų plėtra buvo pristabdyta. Šiuo metu F1 hibridinės technologijos užima vis svarbesnę vietą, ypač artėjant 2026 metų reglamento pasikeitimams – pagal juos, beveik pusę automobilio varomosios galios sudarys elektros energija.
Kuris gamintojas turėtų žengti į F1?
Atsižvelgiant į „Formulės 1“ galimybes inovacijų bandymams ir prekių ženklo stiprinimui, kyla klausimas, kuris automobilių gamintojas galėtų papildyti šį elitinį čempionatą artimiausiais metais. Dalinkitės savo nuomone – kurį gamintoją norėtumėte matyti F1 padangėje ir kokį kelią jie turėtų rinktis prisijungimui prie varžybų?




