Automobilio elgesys neįprastas po vizito degalinėje? Nors tokia situacija nėra dažna, susidurti su prasta arba užteršta benzino partija vis dar įmanoma. Dažniausiai užterštas kuras patenka į automobilio baką jau degalinėje, kai talpose atsiranda vandens, nešvarumų ar kitų pašalinių medžiagų. Toks degalų užteršimas gali sukelti nemenkų rūpesčių vairuotojui ir pačioms transporto priemonės sistemoms.
Kaip atpažinti prastus degalus ir kokių veiksmų imtis
Dauguma degalinių naudoja specialius filtrus bei kitas priemones, užtikrinančias kuo švaresnius degalus. Nepaisant to, vis tiek išlieka tam tikra rizika, kad kuro bake atsidurs prastos kokybės ar užteršto benzino. Tokiu atveju automobilis gali pradėti netolygiai važiuoti, užgesti, trūkčioti ar užsidegs variklio įspėjamosios lemputės. Kai kuriais atvejais užteršti degalai nesukelia rimtesnių mechaninių pažeidimų, tačiau gali pakenkti kuro tiekimo sistemai.
Pagrindiniai užteršto kuro simptomai
- Ryškus variklio trūkčiojimas ar užgesimas.
- Pastebimas galios sumažėjimas.
- Įspėjamųjų (variklio) lempučių užsidegimas.
- Staiga pablogėjęs automobilio užsivedimas ar neįprasti garsai.
Ką daryti įtarus, kad degalinėje buvo įsigyti blogi degalai
Pajutus minėtus simptomus, pirmiausia reikia pasirūpinti įrodymų rinkimu. Kuo greičiau išimkite kuro pavyzdį iš automobilio bako; tai gali padaryti patikimas autoservisas ar atstovybė. Šį pavyzdį laikykite saugioje vietoje, šaliek automobilio ar šalies gyvenamosios patalpos. Turėdami kuro pavyzdį ir pirkimo kvitą, galite kreiptis į atitinkamą instituciją, atsakingą už degalinių veiklos priežiūrą, ir užregistruoti oficialų skundą.
- Susirinkite kuro pirkimo kvitus.
- Išimkite ir saugokite degalų mėginį.
- Pateikite skundą atsakingoms priežiūros institucijoms.
- Informuokite pačią degalinę apie incidentą ir prašykite paaiškinimo bei kompensacijos.
- Jei automobilis dar turi galiojančią garantiją, nedvejodami susisiekite su atstovybe arba draudimo bendrove dėl tolimesnių veiksmų.
Bendros rekomendacijos ieškant žalos atlyginimo
Turėdami surinktus įrodymus – kuro mėginį, pirkimo kvitus, galimus autoserviso išrašus – galite siekti kompensacijos už patirtą žalą. Tam tikrais atvejais verta pasitarti ir su teisininku, ypač jei žala didesnė ar komunikacija su degaline nesiseka. Draudimo bendrovė arba patyręs automobilių specialistas taip pat gali patarti, kokių veiksmų imtis toliau.




