Abarth 124 Spider (2016–2019) apžvalga

Abarth 124 Spider (2016–2019) apžvalga

Abarth 124 Spider – išskirtinis sportinis automobilis, kuris atkeliavo į rinką kaip dinamiškesnė Fiat 124 Spider versija. Jos ištakos glaudžiai susijusios su populiariuoju Mazda MX-5 rodsteriu: visos trys dalinasi pagrindine platforma, tad vairavimo patirtys turi daug bendro. Vis dėlto, būtent Abarth logotipas ir inžineriniai patobulinimai iškelia 124 Spider į naują lygį – čia daugiau galios, aštresnis valdymas ir rūpestingai sureguliuota pakaba.

Bendra informacija

Nors Abarth 124 Spider gimė Fiat šeimoje, šio automobilio visumoje nerasite Fiat ženkliukų – jis buvo pardavinėjamas visiškai atskirai. Dviejų vietų salonas, galiniai varomieji ratai ir ta pati žavioji Mazda bazė, bet čia inžinieriai pasirinko standesnę pakabą, aprūpino riboto slydimo diferencialu ir sumontavo galingesnį 1.4 litro turbobenzininį variklį nei rasite Fiat modelyje.

Reikšmingiausi skirtumai nuo kitų brolių – aštresnis vairavimas, gerokai sportiškesni pojūčiai posūkiuose ir tikslesnė reakcija į akceleratoriaus paspaudimus. Būtent dėl šių savybių Abarth tampa ypač patrauklus entuziastams, norintiems daugiau adrenalino už vairo.

Valdymas ir dinamika

124 Spider išsiskiria gyvybingu charakteriu – čia pakaba standesnė, bet sugeba užtikrinti pakankamą komfortą kasdieniam naudojimui. Jaučiamas ir sportinis šios modifikacijos stuburas: kūno svyravimai – menki, riboto slydimo diferencialas leidžia efektyviai išnaudoti galią išvažiuojant iš posūkių, o V formos variklis sufleruoja apie didesnes ambicijas nei bazinių versijų.

Greičio entuziastams malonus faktas: išgauta 170 AG ir 0–100 km/h sprintas trunka vos 6,8 sekundės – reikšmingai greičiau nei Fiat analogas su 138 AG. Tiesa, turbininiam varikliui būdingas nedidelis vėlavimas įsibėgėjant, ypač pakeitus pavarą, tačiau esant aukštoms apsukoms – galima mėgautis solidžia trauka.

Rankinė, šešių pavarų dėžė veikia trumpais, aiškiais perėjimais. Automatinė alternatyva, nors ir siūloma, gestikuliuoja perdėm neryžtingai – sportinio jausmo ji nepriduoda, net naudojant vairo menteles.

Triukšmas ir komfortas

Nors variklis vidutiniuose sūkiuose skamba žaismingai, važiuojant didesniu greičiu iš ausinių sklinda žemas duslaus tono garsas, kuris vis stiprėja kylant apsukoms. Keliaujant greitkeliu tenka susitaikyti ir su vėjo garsu, o aukštesni vairuotojai atidarius stogą gali justi oro srautą ties viršugalviu.

Kasdienybės subtilybės

Abarth salono sprendimai daugeliu aspektų atitinka Mazda ir Fiat rodsterius: matomumas puikus, o vietos užtenka didžiajai daliai keleivių. Tačiau vairuotojo sėdynė fiksuoto aukščio – tad aukštesniems žmonėms verta išbandyti automobilį prieš įsigyjant, ypač su uždarytu stogu.

Stogas veikia mechaniškai ir labai paprastai – užtenka vienos rankos. Sėdynių ir vairo reguliavimo galimybės nėra itin plačios, tačiau dauguma vairuotojų patogią padėtį ras be didesnių iššūkių. Prie vairo išdėstyti aiškūs prietaisai, dominuoja didelis apsukų matuoklis. Multimedijos valdymas intuityvus, tačiau navigacijos žemėlapiai kraunasi kiek lėčiau nei norėtųsi.

Medžiagų kokybė pakankamai gera viršutinėje salono dalyje, bet žvelgiant žemyn galima rasti kietų plastiko paviršių. Turint omenyje didesnę Abarth kainą, tai gali nuvilti.

Sandėliavimas ir bagažas

Saugojimo nišos ribotos: talpa nėra stiprioji šio automobilio pusė. Nėra įprastos daiktadėžės, aplink pavarų svirtį esančios dėželės itin mažos, o už sėdynių įrengtos trys atskiros kišenėlės primena labiau simbolinį sprendimą. Dvi lengvai perkeliamos puodelių laikyklės dažnai trukdo, jei pasirinktos montuoti tarpkyšyje prie keleivio arba ant centrinio tunelio.

Bagažine prilygsta nedidelei, keistos formos dėžei – vos 140 litrų talpa. Vienos savaitės dviejų asmenų bagažui teks naudoti minkštus, lengvai prispaudžiamus krepšius. Bent jau stogo atidarymas talpos nesumažina.

Kaina ir eksploatacija

Ieškant naudoto Abarth 124 Spider, 2016 metų modeliai prasideda maždaug nuo 18 tūkstančių svarų, o paskutiniai, 2019 metų egzemplioriai, gali kainuoti ir apie 25 tūkstančius. Šis modelis ženkliai brangesnis už Fiat alternatyvą, o kainų skirtumas nuo Mazda MX-5 – dar ryškesnis. Už Abarth sumokėjus kiek daugiau, galima įsigyti ir ženkliai erdvesnį Audi TT rodsterį, kuris viduje ištaigingesnis ir ekonomine prasme draugiškesnis kišenei.

Tačiau degalų sąnaudos itin panašios į Fiat 124 Spider – apie 6,4 l/100 km pagal buvusią NEDC metodiką ir efektyvesnis nei galingesnės Mazda MX-5 modifikacijos. Kelių mokestis automobiliams nuo 2017 m. – metinis fiksuotas, šiuo metu siekia 155 svarus.

Draudimas kainuoja panašiai kaip 1,5 litro Mazda MX-5 – ir tai gera žinia, mat Abarth pasižymi didesne galia. Techninės priežiūros intervalai trumpesni – rekomenduojama aptarnauti kas 9 tūkstančius mylių. Gamintojas siūlo fiksuotų kainų aptarnavimo programas, kurios padeda planuoti išlaidas.

Salono įranga ir praktiškumas

Abarth 124 Spider standartiškai aprūpintas keturiomis oro pagalvėmis, pastovaus greičio palaikymo sistema su greičio ribotuvu. Nors nepriklauso pačių saugiausiųjų klasei dėl trūkstamos išmanesnės pagalbinės įrangos, Europos testuose tikėtinas panašus įvertinimas kaip Mazda MX-5 – keturios žvaigždutės iš penkių.

Alternatyvos ir pasirinkimai

Abarth 124 Spider siūlomas kaip viena vienintelė versija. Akivaizdi alternatyva – Mazda MX-5. Šio modelio pasirinkimas platesnis: galima rinktis taupesnį 1,5 litro variklį ar žvalesnį, 158 AG 2,0 litrų agregatą, be to, siūloma versija su stoglangiu iš metalo. Mazda pasižymi tikslesniu valdymu, o atmosferiniai jos varikliai neturi turbinoms būdingo „užlaikymo“.

Tie, kam reikia daugiau sportinės prabangos ir galios, gali pasižiūrėti į BMW Z4. Ten slepiasi šešių cilindrų benzininiai varikliai, o salonas – komfortiškesnis. Tačiau BMW išlaikymas ir degalų sąnaudos kur kas didesnės nei Abarth konkurento.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *