Nedidelis, bet pilnas charakterio – toks yra naudotas Abarth 500e hečbekas. Elektrinis miesto automobilis čia užgimsta iš naujo, paveldėjęs klasikinio karšto hečbeko bruožų mišinį ir tapęs unikaliu pasirinkimu tarp elektromobilių entuziastų. Iš karto akivaizdu, jog Abarth bandė sujungti senąsias sportiškų mažylių tradicijas su šiuolaikišku beemisiu vairavimu. Rezultatas – automobilių rinkoje retas derinys, kuris patiks ne visiems, bet tikrai neliks nepastebėtas.
Važiavimo įspūdžiai
Pajungus Abarth 500e vairuotoją pasitinka savotiška garso drama – vietoje benzininio variklio riaumojimo, grotuvą pakeičia elektrinis garso simuliatorius. Kol automobilis stovi, žemesnių dažnių burzgimas sukuria sportišką atmosferą – garsą girdės net ir tie, kuriems iki šiol trūko automobilių triukšmo elektriniame segmente. Pradėjus greitėti, „variklio“ ūžesys stiprėja, o garso efektai papildo įspūdį, kuris daugeliui keleivių išties sukels šypseną. Tiesa, ilgėjant kelionei, kai kuriuos šis garsas gali pradėti erzinti – nuolat girdimas imitacinis riaumojimas neatslūgsta net tolygiausiu greičiu. Tiesa, sistemą galima atjungti, nors menuose slėptis teks tik sustojus.
Prie vairo mažasis Abarth džiugina judria valdymo sistema ir staigiu akseleravimu. 150 AG leidžia pasiekti 100 km/val. greitį per 7 sekundes – gal ir ne žaibai, bet miesto srautui viskas daugiau nei pakankamai. Sportiškumo įspūdį sutvirtina smagus valdymas posūkiuose ir klasikinis momentas: stipriau spaudžiant gazą, priekiniai ratai ima slysti, o vairas perduoda tikrą pojūtį, kad važiuojate su gyvu, charakteringu hečbeku. Čia vis dar jaučiama retro dvasia, nors jėgą dabar tiekia elektra.
Kasdienis praktiškumas ir vidus
Automobilio salonas išlaikė linksmą ir žaismingą Fiat 500 Electric dvasią. Sėdynės priglaudžia sportiškai, apdailos detalės iš Alcantara ar aliuminio paįvairina įspūdį, ypač geresnės komplektacijos Turismo versijoje. Nors sėdima pozicija kiek aukštesnė, tai leidžia puikiai matyti aplinką ir manevruoti mieste – nors kabrioleto versijoje apžvalga atgal pro mažus langus smarkiai prastesnė, ypač kai stogas atidarytas.
Nepaisant sportinės dvasios, erdvė gale išlieka ribota – antros eilės sėdynės tiks tik trumpoms kelionėms suaugusiesiems ar vaikams. Bagažinė talpina 185 litrus – daugiau nei kai kurie konkurentai, bet nuo praktiškesnių mažų elektromobilių atsilieka, nes daugelis pasiūlo daugiau nei 300 litrų. Visi 500e modeliai turi lietimui jautrų 10,25 colio ekraną, navigaciją, JBL garso sistemą ir išmaniojo telefono integraciją, tad modernumo čia tikrai netrūksta.
Komplektacijos ir įranga
Naudotas Abarth 500e dažniausiai rasite dviejų versijų: paprastesnę ir išraiškingesnę Turismo. Jau standartinėje komplektacijoje yra 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, klimato kontrolė, automatiniai žibintai bei lietaus davikliai. Turismo išsiskiria didesniais ratais, papildomomis sportinėmis detalėmis, šildomomis sėdynėmis, veidrodėliais ir kitais komforto sprendimais.
Nors atvirų durų atgal nėra, o gale vietos nedaug, Abarth 500e tinka tiems, kam svarbus vairavimo malonumas ir unikalus charakteris. Nesvarbu, kurią komplektaciją pasirinktumėte, bazinis sportinis pajėgumas vis tiek bus toks pats.
Akumuliatorius, nuotolis ir įkrovimas
Elektrinis Abarth turi 37,8 kWh talpos bateriją (naudojama talpa). Oficialus viena įkrova įveikiamas atstumas siekia 253 km, tačiau realybėje dažniau teks planuoti apie 220 km vasaros sąlygomis – kai kuriems tai bus ribojantis veiksnys. Įkrauti visiškai iš tuščios baterijos namų sieninėje 7 kW stotelėje prireiks apie 6 valandų. Greito įkrovimo stotelėse, pasiekus maksimalų 85 kW galingumą, iki 80 % įkrausite kiek daugiau nei per pusvalandį, o prijungus prie paprasto elektros lizdo, procesas užtruks bene parą.
Išlaikymo kaštai ir vertės nuosmukis
Abarth 500e priklauso prie vidutinio draudimo rizikos grupės – karštam hečbekui tai palanku. Techninės priežiūros išlaidos taip pat draugiškos – įprastinė apžiūra kainuoja apie 200 eurų. Įsigyjant naudotą automobilį dažnai pavyksta rasti dar galiojančią gamintojo garantiją, nes naujiems automobiliams ji suteikiama trejiems metams be ridos apribojimų.
Turimų pinigų užtenka daugumai 2023 m. Turismo versijos modelių – jų kaina Lietuvoje prasideda nuo maždaug 25 000 eurų, o kabrioleto užteks susiplanuoti bent 30 000 eurų. Jei lygintume su nauju modeliu, skirtumas nemažas, bet tai rodo ir gana spartų šio automobilio vertės kritimą.
Kokį Abarth 500e rinktis?
Kadangi siūlomas tik vienas variklis ir akumuliatorius, o geriausiai įrengta Turismo versija dažnai būna ir prieinamiausia rinkoje, ieškant naudoto modelio verta rinktis būtent ją. Nors galimybė rinktis atvirą stogą vilioja, kainos skirtumas daugumai bus per didelis – kietuoju stogu Abarth išlieka optimalus ir išskirtinis pasirinkimas.
Kokios yra alternatyvos?
Sportiškų mažųjų elektromobilių šiandien nedaug, tačiau arčiausiai Abarth 500e – Mini Electric. Jis taip pat siūlo manevringus pojūčius, bet labiau orientuotas į komfortą ir prabangą, o nuvažiuojamas atstumas čia dar trumpesnis. Už panašų biudžetą galima dairytis ir į MG4 XPower – šis siūlo galingą pagreitį, nors sportiško miesto hečbeko charakteris čia kitoks.
Tiems, kas prioritetą teikia ne tiek vairavimo potyriams, kiek nuvažiuojamam atstumui ir ekonomikai, verta apžiūrėti Fiat 500 Electric. Jis pigesnis, ypač ankstesnių metų modeliai, ir siūlo praktiškesnį sprendimą miesto ritmui.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.