Alfa Romeo 147 išsiskiria iš kitų kompaktiškų hečbekų išvaizda ir išskirtiniu vairavimo charakteriu. Šis modelis pabrėžia sportiškumą garsiu variklio darbu ir itin jautria vairo sistema, tačiau važiuojant per nelygius kelius priekaištų kelia ir kėbulo stabilumas, ir gana kieta pakaba. Važiuojant posūkiais automobilis reaguoja staigiai, bet tuo pačiu prarandamas komfortas – konkurentai išlaiko gerokai sklandesnę važiavimo kokybę.
Stilingas dizainas ir vidaus kokybė
Alfa Romeo 147 niekuomet neliks nepastebėtas, nes automobilio dizainas – tiek viduje, tiek išorėje – atrodo moderniai ir elegantiškai. Salono apdaila yra patraukli, o surinkimo kokybė daug solidesnė nei senesniuose Alfa modeliuose. Visgi keleiviams galinėje sėdynėje trūks erdvės, o bagažinės talpa – mažesnė nei daugelyje kitų šios klasės automobilių.
Pliusai ir minusai
- Itin skambūs ir dinamiški varikliai
- Preciziškas vairavimas
- Unikali ir rafinuota išvaizda
- Mažai vietos ant galinės sėdynės
- Benzininiai modeliai pasižymi gana didelėmis sąnaudomis
- Važiuoklė pernelyg standi kasdieniams maršrutams
Patobulinimai ir saugumas
2005 metais atnaujintas modelis išsiskyrė kiek aptakesniu priekiniu dizainu bei išplėsta įrangos pasiūla. Deja, saugumo prasme Alfa Romeo 147 nusileidžia daugumai varžovų: už keleivių apsaugą skirtos vos trys Euro NCAP žvaigždutės, o pėsčiųjų saugumo įvertinimas taip pat nesužavi – rezultatas vidutinis.
Išlaikymo ir eksploatacijos kaštai
Nors naudotą Alfa Romeo 147 galima įsigyti už santykinai žemą kainą, šio automobilio eksploatacijos kaštai bus didesni nei analogiškų konkurentų. Remonto išlaidos gali prilygti prestižinių markių automobiliams, o kai kurios detalės nustebins savo kaina. Paprasčiausi remonto darbai kartais pareikalaus daugiau laiko ir darbo, tad už darbą teks gerokai primokėti. Privalumas – daugelio šio modelio versijų draudimas kainuos protingai, tačiau galingiausias GTA variantas reikalauja rimtesnių išlaidų ir jauniesiems vairuotojams tikrai nėra tinkamas pasirinkimas.
1.9 litro dyzeliniai varikliai pasižymi ekonomija ir gali pasiekti iki 48 mpg degalų sąnaudų, tad ilgainiui jie tampa ypač praktišku pasirinkimu. Oficialiai nurodytos 1.6 litro benzino sąnaudos siekia 34 mpg, o 2.0 litrų agregato – apie 31 mpg, tačiau reali eksploatacija dažnai priverčia savininkus sutikti su kiek didesnėmis degalų sąnaudomis.
Variklių ir modifikacijų pasirinkimas
1.6 litro benzininis variklis – mažiausias gamoje, tačiau pajėgumo miesto režimui jam netrūksta, o 2.0 versija pasižymi jau kur kas solidžia dinamika. Nors didesnio pajėgumo modelis siūlomas ir su pusiau automatine pavarų dėže, ši nebūtinai bus pati patikimiausia. Sportiškiausia GTA versija su 3.2 litro V6 varikliu ir net 250 AG – tikrai galinga, bet dėl jai būtinos specialios važiuoklės ir sunkiai valdomo galios pertekliaus dažnam vairuotojui nėra tinkamas pasirinkimas.
Modeliai su 1.9 litro dyzeliniais varikliais siūlomi dviejų versijų – 115 AG ir 140 AG. Sportiškesnių įspūdžių ieškantiems labiau tiks galingesnis variklis. Be to, 147 galima rinktis su trimis arba penkiomis durimis: nors sportiškesnis įspūdis dažniau siejamas su trijų durų modeliais, šeimyniniams poreikiams kur kas patogesnė penkiadūrė versija.
Įrangos lygiai
Be išskirtinio GTA varianto su unikaliu apipavidalinimu ir komplektacija, kiti Alfa Romeo 147 automobiliai skirstomi į Turismo ir Lusso modifikacijas. Senuose modeliuose Turismo komplektacijoje nebus lydinių ratlankių ar CD grotuvo, todėl praktiškesnis pasirinkimas būtų Lusso, nes jame šie patogumai įtraukti į pagrindinę įrangą.
Ką rinktis?
Renkantis naudotą Alfa Romeo 147, dėmesį verta kreipti į dyzelinius variantus, kuriuos vertina ieškantys ekonomiškumo, o norintiems aktyvesnių vairavimo pojūčių – galingesni benzininiai ar dyzeliniai modeliai. Komfortą ir praktiškumą mėgstančios šeimos dažniau lieka ištikimos penkiadurei kėbulo versijai ir išsamesnei Lusso apdailos linijai. Visgi ši Alfa idealiai tiks tiems, kurie vertina išskirtinį dizainą ir ryškų charakterį, net jei tenka susitaikyti su keliais kompromisais patogumo ar eksploatacijos srityje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.