Alfa Romeo 156 – tai automobilis, kuriame susitinka temperamentingi varikliai, unikalus itališkas dizainas ir patraukli kaina naudotų automobilių rinkoje. Elegantiškos linijos, sportiški niuansai ir užburiančios proporcijos neabejotinai privers atsisukti gatvėje, o vairavimo pojūčius papildys tikras itališkas charakteris. Vis dėlto šis modelis turi ir savo trūkumų, kuriuos verta įvertinti renkantis automobilį.
Bendra apžvalga
Nedidelė kaina ir įspūdinga išvaizda – pagrindiniai argumentai, dėl kurių daugelis susigundo „Alfa 156“. Nors vizualiai šis modelis vis dar išlieka vienu ryškiausių tarp konkurentų, praktiškumo bei patikimumo klausimais jis kiek nusileidžia savo varžovams.
- Išskirtinis dizainas ir pigesnė naudoto automobilio įsigijimo kaina
- Puikiai tikslus vairo mechanizmas
- Bene didžiausia problema – abejonių keliantis patikimumas, ypač važiuojant kasdien
- Ribota erdvė keleiviams gale ir nedidelė bagažinė
- Išlaidos aptarnavimui dažnai būna didesnės nei kitų segmento modelių
- Standi pakaba gali ne visiems tikti komforto ieškotojams
Vairavimo patirtis
Vairuotojo pozicija šiame automobilyje labiau primena aukštesnės klasės modelių ergonomiką nei stereotipinį itališką variantą – čia nėra nepatogių sėdėjimo kampų ar nesubalansuotos vairo ir pedalų padėties. Ne veltui Alfa 156 yra pelniusi ir apdovanojimus už komfortą.
Nors posūkiuose automobilis nesiūlo tokio stabilumo kaip kai kurie vokiečių gamintojų modeliai, pavyzdžiui, „BMW 3 serija“, sportiškumo pojūčio „Alfa“ nepraranda. Reakcija į vairo judesius išlieka tiksli, tačiau važiuoklės kietumas ir pakabos darbas gali priminti apie kiekvieną kelio nelygumą.
Varikliai ir eksploatacijos kaštai
Automobilį galima įsigyti už labai patrauklią kainą, nes rinkoje vis dar kyla abejonių dėl patikimumo, tad pardavėjai linkę mažinti kainas. Tačiau iš tikrųjų šis modelis tvirtesnis, nei dažnai manoma – jei automobilis prižiūrėtas tvarkingai, lūžtančiu jo vadinti nereikėtų. Vertės kritimas jau būna didžiausias pirmajam savininkui, todėl nuvertėjimo rizika naudotoms „Alfa 156“ santykinai nedidelė.
Jei rinktis benzininį variklį, dvi galingiausios V6 versijos pasižymi didelėmis kuro sąnaudomis, tačiau kiti benzininiai motorai turėtų tilpti į 7–8 litrų/100 km ribą. Dyzeliai iš „JTD“ šeimos – puikus pasirinkimas ieškantiems ekonomiškumo: 1.9 litro variklis lengvai tilps į 5 l/100 km, o 2.4 turbodieselis nedaug atsilieka ir siūlo malonų našumo bei ekonomijos balansą.
Draudimo įmokos kiek didesnės nei vidutiniškai, o automobilio aptarnavimo bei remonto išlaidos dažniau lenkia ne tik populiariausių analogų, bet netgi prestižinių prekės ženklų tarifus.
Geriausi pasirinkimai
Renkantis naudotą „Alfa Romeo 156“, sunku prašauti – visi pagrindiniai varikliai turi savo stiprių pusių. Galingiausia 3.2 V6 GTA versija žavi greičiu, bet dėl pakabos ir valdymo balanso nėra tokia sportiška, kaip atrodo, o jos išlaikymas reikalauja didelių išlaidų.
Mėgstamiausiu daugelio pasirinkimu laikomas 1.9 JTD – šis dyzelinis variklis pasižymi solidžia galia, maloniu garsiniu fonu ir mažomis sąnaudomis. Tie, kurie nori daugiau galios, gali rinktis 2.4 JTD turbodieselį, tuo tarpu ieškantiems minimalios galutinės kainos puikiai tiks net 1.6 arba galingesni benzininiai 1.8 ir 2.0 Twin Spark agregatai. 2.5 V6 motoras patiks ieškantiems išskirtinio skambesio ir švelnaus veikimo.
Bazinės „TS“ komplektacijos netrūks oro kondicionieriaus, elektrinių langų ar muzikos aparatūros, tačiau tiems, kurie ieško daugiau komforto ir stiliaus, rekomenduojama ieškoti „Turismo“ arba „Lusso“ versijų su geresnėmis interjero medžiagomis, odiniu vairu ar kelionės kontrolės sistema.
Trūkumai ir kompromisai
Nors iš pirmo žvilgsnio „Alfa 156“ atrodo kaip puiki alternatyva segmentui, praktinių sprendimų čia nedaug. Erdvės keleiviams gale stinga, o nugarėlės kartais net nesulankstomos. Galinėje dalyje bagažinę apriboja ir suspensijos elementai. Galiausiai, kasdieniai aptarnavimo kaštai gali nustebinti tuos, kurie ieško pigios eksploatacijos.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.