Alfa Romeo Giulia pirmą kartą pasirodė 2016 metais ir nuo tada tapo italų gamintojo bandymu konkuruoti su galingiausiais verslo klasės sedanų atstovais Europoje. Daugelį metų šį segmentą valdė BMW 3 serija, Audi A4 ir Mercedes-Benz C klasė, tačiau Giulia siekia išsiskirti iš minios tiek išvaizda, tiek važiavimo potyriais.
Varikliai ir dinamika
Pasirinkdami naudotą Giulia, galite rasti automobilių tiek su benzininiais, tiek su dyzeliniais varikliais. Pagrindą sudaro 2,0 l benzininis variklis su 197 AG, o norintys daugiau galios renkasi Veloce arba Veloce Ti versijas, kurios išvysto net 276 AG. Dyzelinės versijos pasižymi 2,2 l darbinio tūrio varikliu, kurio galia — 148 arba 177 AG. Visi šie varikliai gana temperamentingi, todėl automobiliui netrūksta dinamikos.
Ypatingas dėmesys skiriamas Quadrifoglio modifikacijai, kuri aprūpinta 2,9 l V6 varikliu, išvystančiu net 503 AG. Ši versija buvo sukurta kaip atsakas tokio paties kalibro sportiškiems modeliams. Per bandymus užfiksuotas įsibėgėjimas iki 100 km/h vos per 3,7 sekundės, tad greičio tikrai pakanka.
Kiekviena Giulia komplektuojama su aštuonių pavarų automatine transmisija. Net baziniai variantai pasižymi lengvu ir greitu vairavimu, o itin preciziškas vairas leidžia net ir didesniam sedanui išlikti manevringam. Parkavimas tapo paprastesnis, nes ratų pasukimas reikalauja nedaug pastangų.
Važiuoklė nuo smulkių kelio nelygumų apsaugo sklandžiai, ypač jei automobilis turi reguliuojamus amortizatorius — jie gali būti standinami vairuotojo pasirinkimu, o prireikus patogumą atstatyti vos vienu mygtuko paspaudimu.
Salonas ir praktiškumas
Nors Giulia vidaus apdailos kokybė neprilygsta kai kuriems konkurentams, ji išdėstyta ergonomiškai ir atspindi itališką stilių. Keleiviams gale galima rasti daugiau erdvės nei kituose britiškuose modeliuose, tačiau kojoms vis tiek gali trūkti vietos lyginant su Audi A4. Bagažinė didelė ir gili, tačiau siaura anga apsunkina įkrovimą. Speciale versijos pasižymi itin praktiškais 40/20/40 padalijamais galiniais sėdynių atlošais.
Komplektacijos ir įranga
Iš pradžių Giulia buvo siūloma su keturiais įrangos lygiais: bazine, Super, Speciale ir Veloce. Net bazinis modelis pasižymi 16 colių lengvojo lydinio ratlankiais, kruizo kontrole, galiniais parkavimo davikliais, LED galiniais žibintais, visa saugos įranga (automatinis stabdymas, įspėjimas apie išvažiavimą iš eismo juostos ir kt.), dviejų zonų klimato kontrole, lietaus ir šviesų jutikliais bei 6,5 colio multimedijos ekranu su DAB radiju, USB ir Bluetooth jungtimis. Vairuotojo ir keleivio sėdynės reguliuojamos rankiniu būdu, o vairo apdaila — odinė.
Super komplektacija pasiūlo 17 colių ratlankius, aliuminio slenksčius, dalinai odinius sėdynių apmušalus ir didesnį, 8,8 colio, ekraną su navigacijos sistema. Speciale versijoje gausu prabangių akcentų — 18 colių ratlankiai su run-flat padangomis, bi-ksenoniniai žibintai, elektriniai, šildomi sportiniai sėdynės, šildomas vairas, elektriškai sulankstomi veidrodėliai ir sportiškas kėbulo apdailos paketas.
Aukščiausia Veloce versija išsiskiria išskirtiniais ratlankiais, sustiprinta stabdžių sistema, priekiniais parkavimo jutikliais ir didelėmis aliuminio pavarų perjungimo „mentelėmis“ už vairo.
2020 m. automobilio viduje atsirado nemažai patobulinimų: perkurta centrinė konsolė, o multimedijos sistema gavo lietimui jautrų ekraną ir kokybiškesnius apdailos elementus. Tuo pat metu buvo pakeisti įrangos pavadinimai, o dyzeliniai varikliai tapo galingesni (158 AG ir 187 AG versijos). Nuo 2022 m. modelio gama apkarpyta — liko 197 AG ir 276 AG benzininės versijos bei Quadrifoglio, o komplektacijų pavadinimai vėl tapo Estrema, Sprint, Veloce.
Eksploatacijos išlaidos
Naudoto automobilio vertė ir pasiūla
Naudotą Alfa Romeo Giulia galima įsigyti už maždaug 13 000 eurų — tokia kaina taikoma ankstesniems, apie 2017-2018 metų baziniams modeliams, kurių rida siekia apie 100 000 kilometrų. Už 2020 metų automobilį paprastai reikės skirti apie 20 000 eurų, o už 2022-ųjų modelį — iki 27 000 eurų. Visiškai naujas ar beveik naujas automobilis kainuos maždaug 35 000 eurų ar daugiau. Sportiškos Veloce versijos kaina prasideda nuo ~15 000 eurų, o už Quadrifoglio reikės bent 28 000 eurų.
Degalų sąnaudos ir mokesčiai
Benzininis 2,0 l variklis (197 AG) gali pasigirti maždaug 7,8 l/100 km vidutinėmis sąnaudomis (itin galingi 276 AG modeliai naudoja šiek tiek daugiau degalų). Ekonomiškiausios yra dyzelinės versijos: 148 ir 177 AG 2,2 l agregatai vidutiniškai sunaudoja tik apie 5,3 l/100 km. Galingiausio Quadrifoglio apetitas vienaip ar kitaip bus didesnis.
Kelių mokestis priklauso nuo automobilio amžiaus bei variklio — senesnių benzinu varomų modelių metinis mokestis siekia apie 195 eurus, vėliau registruoti (nuo 2017 m. balandžio) modeliai apmokestinami vienodu tarifu (apie 180 eurų per metus). Automobiliai, naujesni ir brangesni nei 40 000 eurų, iki šešerių metų susiduria ir su papildomu prabangos mokesčiu.
Draudimas ir priežiūra
Alfa Romeo priežiūros paslaugos oficialiose atstovybėse gali būti brangesnės nei kai kurių konkurentų, tačiau gamintojas siūlo naudotų automobilių priežiūros paketus, kuriuos galima įsigyti atsiskaitymo dalimis principu. Draudimo grupės (nors QV modeliai išsiskiria) daugumoje versijų svyruoja nuo 20 iki 35, tad ši sritis nesiskiria nuo kitų premium klasės sedanų.
Kurią Giulia rinktis?
Viskas priklauso nuo to, kaip planuojate naudoti automobilį. Tiems, kas daug važinėja, rekomenduojama dairytis ekonomiškesnio dyzelinio varianto — nors jo garsas aštresnis nei kai kuriuose konkurentuose, aštuonių pavarų automatinė dėžė puikiai „nutildo“ variklį kelionės greičiu.
Turintiems didesnį biudžetą ar tiems, kas ieško sportiško varianto kasdieniam naudojimui, verta apsvarstyti 2.0 280 Veloce modelį. Standartinė Giulia jau pasižymi gausia įranga, tačiau iš ankstyvųjų automobilių Super komplektacija atrodo patraukliausiai dėl aukštesnės kokybės salono ir dalinės odos apmušalų.
Kokie pagrindiniai konkurentai?
Tarp pagrindinių alternatyvų išskirti galima Jaguar XE — itin gerai valdomą ir patogų automobilį, nors bagažinė maža, o vietos gale keleiviams gali trūkti. Tiesa, didžiausias iššūkis Giuliai kyla iš BMW 3 serijos: šis modelis pasižymi didesniu patikimumu, prabangesniu salonu ir siūlo hibridines modifikacijas. Audi A4 ir Mercedes-Benz C klasė taip pat verti dėmesio — Mercedes išsiskiria ekstravagantišku dizainu, o Audi salonas pagamintas iš itin kokybiškų medžiagų ir yra pats praktiškiausias.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.