Rinkoje retai pasirodo automobiliai, kurie savo sportišką charakterį suderina su SUV praktiškumu. Alfa Romeo Stelvio yra būtent toks atvejis. Šis visureigis gerokai pakeitė požiūrį į tai, ką gali pasiūlyti markės SUV, suteikdamas vairuotojui malonumą lyg sportiniame sedane.
Bendra informacija
Stelvio debiutavo 2017 metais kaip pirmasis šiuolaikinis gamintojo SUV, sukurtas remiantis Giulia platforma. Jis pritaikytas tiems, kas vertina ne tik išvaizdą ir talpumą, bet ir vairavimo patirtį. Daug aliuminio kėbule ir važiuoklėje užtikrina lengvumą ir manevringumą, o įvairūs techniniai sprendimai leidžia pasirinkti tiek galinius, tiek visus varančius ratus (priklausomai nuo modelio).
Automobilis yra šiek tiek aukštesnis nei Porsche Macan, bet trumpesnis už BMW X3, todėl puikiai tinka ieškantiems unikalaus dizaino ir įdomių vairavimo savybių. Galima rinktis iš kelių benzininių ir dyzelinių variklių, kurių galia svyruoja nuo 178 AG iki įspūdingų 503 AG sportiškiausiame Quadrifoglio modelyje.
Vairavimo įspūdžiai
Bene ryškiausias Stelvio bruožas – jo valdymas. Vairo mechanizmas itin greitas ir tikslus, todėl automobilis reaguoja jautriai ir manevruojasi stebėtinai lengvai, kaip SUV klasės atstovui. Standi pakaba leidžia sumažinti kėbulo svyravimus posūkiuose, tad net ir aštresnės juostos keičiamos užtikrintai. Tiesa, dėl šios priežasties automobilis gali pasirodyti standokas – nelygumai kelyje juntami aiškiai.
Stelvio varikliai pasižymi solidžiu pajėgumu. Dyzelinės versijos labiau taupios, tačiau kai kurie agregatai gali būti triukšmingesni nei tikėtasi. Galingesni benzininiai varikliai suteikia daugiausia emocijų – reakcija į akceleratoriaus paspaudimą akimirksniu, o 503 AG turintis Quadrifoglio tiesiog pribloškia: iki 100 km/h įsibėgėja per mažiau nei 4 sekundes, o greičio rekordai lenktynių trasose įtvirtino šio modelio vardą tarp entuziastų.
Interjeras ir įranga
Vairuotojo vieta Stelvio modelyje apgalvota ypač kruopščiai – ji siūlo daug skirtingų reguliavimo galimybių, o ergonomiškas valdymas leidžia greitai prisitaikyti prie automobilio. Centrinė konsolė ir prietaisų skydelis atrodo patraukliai ir sportiškai, naudojamos medžiagos yra kokybiškesnės, nei buvo įprasta ankstesniuose markės modeliuose. Vis dėlto kai kuriose vietose vis dar aptinkama pigesnių plastikų, todėl vidaus kokybė nėra lygi aukščiausios klasės konkurentams.
Verta paminėti ir erdvės paskirstymą: priekyje vietos netrūksta net aukštiems keleiviams, tačiau gale tiek kojoms, tiek galvai jos gali pritrūkti. Stogo linija šiek tiek apkarpo galvos vietą aukštesniems keleiviams. Bagažinė talpina 525 litrus – daugiau nei kai kurios alternatyvos, tačiau pagal praktiškumą kai kurie varžovai vis dar lenkia Stelvio.
Įrangos sąrašas priklauso nuo pasirinktos komplektacijos. Jau baziniuose modeliuose rasite 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, odinį vairą, modernią multimedijos sistemą (priklausomai nuo metų – nuo 6,5 iki 8,8 colių ekrano), automatinį avarinį stabdymą su pėsčiųjų atpažinimu, tempomatą, parkavimo jutiklius, elektrinę bagažinės dangtį ir automatiškai veikiančius žibintus bei valytuvus. Brangesnės versijos siūlo dalinės odos apdailą, didesnius ratlankius, navigaciją, šildomas sėdynes bei kitus komforto elementus. Nuo 2020 metų gama tapo paprastesnė – pagrindinės versijos vadinasi Estrema, Sprint, Veloce, o sportiškiausiam Quadrifoglio paruoštas atskiras derinys.
Saugumas ir patikimumas
2017 metais atliktuose Euro NCAP saugumo bandymuose Stelvio gavo penkias žvaigždutes, pasižymėdamas ypač aukštu suaugusiųjų saugumo įvertinimu bei konkurentus lenkiančia automatinio avarinio stabdymo ir juostos palaikymo asistento įranga. Taip pat standartinėje įrangoje – automatinis stabdymas su pėsčiųjų atpažinimu ir įspėjimai apie nukrypimą nuo eismo juostos.
Kuro sąnaudos ir eksploatavimo kaštai
Eksploatacinės išlaidos priklauso nuo pasirinkto variklio. Ekonomiškiausi – dyzeliniai variantai: galiniais ratais varomas 2.2 180 AG modelis pagal gamintoją vidutiniškai sunaudoja apie 6,2 l/100 km, 190 AG versija – apie 5,9 l/100 km. Visų varančiųjų ratų modeliai bei didesnio galingumo variantai naudoja šiek tiek daugiau. Benzininiai Stelvio modeliai vidutiniškai suvartoja 8-9 l/100 km. Visi šie automobiliai yra registruojami pagal naująsias mokesčių taisykles, todėl mokamas vienodas metinis transporto priemonės mokestis. Tačiau verta atsižvelgti, jei pradinė kaina viršijo atitinkamą ribą – tokiu atveju taikomas papildomas mokestis prabangiems automobiliams.
Techninio aptarnavimo kainos svyruoja priklausomai nuo variklio ir planuojamų darbų apimties, tačiau už įprastas paslaugas teks mokėti 170–330 eurų. Draudimo grupės priklauso nuo variklio galingumo – dauguma Stelvio patenka į vidutines grupes, o sportiškiausias variantas – į aukščiausią tarifų lygį.
Pirkimas ir pasirinkimo rekomendacijos
Norintys įsigyti naudotą Stelvio už 19 000 eurų ar šiek tiek daugiau dažniausiai ras 2017 metų modelius, dažniausiai su vidutine rida ir bendros komplektacijos Super. Už didesnį biudžetą – 20 000–25 000 eurų – galima rinktis 2018-2019 metų automobilį su mažesne rida, o už 25 000–30 000 eurų jau atsiranda pasirinkimų iš naujesnių gamybos metų ir galingesnių variklių.
Kasdienai ypač tinka 2.2 210 AG dyzelinė versija – ji siūlo puikų našumo ir kuro ekonomijos balansą. Rinkdamiesi apdailos lygį, verta žvalgytis Super komplektacijos – čia optimaliai suderinta įranga ir kaina. Turint daugiau lėšų ir norint ypatingų vairavimo įspūdžių, reikėtų ieškoti Quadrifoglio modelių.
Pagrindiniai konkurentai
- Porsche Macan – pasižymi ypač sportiškomis savybėmis, tačiau nėra labai erdvus gale, o bagažinė mažesnė nei Stelvio.
- Audi Q5 – išsiskiria prabanga, tylesniu veikimu ir praktišku interjeru, tačiau trūksta tokio sportiškumo, kokį siūlo Stelvio.
Alfa Romeo Stelvio išsiskiria iš kitų SUV – jis siūlo emociją už vairo, kurią retai rasi konkurentuose. Jei jums svarbus vairavimo malonumas ir šiek tiek išskirtinumo, šis modelis bus vertas dėmesio.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.