AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Informaciniai straipsniai

Amtrak nesupranta, kodėl Elonas Muskas siekia privatizuoti bendrovę, kai 2024 m. pasiekti rekordiniai keleivių srautai ir pajamos

Gabrielė Vaičytė Paskelbė Gabrielė Vaičytė
2025 4 gruodžio
Kategorija Informaciniai straipsniai
0 0
0

Pastaraisiais metais Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, diskutuojama apie viešojo transporto valdymo formas. Daug dėmesio sulaukė idėjos dėl geležinkelių sektoriaus privatizavimo, ypač kai žinomi verslo lyderiai skatina tokias pertvarkas. Vienas iš tokių atvejų – vieši pasisakymai apie valstybės valdomų geležinkelių bendrovių privatizavimo būtinybę. Nepaisant šių diskusijų, viešojo transporto operatoriai pabrėžia pasiektą progresą ir rekordinį rezultatyvumą.

Privačių iniciatyvų skeptiškas vertinimas

Pastaruoju metu technologijų ir transporto sektoriuje pasigirsta reikalavimų privatizuoti valstybinius geležinkelius. Šias idėjas dažnai motyvuoja neva būtinas pokyčių poreikis ir galimos veiklos efektyvumo paieškos. Tačiau viešojo transporto operatoriai akcentuoja, kad nėra aišku, kokią tikrą naudą tokios permainos atneštų keleiviams ar valstybei.

Kaip pabrėžiama geležinkelio operatorių atsakuose, praėjusių metų rezultatai parodė rekordinį keleivių skaičiaus ir pajamų augimą. Tai leidžia teigti, kad pastarųjų dešimtmečių infrastruktūros ir paslaugų modernizacijos rezultatai pasiteisino. Ypač pelningai veikiančios pagrindinės arterijos tam tikruose maršrutuose leidžia palaikyti nekomercinius reisus regionuose, taip užtikrinant socialinę naudą ir pasiekiamumą.

Ekonominė veiklos realybė ir valstybės vaidmuo

Nors kai kurie maršrutai, tokie kaip pagrindiniais keleivinių traukinių srautais pasižymintys šalies geležinkeliai, generuoja pelną, didelė dalis geležinkelių tinklo išlieka priklausoma nuo valstybės finansavimo. Sprendimai dėl veiklos modelio turi remtis ne tik finansine, bet ir viešojo intereso perspektyva. Istorija rodo, kad kai kurios šalys, pasirinkusios geležinkelių tinklo privatizavimo modelį, vėliau vėl grįžo prie viešojo valdymo – paslaugų kokybė pablogėjo, o kainos išaugo. Tai atspindi, kad nuolatinė ir stabili kapitalo investicija yra įmanoma tik dalyvaujant valstybei.

Geležinkelių tinklo nuosavybės reikšmė

Reikšminga dalis keleivinių traukinių pelningumo yra siejama su infrastruktūros nuosavybe – kai operatorius valdo jam svarbius bėgius, išvengiama papildomų mokesčių ir užtikrinamas tvarkaraščių lankstumas. Jei geležinkeliai būtų visiškai komercializuoti, keleivių vežėjai turėtų derėtis su krovininių traukinių operatoriais dėl naudojimosi dominuojančia bėgių infrastruktūra. Tai reikštų papildomas sąnaudas ir išaugusias kainas keleiviams.

  • Keleivinių traukinių pelnas dažnai paskirstomas dotuojant regioninius, komerciškai nepatrauklius maršrutus
  • Dauguma geležinkelio tinklo infrastruktūros priklauso krovininiams vežėjams, kas komplikuotų keleivinių maršrutų veiklą privatizavus operatorių
  • Tarptautinė praktika rodo, kad privatizavimas gali ne tik nepagerinti, bet ir pagilinti paslaugų kokybės problemas, ypač regionuose

Transporto sektoriaus modernizacijos patirtis

Praeityje buvo svarstytos įvairios technologinės inovacijos bei alternatyvios viešojo transporto idėjos, tačiau jos ne visuomet pasiteisino. Didelės ambicijos ir nauji projektai nebūtinai užtikrina realų proveržį infrastruktūroje, jeigu trūksta nuoseklaus ilgalaikio finansavimo. Ilgalaikiai projektai, tokie kaip greitieji geležinkeliai, dažnai lieka valstybės atsakomybė, o nevienetiniams privataus sektoriaus bandymams įtvirtinti naujoves dažnai pritrūksta išteklių, todėl jie nutraukiami nepasiekus veiklos stadijos.

  • Naujoms inovatyvioms technologijoms įdiegti reikia daug investicijų ir ilgalaikio įsipareigojimo
  • Didžiosios reikšmės infrastruktūros projektai išlieka valstybės prioritetu
  • Privataus kapitalo ištekliai dažnai nepakankami plėtrai ar atnaujinimui nacionaliniu mastu

Apibendrinant, bendra Lietuvos viešojo transporto sektoriaus patirtis rodo, kad stabilumą, paslaugų kokybę ir efektyvų projektų įgyvendinimą užtikrina nuolatinis valstybės dalyvavimas. Skubotas privatizavimas gali atnešti daugiau rizikų negu akivaizdžios naudos tiek keleiviams, tiek visai visuomenei.

Ankstesnis įrašas

Turiu 18 500 eurų automobilio pirkimui po studijų. Ką rinktis kelionėms į darbą?

Kitas įrašas

Toyota atnaujino sunkumų patyrusį bZ4X 2025 metų modeliui – galbūt tai iš tiesų pakeis situaciją

Gabrielė Vaičytė

Gabrielė Vaičytė

Automobilių kultūros ir gyvenimo būdo temų autorė, aktyviai besidominti motociklais, jaunimo mobilumo tendencijomis ir miesto transporto sprendimais. Gabrielės straipsniuose daug dinamikos, šiuolaikinių temų ir aktualijų. Dažnai kalbina vairuotojų bendruomenes, mokyklas ir renginių organizatorius.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Šie automobiliai dar bjauresni už naująjį „Tesla Model Y“

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Štai naudoti automobiliai, kuriuos įsigytumėte už 9 000 eurų

2025 5 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 m. „Cadillac Escalade IQ“: įspūdingi skaičiai

2025 5 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025