AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių varikliai

Ar Audi TFSI – tik ženkliukas, ar kažkas daugiau? Atsakymas nėra paprastas

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 5 gruodžio
Kategorija Automobilių varikliai
0 0
0

Pastaraisiais metais Audi automobilių modelių pavadinimų sistema tapo painesnė, ypač kai identiškus variklius gamintojas naudoja automobiliuose su skirtinga galia. Daugybė šiuolaikinių modelių turi 2,0 l darbinio tūrio keturių cilindrų turbininius variklius. Didžioji dalis Audi modelių su šiuo varikliu pažymėti kodu 45 TFSI, tačiau ką iš tikrųjų reiškia ši žyma?

Ką reiškia TFSI ženklinimas?

TFSI – tai sutrumpinimas, reiškiantis „Turboonsluoksniuotojo įpurškimo benzininis variklis“. Šią technologiją Audi pirmą kartą pristatė dar 2004 m. „A3“ modelyje. Tuo metu po A3 variklio dangčiu montuotas pirmasis pasaulyje turbininis tiesioginio įpurškimo benzininis variklis, kuris tapo reikšmingu proveržiu ir atvėrė kelią galingiems šiuolaikiniams turbininiams varikliams. TFSI žymėjimas taikomas tik benzinu varomoms Audi transporto priemonėms. Benzininiai-elektriniai hibridai įgyja žymą TFSI e, o dyzeliniai varikliai buvo žymimi TDI ten, kur jie dar buvo siūlomi rinkoje.

Tiesioginio įpurškimo ypatybės

Daug metų TFSI varikliai išsiskyrė naujovišku požiūriu į kuro įpurškimą. Tradiciniai sistemas su įpurškimu į įsiurbimo kanalą ar droselinę sklendę kurą įpurškia į įsiurbimo angą, kur jis susimaišo su oru ir tik tada patenka į cilindrą. Tuo tarpu tiesioginos įpurškimo technologija leidžia benziną purkšti tiesiai į cilindrą. Tai padidina degimą efektyvumą, o kartu mažina išmetamų teršalų kiekį.

Tiesioginio įpurškimo sistemose naudojamos specialios aukšto slėgio purkštuvai, kuro siurbliai, kuro magistralės, tikslios variklio valdymo sistemos, slėgio jutikliai ir specifiški oro įsiurbimo sprendimai. Dėl tokio technologinio pažangumo šios sistemos savo preciziškumu lenkia tradicinius variklius.

Privalumai ir trūkumai

  • Tiesioginis įpurškimas padidina variklio galią bei sumažina degalų sąnaudas.
  • Turbininio įpurškimo derinys užtikrina aukštą galios išvystymą ir geresnę degimo kontrolę.
  • Šie varikliai gamina mažiau išmetamųjų dujų, todėl atitinka griežtesnius aplinkosaugos reikalavimus.
  • Didžiausias trūkumas – galimas anglies nuosėdų kaupimasis ant įsiurbimo vožtuvų, kadangi per juos nebėra plaunama degalais, kaip tai vyksta naudojant įpurškimą į įsiurbimo kanalą. Tai gali būti išspręsta naudojant kokybiškus degalus ir laiku keičiant tepalus bei tikrinant uždegimo žvakes.
  • Didesnis technologinis sudėtingumas lemia ir aukštesnes remonto išlaidas.

Skaičiai prie TFSI: ką jie reiškia?

Skaičiai, pateikiami prieš TFSI žymą, rodo variklio galios intervalą pagal pačios gamintojo sistemą, tačiau jie nėra susiję nei su variklio tūriu, nei su kita technine savybe. Pavyzdžiui, žymėjimą 40 TFSI turintys modeliai išvysto nuo 123 iki 150 kW galios. Galiaus diapazonai laikui bėgant kito, o ateityje jie žadami visiškai pakeisti arba pašalinti.

Pavyzdys – 2025 metų Audi Q3 45 TFSI modelis. Tai vienintelis Audi automobilis su 2,0 l turbininiu 4 cilindrų varikliu, turinčiu 168 kW galią (228 AG) ir 340 Nm sukimo momentą. Tuo tarpu kiti 45 TFSI modeliai (A4, A5, A6, Q5, Q7) su tokios pačios darbo apimties varikliu išvysto net 192 kW (261 AG) bei 370 Nm sukimo momentą, tačiau visi jie žymimi taip pat – 45 TFSI, nors jų galia ženkliai skiriasi. Tai rodo, kad šios žymos nenurodo konkretaus variklio modelio, o atspindi bendrą galios intervalą, nustatytą Audi.

Variklio tūris arba kiti techniniai rodikliai nenumato koks numeris bus šalia TFSI žymėjimo – šis skaičius reiškia tik galios diapazoną pagal gamintoją.

Ankstesnis įrašas

Nauja „Puma“ ir „Ferrari“ kolekcija: „Leidžiu kitiems finišuoti pirmiems“

Kitas įrašas

Nepamainomi daiktai, kuriuos būtina pasiimti keliaujant automobiliu per visą šalį

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Šie automobiliai dar bjauresni už naująjį „Tesla Model Y“

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Turbo varikliu su vienu rotoriu aprūpinta „Miata“ – didžiausias NA smagumas

2025 6 gruodžio
Automobilių apžvalga

Štai naudoti automobiliai, kuriuos įsigytumėte už 9 000 eurų

2025 5 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 m. „Cadillac Escalade IQ“: įspūdingi skaičiai

2025 5 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025