Automobilių entuziastams gerai pažįstamos sunkvežimių eksploatacijos problemos, tačiau kartais net ir patikima technika gali nustebinti. Vienas tokių atvejų – didelės galios pikapas „Chevrolet Silverado 3500 HD“, kuris nuolat gesindavo saugiklių blokus, suglumindamas net patyrusius specialistus ir savininką Andrew May. Ši istorija iliustruoja, kokių iššūkių gali kilti net ir gana naujiems transporto priemonėms, ypač kai jos naudojamos itin intensyviai.
Drift automobilio transportavimas su „Duramax“
Andrew May su šeima didžiąją metų dalį gyvena kemperyje, kuris tarnauja ir kaip lenktynių priekaba. Jų kasdienybė – kelionės iš vieno automobilių sporto renginio į kitą, o tam būtinas patikimas ir galingas sunkvežimis. Šeima naudoja „Chevrolet Silverado 3500 HD“ modelį, kuriame įrengtas 6,6 litro tūrio turbodyzelinis V8 „Duramax“ variklis ir dešimties pavarų „Allison“ automatinė transmisija. Per daugiau nei 135 000 km šis automobilis nuolat tempia apie 500 AG išvystantį „BMW 3 serijos“ (E36) kupė su modifikuotu trijų litrų darbo tūrio varikliu.
Vis dėlto net ir tokios patikimos transporto priemonės gali sunegaluoti svarbiausiu momentu. Viename iš renginių, po incidento trasoje, kai reikėjo skubiai pervežti BMW, „Silverado“ visiškai nebeužsivedė. Nors iš pradžių problema atrodė susijusi su akumuliatoriumi ar starteriu, vėliau paaiškėjo, kad gedimas – kur kas sudėtingesnis.
Nuoseklūs gedimai ir ieškojimai
Po varžybų ir pradinio bandymo pašalinti defektą, automobilis buvo nuvežtas į oficialų aptarnavimo centrą, kur pradėta ieškoti priežasties. Specialistai išsiaiškino, kad starteriui nedingsta elektros maitinimas – kalta 550 amperų srovės saugiklio plokštė, kurią teko visiškai keisti. Tokia detalė nėra priskiriama pagrindinėms automobilio garantijos grupėms, tad remonto išlaidas reikėjo padengti patiems.
Remontas truko apie dešimt dienų – tuo metu šeima apsigyveno gretimame aikštelėje, galvodama, kad problemą pavyko pašalinti. Tačiau jau po savaitės gedimas pasikartojo – saugiklių plokštės keitimas nepadėjo, o automobilis po kelionės vėl sustojo. Skirtinguose servisuose buvo ne kartą keisti tiek saugiklių blokai, tiek starteriai. Prireikė net papildomų atsarginių detalių, kad gedimas nesustabdytų kelyje, ypač atokesniuose regionuose su silpnai išvystyta infrastruktūra.
Kiekvieną kartą po naujų dalių keitimo automobilis trumpam veikdavo, tačiau netrukus vėl nustojo užsivesti, signalizavo patikrinti variklį arba visiškai nustodavo reaguoti. Netgi buvo nuimta pavarų dėžė ir išimtas smagratinis ratas – visi žingsniai atlikti siekiant atmesti mechaninius defektus.
Diagnozavimo sunkumai ir galutinė išvada
Kai atrodo, kad išbandytos visos galimos priežastys, problema liko neišspręsta. Specialistai nuolat keitė saugiklių blokus, modulius, darė bandymus, tačiau gedimas vis atsinaujindavo. Sunkvežimis praleido serviso dirbtuvėse apie keturis mėnesius, o bendra šio remonto suma perkopė 3 000 Eurų.
Galiausiai po ilgų diagnozių, kantrybės išbandymo ir nuolatinių gedimų, automobilį vis dėlto pavyko sutaisyti. Šeima praminė jį „Velnio sunkvežimiu“ – darbe niekas negalėjo pasakyti, kodėl būtent ši transporto priemonė taip dažnai gesina saugiklių blokus. Nors remontas baigtas, savininkas iki šiol jaučia atsargumą važinėdamas šiuo automobiliu.
Jūsų spėjimai apie gedimo priežastį
Kas, Jūsų nuomone, galėjo lemti nuolatinius saugiklių blokų gedimus „Chevrolet Silverado 3500 HD“? Laukiame įžvalgų – atsakymas bus pristatytas atskiroje publikacijoje.




