Šiuolaikiniai automobiliai pasižymi ilgaamžiškumu – jų rida lengvai pasiekia net ir kelis šimtus tūkstančių kilometrų. Prieš porą dešimtmečių automobilis su 120 000 ar 160 000 km rida buvo laikomas stipriai susidėvėjusiu ir dažnai atsidurdavo sąvartyne. Šiandien tokia rida – tik pradžia, o nesunkiai galima sutikti automobilių, įveikusių net 400 000 ar 500 000 km be kapitalinio remonto. Iš savo patirties galiu patvirtinti, kad keli mano automobiliai perkopė 400 000 km ribą, tad ilgaamžiškumas – realus dalykas, jei pasirenkama tinkama priežiūra.
Kada automobilio priežiūra turėtų keistis?
Bėgant metams, automobiliai, kaip ir žmonės, reikalauja kitokios priežiūros. Jeigu naujam automobiliui pakanka standartinio aptarnavimo, tai didelę ridą pasiekusiems varikliams reikia skirti daugiau dėmesio. Ypač svarbu pasirinkti tinkamus eksploatacinius skysčius. Vienas būtiniausių – didelės ridos variklio alyva.
Kuo išskirtinė didelės ridos alyva?
Didelės ridos variklio alyvoje yra specifinių priedų ir kondicionierių, kurie padeda sumažinti nedidelius nuotėkius, nes veikia sandariklius ir tarpines – jie išbrinksta ir geresniu sandarumu apsaugo nuo alyvos pratekėjimo. Priedai taip pat saugo variklio paviršius, besiliečiančius prie didelių apkrovų ir aukštų temperatūrų, pavyzdžiui, cilindrų sieneles ar kumštelinius velenus. Be to, papildomi plovikliai skirti šalinti susikaupusias nuosėdas ir apsaugo variklį nuo užteršimo.
Kada verta pradėti naudoti didelės ridos alyvą?
Alyvos keitimo reguliarumas ir mišinio parinkimas priklauso nuo automobilio naudojimo sąlygų. Ilgi atstumai užmiesčio keliais mažiau vargina variklį, o dažnas trumpų atstumų mieste važiavimas ženkliai spartina komponentų dėvėjimąsi. Paprastai didelės ridos alyva rekomenduojama naudoti pasiekus 120 000–160 000 km, tačiau tiksli riba priklauso nuo gamintojo nurodymų ir automobilio būklės. Išsamią konsultaciją gali suteikti patyręs meistras, kuris pažįsta jūsų transporto priemonės istoriją.
Ką gali, o ko negali didelės ridos alyva?
Šio tipo alyva negydo rimtų variklio pažeidimų: jei variklyje atsirado didelės mechaninės problemos, tokios kaip sudilę žiedai, perdegę vožtuvai ar dideli alyvos nuotėkiai, brangių remontų alyvos keitimas neišspręs. Ji taip pat neužslopins degimo produktų dūmingumo ar neužkirs kelio nealyvinėms problemoms. Tačiau kaip prevencinė priemonė – tai ekonomiškai pagrįstas sprendimas, padedantis varikliui tarnauti ilgiau.
- Kondicionieriai sugrąžina sandariklių elastingumą ir mažina alyvos nuotėkį.
- Priedai padeda apsaugoti svarbias variklio dalis nuo dilimo ir perkaitimo.
- Plovikliai efektyviai šalina nuosėdas ir užkerta kelią užsikimšimams.
Renkantis didelės ridos alyvą, rekomenduojama išanalizuoti automobilio eksploataciją ir pasitarti su specialistu. Nors ši alyva nėra stebuklingas sprendimas užleistiems varikliams, papildoma investicija į kokybišką tepimo medžiagą dažniausiai atsiperka ilgesniu variklio tarnavimo laiku, išvengiant didesnių remonto išlaidų ateityje.




