Naujosios „Aston Martin Valkyrie AMR-LMH“ lenktyninės hiperautomobilio debiutas trasoje – reikšmingas įvykis automobilių sporto mėgėjams. Lenktynės numatytos artėjančią savaitę, per 1812 kilometrų distanciją Lusail trasoje Katare, kur automobilis pirmą kartą konkuruos su kitais pajėgiais dalyviais.
Aerodinamika ir techniniai sprendimai
„Valkyrie AMR-LMH“ išskirtinė tuo, kad tai – vienintelis šios klasės automobilis, neturintis hibridinių technologijų. Be to, šis modelis paremtas keliams tinkamu važiuoklės pagrindu, tokiu būdu išsiskirdamas tarp šiuolaikinių konkurentų hiperautomobilių kategorijoje. Variklis V12, veikiantis be turbokompresorių, leidžia „Aston Martin“ siekti mažesnio svorio bei paprastesnės konstrukcijos, tikintis, kad tai leis efektyviau naudoti degalus, ilgiau išlaikyti padangas ir užtikrinti automobilio patikimumą. Nors maksimaliu greičiu ir rato laiku „Valkyrie“ kol kas dar neįrodė savo pranašumo, gamintojas tikisi, kad ilgalaikėje perspektyvoje šie privalumai bus lemiami.
Komandos dalyvavimas varžybose
Šį sezoną „Aston Martin“ kartu su „The Heart of Racing“ komanda dalyvaus tiek WEC, tiek IMSA čempionatuose su „Valkyrie“ modeliu. Sausio mėnesį 24 valandų lenktynėse automobilis dar nebuvo pilnai paruoštas dalyvavimui ir praleido IMSA atidarymo etapą. Ar „Valkyrie“ sugebės įrodyti savo galimybes realiose varžybose, paaiškės artimiausiu metu, tačiau entuziastų bendruomenėje automobilis jau pelnė ypatingą susidomėjimą – to ypač sulaukta dėl aukštų variklio sūkių skleidžiamo skambesio.
Garso savybės ir trasų reikalavimai
Iš pradžių važiuojant uždarose trasose buvo laikomasi griežto 90 dB triukšmo limito, todėl automobilio skleidžiamas garsas buvo šiek tiek prislopintas. Tuo tarpu tiek WEC, tiek IMSA numato didesnį, iki 110 dB garso lygį hiperautomobiliams ir GTP klasei. Kalbama, kad IMSA svarsto galimybę leisti „Valkyrie“ skleistis intensyviau dėl žiūrovų susidomėjimo, tačiau standartinis automobilio garsas be duslintuvų siekia apie 140 dB, tad be reglamentų pakeitimų tai nebūtų leidžiama. Atliekant bandymus Sebringo trasoje „Valkyrie“ buvo eksploatuojamas be duslintuvų, kas įspūdingai išryškino šio automobilio skambesį.
Istorinis kontekstas ir paveldas
Ankstesniais metais bandymų metu automobilio garsas buvo keletą kartų sumažintas, tačiau lenktynių sąlygomis jis skamba kur kas įspūdingiau. „Aston Martin“ paskutinį kartą laimėjo pagrindinį apdovanojimą prestižinėse ilgų distancijų lenktynėse 1959 metais Le Mane. 2025 metų modelis dėl hibridinės sistemos nebuvimo galia ir akceleracija gali atsilikti nuo kai kurių konkurentų, tačiau dėl inžinerinių sprendimų komanda tikisi pagerinti savo pozicijas ateityje. Net jeigu „Valkyrie“ nepavyktų pelnyti podiumo ar užfiksuoti greičiausio rato, jos skleidžiamas garsas jau įrašytas į automobilių sporto istoriją. Daugelyje serijų vis daugiau dėmesio skiriama tyliems turboagregatams ir hibridinėms technologijoms, tačiau šiame kontekste tradicinis V12 garsas išlieka autentiška vertybe.
Perspektyvos ateinančiame sezone
Artėjant varžyboms Katare, stebėtojai laukia pirmųjų aiškesnių rezultatų ir įžvalgų, ar „Aston Martin Valkyrie AMR-LMH“ sugebės įsitvirtinti šiuolaikinio automobilių sporto viršūnėje. Nors likimas ir rezultatai dar neaiškūs, automobilio šou trasoje jau dabar daro didelį įspūdį tiek specialistams, tiek automobilių gerbėjams.




